X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשים תמיד ירצו לצרוך פורנוגרפיה. סקס הוא שם נרדף למשהו שאסור, משהו שעושים בחשאי, ולכן אנשים, כיצורים עם ייצר מציצני, ירצו לראות זאת. זו הסיבה שהתעשיה הזו לא תדעך לעולם. האם, בשל כך, הטלוויזיה צריכה לשדר פורנוגרפיה?
▪  ▪  ▪
סוקניק. הפוליגרף

אנשים היו מקיימים יחסי-מין ברחובות אילו זה היה מותר ומקובל. בשל-כך, קיימים חוקים, שנועדו לומר - אנחנו יודעים שאנחנו חיות, אבל כדי שלא נחיה פה כמו בג'ונגל - אנחנו קובעים חוקים ונורמות שמגבילים אותנו. כך קורה, שאם אני רוצה לצרוך פורנוגרפיה - יש חוקים שיגבילו אותי כדי שלא אפגע באנשים אחרים שלא מעוניינים בכך.
יש בכולנו את היצר האנושי להיות זבוב על קיר של בית, שם אנחנו שומרים את כל הכביסה המלוכלכת באמת. אנשים רוצים להאזין למריבות של זוגות אחרים, לצפות בהם בזמן שהם במקלחת או מקיימים יחסי-מין, להיות שותפים לסוד שאסור ולא מקובל. לולא חוקים שמגבילים זאת, היינו עושים זאת כולנו מתוך השאיפה התמידית לבדוק עד כמה והאם בכלל הדשא של השכן באמת ירוק יותר. זו הסיבה שתעשיית תוכניות הריאליטי פורחת. אנחנו אוהבים להיות בסביבה כשמישהו אחר חשוף, בין אם זה בעירום ובין אם זה בנקודה רגישה שדוחקת אותו לפינה.
עד כמה גדול תפקיד הטלוויזיה לספק צורך זה? גדול. אבל חייבים לשים לכך גבולות, בדיוק כפי ששמים גבול בתחומים אחרים שבהם מבינים את הצורך האנושי ואת הגבולות החברתיים הדרושים כדי לרסן אותו. אין חוקים שמגבילים תוכניות ריאליטי, מעבר לתכנים הרגילים שאסורים לשידור. כדי להערים על ההגבלות הללו, מציגות התוכניות הללו 'ערך מוסף' שיכול לעזור לכולנו בעצם הצפייה בהן.
מהו הערך המוסף של התוכנית 'הפוליגרף'? האם יש ייעוץ-דמה לזוגות לאחר חשיפת הסודות שלהם? האם יש סמי-פסיכולוג שמסביר מדוע יש בגידות בנישואין? האם יש אנתרופולוג-בכאילו שמסביר למה גברים מפחדים להודות על התנסויות הומוסקסואליות? אין.
ובשל-כך התוכנית 'הפוליגרף' היא פורנוגרפיה. בדיוק כפי שאני צופה בסצנת סקס רק בגלל שאני יכול לראות זוג אחר בנקודה חשופה, כך אני יכול להציץ עכשיו על זוגיות שנהרסת, או אדם מיוזע מחשש שהאמת האיומה בחייו תתגלה. בשני המקרים האנשים שמשתתפים שם הביאו את זה על עצמם, אבל רק במקרה אחד אני צריך לשלם על כך, לצרוך את זה בביתי בלבד, או להקיש קוד בן ארבע ספרות כדי לצפות בדבר שכזה. התוכנית 'הפוליגרף' חשופה מדי לכולם ואין הבדל גדול, בטח לא בחופשת הקיץ, בין שידורה בשעה 21:00 לבין שידורה בשעה 21:40. התרגיל היחצני של התוכנית הוא גאוני ועל-כן מסוכן, כי הוא חושף יותר אנשים לתכנים שהם אמורים לצפות בהם במקומות אחרים ולא בערוץ ציבורי, הפתוח לכולם.

תאריך:  04/08/2008   |   עודכן:  04/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פורנוגרפיה להמונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אמת ! כל מילה אמת.
אביגייל  |  14/08/08 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
"הפשע משתולל ברחובות" - זו כבר אינה סיסמה או מטאפורה, הלקוחה ממדינות זרות, אלא מציאות עגומה. כדי להילחם בתופעה - צריך תקציבים, אמצעים ומוטיבציה. יש לטלטל את גורמי אכיפת החוק, ואת הממשלה, ואת הכנסת - עד שיאמרו - "יכול אני". חייבים תוכנית לאומית רב שנתית לביצוע
עו"ד משה גולדבלט
האקדמיה היא רק תירוץ לאיסור כללי על קשרים חשודים. אם יוחלו האיסורים באקדמיה, יוכל הדבר להוות מודל לשאר מגזרי החברה, כי אין באמת טעם והגיון להבחין ביניהם
יעקב איציקוביץ
הנזק הפוליטי שעשו לעבודה ולברק "יועציו" השר שמחון והמזכ"ל כבל, הוא עצום. לקראת הבחירות המוניציפאליות, בכל רחבי הארץ התמיכה למפלגת העבודה בסביבות אחוז החסימה ומטה. העבודה לקראת כישלון קולוסאלי גם בכנסת. איך ולמה זה קרה?
גרשון אקשטיין
הבחירות כבר בפתח, מעבר ליושרה ולניקיון כפיים הנדרש הפעם יותר מתמיד מהמועמדים לתפקיד ראש ממשלה בישראל, חשוב מאוד ולא פחות מכך, עניין היכולות והכישורים, זה אחד התפקידים הקשים וצריך לעשות את החשבון הכולל של ההתאמה לתפקיד
עמוס שריג
סקר שנעשה לאחרונה ופורסם ביום שישי שעבר, מגלה כי פרופסור דניאל פרידמן נמצא הכי מתאים והכי ראוי להיות שר המשפטים של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il