X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פירות החוק לעידוד השקעות הון פזורים במאות מפעלי תעשיה ברחבי הארץ בניסיון לחסל את החוק לעידוד השקעות הון אנשי משרד האוצר לא בוחלים באף אמצעי
▪  ▪  ▪

עם תחילת הדיונים על תקציב המדינה לשנת 2009 פותחים אנשי האוצר את מגרותיהם ומאווררים את "תוכניות הרפורמה" אותן הם מנסים לקדם שנים. למרבה הצער, בחלק מהמקרים גם מצליחים בכך.
אחד התחומים שנמצא באופן קבוע על ה"כוונת" של האוצר הוא החוק לעידוד השקעות הון בתעשיה. לצורך הקמפיין שהם מובילים הם אינם בוחלים בשימוש במושגים הפוגעים בתעשיה הישראלית ובתרומה המבורכת של הסיוע הממשלתי שניתן לאורך השנים וזאת במשפטים כמו "... בניגוד למצב הקיים של השקעות בברזלים ובבטון", "התמודדות עם הקיפוח המתמשך של סיוע לעסקים בינוניים וקטנים", "התמודדות עם תחלואי התעשיה המסורתית שחלקה לוקה בחוסר חדשנות שמאיים על המשך קיומה" ועוד.
יש לנו חדשות לידידנו באוצר: התעשיה שלנו מאמצת טכנולוגיות חדשות באופן שוטף. התעשיה הישראלית התפתחה בשנים האחרונות בצורה מרשימה וכך היא נתפסת בעולם. חבל שדווקא בתוך הבית כל כך נהנים להשמיץ אותה. השקעה ב"ברזלים ובטון" אינה דבר מגונה. גם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר צריך למקם על תשתיות. מי שבולמים את התפתחות התעשיה הם אלו שמעכבים את יישום החוק לעידוד השקעות הון ובולמים תקציבים.
מי שמסייר בארץ ואינו מסתפק בעיון במשרדו בכתביהם של כלכלנים שונים יראה את פירות הסיוע הממשלתי לפיתוח התעשיה במאות מפעלים הפזורים ברחבי הארץ ובעיקר באזורי הפריפריה. אין לי ספק שללא מעורבות הממשלה מפעלים אלו לא היו מוקמים ובוודאי שלא במיקום שבו הם נמצאים כעת.
אחת האסטרטגיות הידועות של האוצר, שמועברות מדור לדור באגף התקציבים, היא שיטת ההפרד ומשול. אם קיים קיפוח של עסקים קטנים ובינוניים מן הראוי לטפל בו ולא לפסול בשל כך את פיתוח המפעלים הגדולים.
עם כל רצונה של המדינה להתוות את הכיוונים אליהם תתפתח התעשיה הישראלית בשנים הבאות, זהו בסופו של דבר תפקידן ואחריותן של הנהלות המפעלים, שהן אלו שיישאו גם בתוצאות. תפקידה של המדינה לקחת על עצמה חלק מהסיכונים במקומות שהדבר נכון, לקצר הליכים ביורוקרטים ולשפר את התשתיות כולל נמלי הים והאוויר, החשמל והמים.
חזון הפארקים התעשייתיים הוא מבורך, אך הוא צריך להיות חלק מפיתוח התעשיה בפריפריה ואסור שהסיוע לפארקים יבוא על חשבון מפעלים שממוקמים באזורים אחרים. הניסיון להגדיר קריטריונים כמו שווי הקרקעות, מרחק בין אזורי התעשיה והמבנה הסוציו-אקונומי של האוכלוסיה הסמוכה גורם לערוב שיקולים פוליטיים היכן שאין לכך מקום וחבל!
כתעשיינים אנו מבקשים מהממשלה להיות שותפים בעיצוב ושיפור החוק ולא לקבל "הנחתות" דרך כלי התקשורת או בדרכים אחרות. בשלב הראשון יש לבצע במלואו את החוק לעידוד השקעות הון לשנת 2008 ולהפסיק את עיכוב האישורים והתשלומים. כן יש להאריך את החוק הקיים לשנים הבאות עם השיפורים והשינויים הנדרשים.

אתר איגוד התעשייה הקיבוצית
יו"ר איגוד התעשיה הקיבוצית.
תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
קדימה איננה מפלגה עם רעיון, אלא מפלגה ללא רעיון. לא מפלגה ציונית, אלא מפלגה פוסט-ציונית ואף אנטישמית. לא מפלגה של בנייה אלא מפלגה של הרס. לא מפלגה של חזון אלא מפלגה של סוחרי סחרירים תקשורתיים
אברהם שרון
ספק אם הם פגשו זה את זה בחוץ אבל כאן, בפנים, במרכז המחשבים במתנ"ס, הם מכירים זה את זה. ילדי המקלדות והמקשים, הפורטים על הקלידים כפסנתרנים מיומנים
לימור בן-חיים
הפחמן הדו חמצני שבבירה המוגזת, עוזר להרוות את הצמא מהר יותר, הסוכר שבבירה מחזיר את הגלוקוז הנדרש בדם לאחר פעילות מאומצת כזו וכן המלחים בבירה מאזנים את השינויים שהתרחשו בדם במהלך הפעילות הספורטיבית
עוזי אורנן
קריאה נכונה של מגילת העצמאות מראה כי לא נכון שהביטוי "מדינה יהודית" היה מכוון לאיזו שהיא מחויבות או נאמנות לדת היהודית
יונה לוי גרוסמן
כ-30% מהמים המותפלים מוזרמים חזרה לים ולא לברזים בגלל תכנון לקוי ותקציב    גם מי הנחלים מוזרמים לים ולא לנגב למשל    ברגע שלמנהיגים יהיה אכפת מן המדינה ולא מעיצוב דעת הקהל - תכנון נכון יאפשר מדשאות פורחות וגם מאגרי מים שופעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il