X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הפשע משתולל ברחובות" - זו כבר אינה סיסמה או מטאפורה, הלקוחה ממדינות זרות, אלא מציאות עגומה. כדי להילחם בתופעה - צריך תקציבים, אמצעים ומוטיבציה. יש לטלטל את גורמי אכיפת החוק, ואת הממשלה, ואת הכנסת - עד שיאמרו - "יכול אני". חייבים תוכנית לאומית רב שנתית לביצוע
▪  ▪  ▪

ניתן ואפשר לבלום את הפשע המשתולל והמתרחב. ניתן לעשות יותר ומהר - גם במצב הנוכחי, עם תקציב משטרתי נמוך, חוסר בשוטרים ובאמצעים טכנולוגיים.
אם הגורמים המתאימים: הממשלה, הכנסת, משרד המשפטים, המשטרה - יתנו למשימה זאת עדיפות לאומית ויהפכו זאת לתוכנית רב שנתית ורב שלבית.
יש לתת לציבור יותר ביטחון אישי, ציבורי וחברתי - ברחובות, בבתים, בריכוזי אוכלוסיה, במקומות בילוי ובתנועה בכבישי ישראל. בכל הנקודות, שפורטו לעיל, ניתן לעשות יותר וחייבים למהר.
כאשר פסק דין לכתיבה נשכח אצל שופטת 10 שנים, מבלי שהנהלת בית המשפט הנוגעת בדבר יודעת מכך - והפרקליט מטעם התביעה שוכח על קיומו - ואז מתברר שהנאשמים באונס יוצאים זכאים מחמת התיישנות, אז מה הפלא?
כאשר תיק, כמו של הנשיא קצב, מתמשך, מקרטע, לא מחליטים בו, ואז מעבירים אותו לפרקליט חדש שמבקש דחייה/השלמה, אז מה הפלא? כאשר המשטרה חוקרת את ח"כ איווט ליברמן משך 10 שנים (כולל האזנות סתר חריגות) - והוא איש פוליטי ומנהיג מפלגה והתיק רובץ עליו כעננה, אז מה הפלא?
כאשר אותו תהליך עובר על גאידמק והוא מתקרב ל-10 שנים חקירה בקרוב ועדיין אין קצה חוט של כתב אישום, אז מה הפלא? אז, בנסיבות אלה מי ילחם בפשע הקשה, המאורגן, בפושעים הבודדים והלא מאורגנים, מבצעי האונס, השוד, הבריונים, הדקירות, פריצות לבתים, למכוניות, סחר בנשים, פרוטקשן, הימורים, אז מה הפלא?
בכל הפורומים שנושא הלחימה בפשע עולה לדיון, מזכירים את רודי ג'וליאני - מושל ניו-יורק שלקח על עצמו משימה, לדכא את העבריינות בניו-יורק והצליח בגדול. איך?
הרבה שוטרים ברחובות, במשימות, הרבה תקציבים, הרבה גיבוי ממשלתי וחברתי והלהבות דעכו למרבה הפלא. האם אצלנו זה יכול להצליח - כן. בתנאי שכפי שציינתי יתנו תקציבים, גיבוי תוכנית רב שלבית, לאמור: תוספת 2,000 שוטרים, 300-400 שופטים, אמצעים טכנולוגיים, משפטי בזק, קביעת מועדים קצרים - ענישה הולמת, מרתיעה, חזקה וכואבת, מובן שלא בשנה אחת, אבל לפי תוכנית "5 שנים" שאותה ניתן לבצע.
עונשים חמורים
אם צריך לתקן את החוק הפלילי ואת הפרוצדורה - כן יהי. יש לקבוע בחוק - כי מבצעי פשע חמור ורצח - עונשם ייקצב לתקופות ארוכות. עבירות שעונשם מעל 20 שנה - לא פחות מ-20 שנה + עבירות רצח - לא פחות מ-35-40 שנה.
חופשות, חנינה, הקלה בעונש - רק אחרי ריצוי 2/3 מהעונש שנקצב וגם אז ע"י ועדה מיוחדת בהשתתפות נציג המשפחה הנפגעת או נציגה או פרקליטה - ולא פחות מ-25 שנה של ריצוי ממשי.
אל לציבור להיות נאיבי - כיום לעבריינים הכבדים והמאורגנים, יש אמצעים טכנולוגיים העולים על אלה של המשטרה. מבחינת תקציבים, רכב, עורכי דין, גיבוי, נחישות יותר מאשר למשטרה ופרקליטות.
כאשר אני שומע דיונים בתקשורת, על נושא "פשע מאורגן", "משפחות פשע", ובה עורכי דין פליליים, טוענים בלהט מזויף, כי אין בארץ פשיעה מאורגנת או משפחות פשע, נראה שהם למעשה, חיים בעולם וירטואלי חצי אידיאלי, עושים צחוק מאיתנו וגם מעצמם.
כאשר מוצאים טיל לאו, מוכן לפעולה בנתניה וטיל נוסף ברמת-אביב, כאשר מתפוצצת פצצה במשרד של חלפן כספים - כאשר מבקר בו במקרה, זאב רוזנשטיין, עו"ד יורם חכם ז"ל נרצח במכוניתו, "עד מדינה" בתיק פשע חמור מורעל יום לפני מסירת עדותו בתוך כותלי בית הסוהר השמור. כאשר חנניה אוחנה נרצח בחניון ביתו ואחרים נפצעים או יורים לעברם או מגלים מטענים ליד או מתחת למכוניתם ועדים ויריבים נרצחים אפילו בבית חולים, וניסיון חיסול בחוף בת-ים ורצח אשה חפה וצעירה - זה "פשע מאורגן".
כאשר יש עובדות, הוכחות ומידע מודיעיני שיש אזורי שליטה" בכל חלקי הארץ השייכים לפרטים או משפחות העוסקות בכל תחומי הפשע: סמים, הימורים, סחר נשים, זנות, פרוטקשן בארץ ובחו"ל - זה "פשע מאורגן".
אז לא לטמון את הראש בחול ולהקצות למלחמה זו, אמצעים, תקציבים וכוח אדם. בין הגופים, צריך לנער ולטלטל את מערכת בתי המשפט - ליעל אותה, לזרז אותה, להגביר כוח אדם שיפוטי מקצועי, לקצר תורים, לזרז מתן פסקי דין והחלטות ולהחמיר - להחמיר בענישה - כאשר האינטרס הציבורי חייב לגבור על האינטרס האישי.
יש צורך במנהיגות - אמיצה, יצירתית ולא מגמגמת בפרקליטות ובעיקר מצד העומדים בראש הפירמידה. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ופרקליט המדינה, לדור לא מוכיחים זאת במעשיהם ובהחלטותיהם.
לסיכום ניתן לומר: "אם כל הגורמים, החל מהממשלה ומטה לא יתעוררו בזמן ומהר - נמשיך לחיות בפחד ברחובות, בחוף הים ובבתים, ולא זאת המטרה של שהותנו במדינה דמוקרטית בה שולט שלטון החוק.
לעניין הגדרת ארגון פשיעה - או פעיל או חייל בארגון כזה או עומד בראש ארגון פשיעה - ראה "חוק המאבק בארגוני פשיעה" - 2003.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  04/08/2008   |   עודכן:  04/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לנער את המשטרה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מסכים אבל...
יהורם  |  4/08/08 11:56
2
מתי נראה מחבל יושב 40 שנה...
ירון זכאי  |  4/08/08 12:37
3
כדי שאפשר יהיה לישם
ע.ג1  |  4/08/08 14:45
4
100%right
joseph- givatayim  |  4/08/08 23:32
5
כשקצינים בכירים רושמים
שעות פקיקטיביות  |  5/08/08 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
האקדמיה היא רק תירוץ לאיסור כללי על קשרים חשודים. אם יוחלו האיסורים באקדמיה, יוכל הדבר להוות מודל לשאר מגזרי החברה, כי אין באמת טעם והגיון להבחין ביניהם
יעקב איציקוביץ
הנזק הפוליטי שעשו לעבודה ולברק "יועציו" השר שמחון והמזכ"ל כבל, הוא עצום. לקראת הבחירות המוניציפאליות, בכל רחבי הארץ התמיכה למפלגת העבודה בסביבות אחוז החסימה ומטה. העבודה לקראת כישלון קולוסאלי גם בכנסת. איך ולמה זה קרה?
גרשון אקשטיין
הבחירות כבר בפתח, מעבר ליושרה ולניקיון כפיים הנדרש הפעם יותר מתמיד מהמועמדים לתפקיד ראש ממשלה בישראל, חשוב מאוד ולא פחות מכך, עניין היכולות והכישורים, זה אחד התפקידים הקשים וצריך לעשות את החשבון הכולל של ההתאמה לתפקיד
עמוס שריג
סקר שנעשה לאחרונה ופורסם ביום שישי שעבר, מגלה כי פרופסור דניאל פרידמן נמצא הכי מתאים והכי ראוי להיות שר המשפטים של מדינת ישראל
ד"ר אברהם בן-עזרא
הסכסוך הנ"ל מלמד משהו על האויב באופן בלתי אמצעי ובלי צנזורה - וזכות הציבור הישראלי לראות, להאמין, לדעת, כי הם לא סופרים עד 10 לפני לחיצה על ההדק, לא מאוימים במשפט אם בטעות הכדור היוצא מהרובה שלהם פוגע בקטין חסר ישע, לא ימתינו לפסק דין כדי לחרוץ גורל ולקפד חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il