X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיל ההתבגרות הנשית מציב אתגרים רבים לגופן של הנערות גם מן הבחינה התזונתית נערות רבות אוכלות יותר מדי מוצרים מעובדים המכילים שומנים ומלח מחקר חדש שנערך באוניברסיטת מיניסוטה בארה"ב, הראה גם כי נערות אשר פנו לדיאטה כסאח הופכות בסופו של דבר לנשים עם בעיות משקל
▪  ▪  ▪
חשיבות אכילת ירקות

אינך אוכלת ירקות כנערה? את עלולה להפוך לאישה עם עודף משקל, כך מנתוני מחקר חדש. אנו מכירות את הטפות המוסר של האימהות שלנו, "למה את לא אוכלת ירקות...?", ובכלל נדמה לנו לפעמים כי ההערות על תכולת הצלחת שלנו הן משהו ישראלי מאד המלווה אותנו לאורך גיל ההתבגרות. האם אנחנו נעצרות לחשוב מהו ערכן של הערות אלו? לא תמיד. ובכן, אולי כדאי לנו להבין, שאימא לפעמים צודקת...
הנתונים המפתיעים על חשיבותם של הירקות בתוך התזונה שלנו נאספים כבר חדשות לבקרים ממחקרים רבים ואולם כעת עולה הנתון המפתיע הקושר בין השמנת נערות בשל תזונה קלוקלת שאינה מכילה ירקות.
נערות רבות ברחבי העולם המערבי אינן מקבלות את התזונה המאוזנת הנדרשת להן להתפתחות תקינה של גופן, מה שמציב אותן בסיכוי גבוה לסבול בבגרותן מהשמנת יתר וממחלות הקשורות אליה.
גיל ההתבגרות הנשית מציב אתגרים רבים לגופן של הנערות גם מן הבחינה התזונתית. מנתונים חדשים עולה כי נערות רבות אינן מקבלות את כמות הסיבים, הברזל, הקלציום, האבץ והמגנזיום הדרוש להן במיוחד בתקופה רגישה זו.
כמו-כן תזונתן לוקה בחוסר של ויטמינים A ,B ו-E. במקום זאת נערות רבות אוכלות יותר מידי מוצרים מעובדים המכילים שומנים ומלח, כך מסביר אנדי בלטי, המנהל בלוג אכילה פופולרי בשם Small Bites. בלטי, הוא בוגר החוג למדעי התזונה באוניברסיטת ניו-יורק.
על-פי נתוני המכון לרפואה אמריקנית, נתוני השמנת היתר במתבגרים אמריקנים שילשו את עצמם! וכל זאת במהלך שלושת העשורים האחרונים מ-5% ל-17%. זהו נתון קיצוני ומדאיג במיוחד לכשעצמו, כיוון שמרבית הילדים השמנים כבר ישארו שמנים בבגרותם וצפויים לפתח מחלות לב, יתר לחץ דם וסוכרת הקשורות בהשמנה.
בהקשר הזה עולה נתון מדאיג ממחקר חדש אשר נערך באוניברסיטת מינסוטה ופורסם החודש. המחקר נערך בקרב נערות ונשים אשר היו בתהליך של הרזיה, וממנו עולה כי כ-20% מן הנערות ניסו להוריד במשקל באמצעות כדורי הרזיה לפחות פעם אחת עוד בטרם הגעתן לגיל עשרים! גם נתון זה הכפיל את עצמו ממחקר קודם אשר נערך לפני פחות מעשור. 14.2% לעומת 7.5% מבני הנוער בבתי הספר התיכוניים באמריקה צורכים עתה כדורי הרזייה כלשהם.
המחקר הראה כי כ-60% מן הנערות בגיל ההתבגרות ניסו לפחות פעם אחת שימוש בכדורי הרזיה, כדורים משלשלים, פנו להקאות או דלגו על ארוחות כאמצעי להרזיה.
המחקר מעלה גם כי נערות אשר פנו לאמצעים הללו הופכות בסופו של דבר לנשים עם בעיות משקל בגיל מאוחר יותר. "רבות מן הנערות הללו", טוען אנדי בלטי, "מאמינות בכל ליבן כי הדרך להרזיה היא באמצעות דיאטת 'כאסח' ולא באמצעות תזונה מאוזנת ושקולה. שיטות אשר בסופו של דבר, הוכחו כשיטות אשר גורמות רק להשמנה בטווח רחוק יותר".
לדברי בלטי, החשיבות של תזונה מאוזנת המכילה את כל אבות המזון חשובה במיוחד בגילאים אלו, וזה משהו שאותן נערות הפונות לדיאטות קיצוניות מתקשות לעשות במיוחד.
המכון האמריקני לבריאות פירסם לאחרונה שורת המלצות הנוגעות לתזונת בני נוער. לדברי בלטי, זוהי תוכנית טובה אך היא מפספסת לטענתו בטכניקות ההפחדה שהיא מפעילה על הנערות בקישור שהיא עושה בין מחלות נשיות שעלולות להתפתח בבגרות עקב השמנת יתר במקום להציע פתרונות ולהדגיש את האפשרות להשיג תזונה מאוזנת מלאה בכל הויטמינים שהוזכרו לעיל ואשר חיוניותם ונחיצותם בקרב נערות חשובה ביותר.
אומגה 3 למשל הוא סוג של שומן בריא הנמצא באבוקדו או בדגים ונחיצותו בתפריט חשובה, כך שאין טעם להפחיד נערות מפני צריכה מבוקרת של שומנים בריאים.
גם הבלטת חשיבות הצריכה של פחמימות מלאות מוגזמת שכן היא מקדשת את הערכים התזונתיים שלהם מבלי להבהיר כי אחרי הכול צריכתן צריכה להיות מבוקרת.
החשיבות של ירקות טריים והזמינות האדירה והמגוונת של הויטמינים אותם הם מציעים לנערות גדולה, החדרת ערכי תזונה בריאה בגיל זה קריטיים לפיתוח הרגלים שיישארו עם הנערות הללו לשאר חייהן הבוגרים, לפיכך חשוב שלא להחמיץ את הערך התזונתי הרב של מוצרים אלו, אשר בסופו של דבר חשוב ונחוץ להתפתחות הביולוגית של הנערות בגיל ההתבגרות.

מחברת המאמר הינה כירורגית מומחית בניתוחי הרזייה, המנהלת הרפואית של מלב"י המרכז לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל
תאריך:  14/08/2008   |   עודכן:  14/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר בין אי אכילת ירקות למשקל יתר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
למצוות תלמוד תורה אין גבולות של מקום, זמן והיקף - בניגוד לכמעט כל המצוות האחרות ובניגוד לכל השכלה אחרת. הסיבה נעוצה במהותה של התורה
ד"ר רון בריימן
היכן הייתה משטרת המחשבות והרגשות של רשות השידור ושל הרשות השנייה בחודש אב לפני 3 שנים, כאשר ממשלת החורבן פגעה "ברגישות ובנחישות" ברגשותיהם של יהודים שגורשו מבתיהם ובתיהם הוחרבו רק בגלל היותם יהודים? מדוע אותן רשויות שוללות מהם היום אפילו את הזכות לבטא בתשלום את תחושת הגירוש והחורבן?
יונתן מלמד
פירות החוק לעידוד השקעות הון פזורים במאות מפעלי תעשיה ברחבי הארץ    בניסיון לחסל את החוק לעידוד השקעות הון אנשי משרד האוצר לא בוחלים באף אמצעי
ד"ר יובל ברנדשטטר
קדימה איננה מפלגה עם רעיון, אלא מפלגה ללא רעיון. לא מפלגה ציונית, אלא מפלגה פוסט-ציונית ואף אנטישמית. לא מפלגה של בנייה אלא מפלגה של הרס. לא מפלגה של חזון אלא מפלגה של סוחרי סחרירים תקשורתיים
אברהם שרון
ספק אם הם פגשו זה את זה בחוץ אבל כאן, בפנים, במרכז המחשבים במתנ"ס, הם מכירים זה את זה. ילדי המקלדות והמקשים, הפורטים על הקלידים כפסנתרנים מיומנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il