X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד קורה שהורים שעושים מאמצים כבירים למצוא לילדים שלהם את קייטנות הטובות ביותר, קונים להם כמעט את כל מבוקשם, "זוכים" בתמורה לילדים לא מעריכים, מתלוננים מקטרים ולא מכבדים?
▪  ▪  ▪
קייטנה. אילוסטרציה

הורים רבים, עוד לפני תחילת חופשת הקיץ, עסוקים במחשבה רבה כיצד יעברו את ה"חופש הגדול" בשלום! והנה למרות שלדעתם הילדים צריכים להיות מרוצים מהתוכניות שערכו עבורם, הם מוצאים ילדים לא מרוצים ותובעניים, מה שמביא במהרה לאווירה לא נעימה של מתח וכעסים לאורך כל החופשה.
כיצד קורה שהורים שעושים מאמצים כבירים למצוא לילדים שלהם את קייטנות הטובות ביותר, קונים להם כמעט את כל מבוקשם, "זוכים" בתמורה לילדים לא מעריכים, מתלוננים מקטרים ולא מכבדים? במילים אחרות מדוע הילדים אינם משתפים פעולה? מדוע נראה כאילו ההורים והילדים הולכים בקווים מקבילים שלעולם לא יפגשו.
הסיבות לכך שונות, אך אני רוצה במאמר זה להתייחס לאחת הסיבות. "הצורך בשיתוף פעולה". הצורך הינו בסיסי לחיינו כיצורים חברתיים התלויים זה בזה. כיצד קורה ששיתוף פעולה הפך לכל כך בלתי ניתן להשגה למרות נחיצותו הרבה.
התשובה פשוטה. אי אפשר לכפות שיתוף פעולה! היום בעידן זה של חיים בחברה דמוקרטית, בעידן בו מבוגרים וילדים, כאחד, חרדים לכבודם, אי אפשר לכפות או לחייב אנשים להישמע, להקשיב.
וילדים אומרים בפירוש "אני אחראי לעצמי", "אני אחליט", "אתם לא תקבעו לי", "זו זכותי" ובינינו טוב שכך. אנחנו לא רוצים ילדים צייתניים, ממושמעים שיעשו מה שאומרים להם ללא ערעור.
מאמר זה מכוון להורים שהגיעו להבנה שדרך הכפייה, עונשים וסנקציות כבר לא משרתת את המטרה, ואף מקלקלת את היחסים, ומחפשים את הדרך. המטרה יצירת שיתוף פעולה במשפחה. שהורים וילדים יחיו יחד בהרמוניה. שיבינו זה את זה, שיתחשבו זה בזה שיעזרו זה לזה.
ושאלת מיליון הדולר. איך עושים את זה? נתחיל במה לא עושים. הורים לא קובעים לילדים. מובן שישנם תחומים שכן, וכדאי ורצוי והכרחי, אך ישנם תחומים שאפשר לתת לילדים לקבוע ויש לאפשר זאת. כמו איך ייראה החופש הגדול שהם ציפו לו כל כך.
לאחר שההורים קבעו את הגבולות והמסגרת, מסגרת התקציב הזמן הביטחון, יש לאפשר לילדים לבחור ולהחליט. לצורך זה ההורים קובעים פגישה עם הילדים ועורכים "שיחה משפחתית". בשיחה הזו יקשיבו ההורים לצרכים של הילדים יקשיבו לדעתם להעדפותיהם.
ההקשבה יש לומר איננה שמיעה. לא שומעים את הילדים אלא מקשיבים להם. במלוא תשומת הלב, במלוא הכבוד ללא שיפוט ביקורת. יש לרשום את הדברים, את ההצעות והאפשריות של הילדים הקטנים והגדולים. לכולם תהיה אותה זכות דיבור והשפעה. שיחה משפחתית זו הזדמנות נפלאה להראות ילדים מודל להקשבה לניהול שיחה, לניהול קונפליקטים.
לאחר שכולם יביעו את דעתם יהיה צורך להגיע להסכמה של כולם. כדאי להגיע למצב שאף אחד מהמשפחה לא ירגיש נכנע. הוא יכול לוותר להתגמש למען האחרים אך לא נכנע.
כאשר תהיה הסכמה של כולם ניתן לעבור לשלב היישום לתכנון החופש גדול דבו כולם יהיו מרוצים. כפי שראינו, שיחה משפחתית היא אמצעי יעיל להפחתת עימותים - כלומר אמצעי להגיע לשיתוף פעולה שכולם כמהים לו.

מנחת קבוצות ומאמנת אישית ומשפחתית.
תאריך:  05/08/2008   |   עודכן:  05/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רונית תירוש
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
אל תקשיבו ל"ישראל עושה ותעשה הכול כדי לשחרר את גלעד שליט". אלה דיבורים כוזבים, נבובים וחלולים של "קובעי מדיניות", שרובם ככולם מכהנים בתפקידם על טיפות הדלק האחרונות, נטולים, כמעט לחלוטין, אמון ואשראי ציבורי, משוללי לגיטימציה, ערופי ראש
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
המסקנה המתבקשת היא שבכל מערכת יחסים של מרות שעולה על גדותיה מבחינה רגשית, מומלץ לשני הצדדים במקום להיסחף למחוזות מסוכנים להיעזר באנשי מקצועית
יוסי מטלון
לתכנן בעושר בתקציב נמוך, זה קשה מאוד אך מאתגר    להפיק מוצר מעולה במחיר נמוך, זה קשה אבל מחמיא כשרואים את התוצאה
ראובן לייב
ורשה תוססת. יש לה אתרים מהממים, אוצרות ארכיטקטורה ותרבות, פארקים ססגוניים ומדרחוב שוקק-חיים
איתמר לוין
דבריו של גבי אשכנזי בנושא גלעד שליט הם עוד חוליה בשרשרת של פטפוטים חסרי אחריות    תזכורת: זוהי עבירה פלילית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il