X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה למנוע את כניסתו של השריר המצרי לשעבר מוחמד בסיוני לתחומה ולהכריז עליו "כאישיות בלתי רצויה" עד שיתנצל ויכחיש באופן גורף וברור את ההתבטאויות שיוחסו לו. ישראל צריכה לשמור על כבודה הלאומי, אף דיפלומט זר לא יעשה זאת עבורה
▪  ▪  ▪
בסיוני. די להתחנף

לחוצפה הערבית אין גבול. השבוע ירק בפרצופה של ישראל מי שהיה אחד מיקיריה של המדינה שראשי הממסד טיפחו אותו באדיקות במשך עשרים ואחד שנה, הלוא הוא השגריר המצרי לשעבר בישראל מר מוחמד בסיוני.
לא הופתעתי לשמוע את הציטוטים שיוחסו למר בסיוני בעיתונות המצרית ושהוכחשו על ידו בעקבות הסערה התקשורתית בישראל. בסיוני איננו שונה משאר חבריו הערבים כמו למשל יאסר ערפאת שהפכו את "כפל הלשון" לאומנות ודרך חיים, אפשר לשקר ולהכחיש ללא הרף שכן כאן בישראל שוכחים מהר וסולחים כהרף עין, בסופו של דבר מרבית הפוליטיקאים הישראלים נוטים להתחנף לערבים ועוברים לסדר היום גם כשיורקים להם בפרצופם, הם מעדיפים לומר שמדובר בגשם.
אני מאמין באמונה שלמה שבסיוני אכן אמר את הדברים. בסיוני הוא איש מודיעין ותיק שמאז מלחמת ששת הימים היה במודיעין הצבאי המצרי הוא היה שותף לתכנונה של מלחמת יום הכיפורים ולאחר שהוצב בישראל כשגריר השכיל לטפח קשרים רבים בצמרת הכלכלית, הפוליטית והחברתית של מדינת ישראל. ראשי משרד החוץ ובהם שר החוץ דוד לוי ומנכ"ל משרדו איתן בן צור נזעקו להגן עליו לאחר שרקדנית בטן ישראלית (שמה וכינויה המסחרי מצוי בידי ואף שוחחתי עמה כמה פעמים) האשימה אותו בניסיון לאנוס אותה. ככתב מדיני בקול ישראל שעקב מקרוב אחר הפרשה זכור לי היטב המאמץ שעשו ראשי משרד החוץ להסתיר את הפרשה, הם אף מסרו תצהירים לבית משפט בישראל בשבחו וחשיבותו של השגריר מחמד בסיוני ל"תהליך השלום" ובקשו צו איסור פרסום על פרטי הפרשה בטענה שפרסומה יפגע ביחסי ישראל-מצרים.
בסופו של דבר הצליח הדרג המדיני בסיוע כמה מידידיו הישראלים של בסיוני לטייח את הפרשה במקום לגרשו בבושת פנים מישראל. כרגיל היחס הסלחני של ישראל נתפס אצל הערבים כחולשה ובסיוני לא היסס השבוע, אפילו לרגע, והשמיץ את מדינת ישראל, את הדת היהודית, את החברה הישראלית ואף התייחס בזלזול למצבו הבריאותי של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ממש שגריר לתפארתה של מצרים.
מרגל בפוטנציה
כל שגריר הוא מרגל בפוטנציה, הוא מעביר למדינתו דוחות והערכות מצב על המדינה שבה הוא מוצב. השב"כ שלנו שעקב אחר בסיוני ואנשיו בשגרירות המצרית ידע היטב לאורך כל השנים את מעלליו. הייתה זו החלטה מדינית של ראשי הממשלות השונים לא לפגוע בשגריר בסיוני שמא הדבר יקלקל את יחסי "השלום הקר" עם מצרים וכדי שהשגריר שלנו בקהיר לא יקבל בתגובה יחס עוין מצד שלטונות מצרים. השיקולים האלה הם לגיטימיים. מה שתמיד הפריע לי הייתה ההתרפסות של אישים ישראלים שונים מהתחום הפוליטי, החברתי והכלכלי בפניו של מחמד בסיוני. הוא שלט בהם ביד רמה ושיחק בהם כבפלסטלינה ביד היוצר, זה פשוט היה מביש לראות את אותם אישים מהרמות הבכירות ביותר מכרכרים סביבו והוא שיחק והיתל בהם ב"שם השלום".
ישראל לא תוכל למנוע מאף שגריר זר המוצב כאן לאסוף אינפורמציה ולשגרה למדינתו. אלה כללי המשחק הדיפלומטי וגם שגרירינו המוצבים בחו"ל עושים את אותו הדבר.
אולם לכל מדינה צריך גם להיות כבוד לאומי. ראשיה של ישראל צריכים להפיק את הלקחים מפרשת בסיוני האחרונה ולחדול מההתחנפות וההתרפסות בפני ראשי הרשות הפלשתינית ושגרירים זרים שונים המוצבים בישראל.
אין די בכך שבסיוני הכחיש באופן רפה את הדברים שיוחסו לו. ישראל צריכה להבהיר לו כי עליו להתנצל על הדברים שאמר וכי כף רגלו לא תדרוך על אדמת ישראל עד שלא יעשה כן.
כבר בסוף כהונתו כשגריר בישראל, בטרם עזב את המדינה, התראיין בסיוני לשבועון מצרי וטען כי הוא חי בישראל "כמו בקן צרעות", כמו כל ערבי ש"התחכך" רבות ביהודים (ואף ניסה, להתחכך ברקדנית בטן יהודייה) מנסה מחמד בסיוני לשוב ולקבל לגיטימציה מבני עמו על-ידי השמצתם של היהודים וישראל בניסיון להפוך לגיבור לאומי מצרי.
אסור שמדינת ישראל תצא למסע פומבי נגדו, זה בדיוק מה שהוא מחפש, קמפיין כזה יהפוך אותו ל"אנדרדוג" ולפופולרי ברחוב המצרי.
ישראל צריכה להבהיר לו "בצינורות שקטים" שאיננו רצוי כאן יותר ומה שחשוב יותר לא לחזור על הטעויות שעשתה ביחס שהעניקה כל השנים למחמד בסיוני.
כל שגריר זר המוצב בישראל, יהא הנחמד והחברותי ביותר, הוא בראש ובראשונה שליח נאמן של מדינתו ולא אוהד נלהב של ישראל. צריך לשמור על פרופורציות ולא להיסחף לשום "רומנים" של יחסים עם אותם שגרירים "נחמדים".
והחשוב מכל, הערבים אוהבים חנופה, זה חלק מהמנטליות שלהם אולם הם בזים למתחנפים להם ואינם מעריכים אותם. בסיוני הוכיח זאת השבוע היטב.
כדאי לזכור כלל זה.

תאריך:  16/08/2008   |   עודכן:  16/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחירה של חנופה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד עצמי? לישראלים?
dfdfwerewe  |  16/08/08 15:10
 
- הוי ! כמה שאתה צודק ! ל"ת
אבדה הבושה.  |  17/08/08 10:45
2
מדוע לא הבעת את דעתך זאת,
הניה  |  16/08/08 16:54
3
להזכירך......
י.ש  |  16/08/08 19:44
4
שלום עם מצרים ? פחחחחח
ציון ימיני  |  16/08/08 21:08
5
בסיוני
אהוד 2  |  16/08/08 22:39
6
מלקקים כדי לייחצן עצמם ולשרוד
אמנון זאבי  |  16/08/08 23:36
7
מגיע לחנפנים שסלחו לו על אונס
קורן נאוה,טבריה  |  17/08/08 11:56
8
נקמתה של רקדנית נבגדת ע"י עמה
קורן נאוה,טבריה  |  17/08/08 12:08
9
אחרי שמובארכ נתן הוראה להפיק
פרש בלי סוס  |  17/08/08 15:11
10
כמה מרענן, עיתונות פרו-ישראלית ל"ת
בלי להתנצל  |  25/08/08 22:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בעיירה הגרמנית, שמדרום לפרנקפורט, היתה פעם קהילה יהודית ענפה, שהטביעה את חותמה על תושביה הנוצרים, ואלה אימצו לעצמם שפה מיוחדת, שאינה אלא הכלאה בין...עברית לאידיש
עו"ד יוסף פנדריך
ביהמ"ש העליון אסר על ביקורת שתטיל דופי בטוהר המידות של השירות הציבורי, גם בלי לנקוב בשמות של עובדים ספציפיים. דמוקרטיה במיטבה
חגי סרי לוי
הוועדה המפוהקת משהו, מנוהלת בדרך כלל ע"י ח"כ אחמד טיבי, אלא שהפעם ניהל אותה ח"כ ראובן ריבלין. ומדוע? "היו"ר טיבי ביקש ממני להחליף אותו", הסביר ח"כ ריבלין, "הוא משתתף בהלווית מוחמד דרוויש"
אברהם (פריצי) פריד
המורשת הגרוזינית והשיירה של אפללו. איך לשלם לגיורים ומי ישלם לעוה"ד. דרושה מוטרדת ובורג מכה בנו שנית
אפרים הלפרין
אחד הדברים הטובים בדמוקרטיה, הוא שכל ארבע שנים יש הזדמנות להחליף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il