X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אודי לבל מרצה לפסיכולוגיה פוליטית מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רגע לפני שהציבור "מתנתק" מן האקדמיה, ממש כמו שהחל סולד מבית המשפט העליון, הגיעה העת שהעומדים בראש המוסדות המכובדים יבהירו לו כי פעילותם המדעית המבורכת אינה כרוכה בהתנכרות למדינה המתקצבת
▪  ▪  ▪
מה לעשות? בחברה הישראלית הסטודנטים מפעם לפעם לובשים מדים [צילום: סלקום]

שוב תופעה של מרצה, הפעם מתרגל, שסירב לאפשר לסטודנט-מילואימניק לשבת בכיתתו כשהוא לובש מדי צה"ל. הפעם באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. כן, זו שנקראת על שם מייסד צה"ל (אותו ארגון שחייליו לובשים מדים), שר הביטחון וראש הממשלה הראשון. אותו אחד שהחליט כי הצבא הממלכתי יהווה כור ההיתוך הישראלי המרכזי, שיזכה למעמד ציבורי רחב, ישתתף במטלות לאומיות מעבר לאלו הצבאיות ויהיה סמל לשיבת היהודים לארצם והקמתה של מדינתם הריבונית. על אף ששמו הוענק לשדה התעופה הישראלי, הרי שעדיין אין מוסד ממלכתי המזוהה עם דוד בן-גוריון מאשר צה"ל.
האם מקרי שדווקא בקמפוס זה אירע המקרה? יש שיטענו שאכן מקרי הוא הדבר. הרי אותו מתרגל יכול היה ליישם את מדיניותו גם במוסדות אחרים בהם הוא מועסק, וגם שם לאסור על תלמידיו ללבוש מדים. יש שיגרסו ההיפך, ויזכירו את עובדת הפיכתו של הקמפוס הבאר-שבעי לחממת שיח פוסט-ציוני שבה חוסים רבים ממנסחיו ומקדמיו. קשה להכריע, וגם אין לכך חשיבות. אך רגע לפני שהתופעה הופכת למגמה (רק לפני מספר חודשים ארע מקרה דומה) - יש לתבוע מן המועצה להשכלה גבוהה לחזור ולשנן את מה שארגוני המורים יודעים לומר ערב כל שביתה: מוסדות חינוך המתוקצבים בכספי משלם המיסים אינם רק מוסדות להקניית ידע. גם סוגיית הערכים, הקשר למדינה, כיבודה וכיבוד סמליה וערכיה הם חלק מן הסיפור.
גם אם במוסדות להשכלה גבוהה נסתפק ב-"כיבוד סמליה" של המדינה, ודאי ובודאי לא נוכל לסבול את הצגתם של אלו כבלתי לגיטימיים. נזכיר שבמעונות הסטודנטים של אותה אוניברסיטה נאסר על תלמידים, כך נטען, לתלות ביום העצמאות את דגל ישראל בנימוק שהדבר מפריע לעמיתיהם הערבים. האם הייתי מעז, לו למדתי באוניברסיטת קהיר, לתבוע את הסרת הדגל המצרי המתנוסס על מבנה של המוסד? ולמה להרחיק למצרים - באוניברסיטאות האירופיות והאמריקניות, פרטיות כציבוריות, מצוי דגל הלאום בפתח כמעט כל בניין.
פרובוקציה מתוכננת?
את הקורא, החושש לעתידו של אותו מורה כתוצאה מהתעוררותה של המדינה ותביעתה להרחיקו ממוסד ציבורי המעביר לו משכורת, נוכל להרגיע. עתידו מובטח. לפחות זה האקדמי. הוא ושכמותו רק קונים כך את עולמם. במציאות העגומה שנכפתה על 'השיח האינטלקטואלי האופנתי' עוד יקבל אותו מורה פרס מאגודה אירופית לשוויון, מינוי ללימודי הדוקטורט מקתדרה אמריקנית לזכויות אדם, מענקי מחקר במכון בינלאומי לזכויות אזרח ותעודות כבוד ומלגות מטעם שלל מוסדות פוסט-ציוניים העסוקים בחקר המיליטריזם הציוני לגווניו. כך שככל הנראה הפרובוקציה המתוכננת עוד עלולה להפוך רווחית. לכאורה פרובוקציה מתוכננת, שכן סטודנטים במדים אינם מחזה נדיר בישראל. להיפך, נדיר לא להיתקל בהם. וממש כפי שמרצה, המעוניין לא להיתקל בתלמידות בלבוש מינימליסטי משהו, לא יציע את שירותי ההוראה שלו למוסד חילוני, ומרצה, המתעקש להימנע בעצמו מלבוש צנוע ומענידת כיפה לראשו, לא ישלח את קורות החיים שלו לוועדות הקבלה של מכללה דתית, כך על מרצה שאינו יכול לסבול ללמד תלמידים לובשי מדים - להימנע מללמד בישראל!!! מה לעשות? - בחברה הישראלית הסטודנטים מפעם לפעם לובשים מדים.
רגע לפני שהציבור "מתנתק" מן האקדמיה, ממש כמו שהחל סולד מבית המשפט העליון, הגיעה העת שהעומדים בראש המוסדות המכובדים יבהירו לו כי פעילותם המדעית המבורכת אינה כרוכה בהתנכרות למדינה המתקצבת ורתיעה ממנה; כי רב-תרבותיות - שהפכה לערך מוביל בשיח העכשווי במדעי החברה והרוח - איננה "כיסוי" לשלילת הזהות הישראלית-ציונית וכן שחופש הפרט אינו זוכה מצדם להגנה רק כשהוא נרמס בשדות זרים.

תאריך:  09/08/2008   |   עודכן:  09/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן-גוריון אינו רק שדה תעופה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אני מתפלא על חוסר התגובה....
י.ש  |  10/08/08 00:23
 
- מה מוזר כאן? משטר טוטאליטארי.. ל"ת
אודי הגבר...  |  10/08/08 14:53
2
אוניברסיטת ביר זית
מוחמד  |  10/08/08 10:57
3
ועדת החינוך צריכה לזמן הנשיא
מרק טווין  |  10/08/08 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדו נתניהו
יש במערב הסבורים שיוכלו לחיות בשלום עם אירן גרעינית. הם טועים טעות קטלנית
דפנה שמורק-נתניהו
האולימפיאדה שנפתחה השבוע בבייג'ינג מאפשרת לסינים להראות שגם הם לובשים ג'ינס ומשתמשים בטלפונים סלולריים. אבל מבט קצת יותר בוחן מגלה תרבות אחרת וערכים אחרים
ד"ר דן מנור
בילדותי, צרינו היו הגויים המרושעים נציגי השלטון שונאי ישראל, אך כיום, המֵצֵרִים אינם גויים, אלא אלה הגורמים למצוקת הלשון העברית והנם אנשים המוחזקים כאינטלקטואלים, או כאלה המתחזים לכך. ביניהם אנשי הבוהמה, פוליטיקאים ואנשי התקשורת    מאמר זה מופנה לא אֵליהם אלא אֲליהם וגם אֲליכם...
אפרי הלפרין
כל הכבוד ליואב יצחק על העתירה, אך החלטת בית המשפט העליון שאין בה בשר ואין בה חלב, היא עלבון לאינטליגנציה של הציבור
ד"ר חיים משגב
לקדימה אין לגיטימציה להמשיך ולהחזיק בקרנות המזבח כדי לזכות בעוד כמה חודשים של חסד
רשימות נוספות
היהיה היועמ"ש בימינו כשמואל בימי השופטים  /  אורי שטרוזמן, שופט (בדימ.)
נראה מייאש, אבל יכול להתאושש  /  דניאל דורון
כובע חדש - אותו ראש  /  ד"ר עדו נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il