X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הניצוצות שעפו בסופ"ש בין העיתון של המדינה לפרשן הבכיר רביב דרוקר מאירים מעט מהמתרחש מאחורי קלעי הבמה התקשורתית-פוליטית
▪  ▪  ▪
דרוקר. עיתונאי אמיתי

לא במקרה הגיע ידיעות אחרונות למעמדו כעיתון של המדינה. נתוני תפוצה וחשיפה של קבוצת התקשורת מראים ש"ידיעות" הוא כנראה העיתון המשפיע ביותר במדינה מערבית כלשהי. במשך עשרות שנים גורס העיתון את מתחריו להפסדים. הוא עשה זאת בעזרת תוכן הערב לחך קהלים רחבים, ולא פחות מכך, תוך מאבק אגרסיבי בזירות המסחרית והתקשורתית-פוליטית.
נתוני החשיפה מצביעים על מכשיר השפעה רב עוצמה, בעידן בו לפעמים נדמה כי התודעה חשובה יותר מהמציאות. עוצמה רבה העלולה לגלוש מעבר לתפקיד הקלאסי של העיתונות - לשקף את המציאות; היא עלולה לשבש את התקשורת בין המציאות לקורא, בשוגג או במזיד. כפי שהוכיחו הקומוניסטים והפאשיסטים, תקשורת אחידה עלולה לשמש מעין נביא המגשים עצמו. בחברה דמוקרטית נדרש כלי תקשורת כידיעות אחרונות לאחריות רבה ולאיזון, בדומה לנדרש מהערוץ הראשון ומחדשות 2. שפר מזלה של ישראל והאחריות גוברת על הפיתויים, בדר"כ.
ללא מורא וללא משוא פנים, סיסמתו של "העולם הזה", מקבלת כאן משמעות הפוכה; ביכולתו של העיתון להטיל מורא על מתחריו ומבקשי רעתו, נכבדים ככל שיהיו, והוא עושה זאת לעתים ממניעים שאינם אוטופיים. על כך יעידו בוודאי יצחק לבני, עפר נמרודי, יובל שטיינמיץ, ירון זליכה ובנימין נתניהו. ידיעות אחרונות נכשל גם בגיבוי חד-משמעי שהעניק למפלגת קדימה לפני הבחירות האחרונות, ובאשראי התדמיתי שהעניק לרה"מ אחריהן.
למרות זאת, יש לזקוף לזכותו את איכותו, העולה על מקביליו הטבלואידים בחו"ל; "ידיעות" מיתג עצמו מתחת ל"טיימס" אך גבוה מעל ה"סאן". כאמור, האחריות הלאומית בכל זאת גוברת לבסוף על האינטרסים של קונצרן מסחרי ומוביל ציבורי. כמו כן, כמפיץ מידע ראשי, טבעי שהעיתון כבול אל ספקית המידע הראשית, הממשלה, לא פחות משהיא כבולה אליו. בראש הקבוצה, ארנון (נוני) מוזס צלח אתגרים כמעט בלתי עבירים: טלוויזיה מסחרית ואינטרנט.
מול עיניים רושפות
ממול עיניהם הרושפות של אנשי ידיעות עומד רביב דרוקר. לאחר קריירה מטאורית הגיע לתפקיד פרשן בכיר במערכת חדשות, הממוקמת כנראה במקום הרביעי בהשפעתה. הוא עיתונאי אמיתי ועתיר תאבון חשיפה. יום יום מקבל את הבמה בפני מאות אלפי צופים, קורן מאושר כשניתן לו להפריך מיתוסים, ומשפיל עיניים כשניכר שמגבילים אותו.
דרוקר צבר קשרים, ידע וניסיון רב בזירה התקשורתית-פוליטית. הוא עובר מסך מצוין ודרך התבטאותו המשוחררת חושפת כנות וחוכמה, אך עם זאת גם אדישות רעיונית, ציניות כמעט לכל. כפרשן בכיר עליו להוביל ולא להיגרר אחר רעיונות מדיניים ואף כלכליים. תפקידו לידע ולפרש לציבור רחב, שאינו תמיד חשוף למידע והלכי רוח. אך גם שוחט פרות קדושות מקצועי יכול להיות עיתונאי ישר ומעניין. מניע בולט נוסף, האמביציה שלו, מבורכת, ומיטיבה עם התקשורת הישראלית; כך גם האמביציה של גיא רולניק.
מעל לכל, רביב דרוקר עמד במבחן התוצאה. הוא חתר באומץ עם הבודדים בזרם המרכזי של מובילי דעת הקהל; סירב לאתרג, הרבה לפני שעורכיו בערוץ שינו את קו המערכת. מעניין, הופעתו וחיתוך דיבורו מזכירים את ד"ר ירון זליכה. כתומך באהוד ברק אינני יכול להיחשד באהדה יתרה לדרוקר, מחבר "חרקירי", אך בין עודף להיטות לחשוף עוולות לבין כתבת נקם בלתי עניינית, אני בוחר בדרוקר.

תאריך:  12/08/2008   |   עודכן:  12/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רביב דרוקר מאיר פיסת מציאות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צנזור התגובות המתוחכם ב YET
כנסו 333  |  12/08/08 13:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
לא משנה מה יעשו המתמודדים: גם אם עדי אבישי תשיר נפלא ולי בירן יילל כמו חתול. השופטים ייצאו מגדרם כדי להלל את "הזמר המופלא" ולהסביר לעדי התמימה שהם ציפו ממנה ליותר
אליקים העצני
היו ימים שאולמרט העניק לברק "תעודת כשרות" שהוא לא יחלק את ירושלים. היום ניתן לומר: ברק לא יחלק - אבל אני, אולמרט, אחלק!
שושנה ויג
רשימה ראשונה בסדרה על משוררות כותבות אהבה
שרה נייס
הורה המעניש וגם זה הנותן פרס מגיע ממקום של עליונות כלפי הילד שלו. ההורה מנצל את יכולותיו, כספו, כוחו הפיזי כל מנת לשנות את התנהגות הילד. אך לא לעולם חוסן
רות פורסטר
"לא הייתי נותן לחתול מת לעבור ניתוח אצל חלק מהרופאים שלי" - מנתח בכיר, בית חולים באזור גוש דן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il