X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברשימה זו נסקור בקצרה את עקרונות השלכות במס במקרה של המלחמה בגאורגיה, כאשר ברור כי כל משקיע צריך לבדוק את מצבו הפרטני לגופו ולהתייעץ עם מומחה בתחום המיסוי, על-מנת לקבל את ההחלטה הנכונה
▪  ▪  ▪

כפועל יוצא מהאירועים האחרונים שהתרחשו בגאורגיה הועלו לאחרונה מספר שאלות ע"י משקיעים ישראלים בקשר לתוצאות המס שעשויות לנבוע במקרה שבו שהם ימכרו את השקעתם בנדל"ן המקומי בגאורגיה בהפסד.
ברשימה זו נסקור בקצרה את עקרונות השלכות במס במקרה הנ"ל, כאשר ברור כי כל משקיע צריך לבדוק את מצבו הפרטני לגופו ולהתייעץ עם מומחה בתחום המיסוי, על-מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.
סעיף 92 לפקודת מס הכנסה עוסק בהפסד הוני של תושב ישראל שמקורו מחוץ לישראל.
בעיקרון, חלק לא מבוטל מהמשקיעים הישראלים בגאורגיה הינם משקיעים פסיביים, אשר אינם מעורבים בניהול ובקבלת ההחלטות בפרויקט הנדל"ן, כך שאצלם מדובר ברווחי הון - במקרה של רווח ובהפסד הון- במקרה של הפסד.
הפסד הון כנ"ל ניתן לקיזוזו כנגד הכנסה פסיבית חייבת מחוץ לישראל - כלומר כנגד רווח הון מהשקעה אחרת בגאורגיה או בכל מקום אחר מחוץ לישראל וכנגד הכנסות מריבית, מדיבידנד, מדמי שכירות או מתמלוגים שאינם הכנסה מעסק או ממשלח יד. במקרה שלא כל ההפסד מקוזז מול "ההכנסות החו"ליות" הנ"ל, היתרה שלא קוזזה תועבר לשנים הבאות ותקוזז כנגד "הכנסות חוליות" הנ"ל בשנים הבאות.
מצב מורכב יותר
לגבי גורמים - תושבי ישראל שאצלם מדובר בהכנסה מעסק מחוץ לישראל אשר אם היה רווח היה מתחייב בישראל המצב מורכב יותר כפי שקובע סעיף 29 לפקודה:
ההפסד יקוזז תחילה נגד ההכנסה החייבת, כולל רווח הון באותה שנה שמקורם מחוץ לישראל. אם נותרה יתרת הפסד היא תקוזז כנגד "ההכנסה החו"לית" (ההכנסה החו"לית הפסיבית) כאמור לעיל. נותרה עדיין יתרה כאשר מדובר בהפסד מעסק בחו"ל שהשליטה והניהול בו הינם מישראל, היא תקוזז לבקשת אותו גורם, כנגד הכנסתו החייבת שהופקה או נצמחה בישראל באותה שנה.
היה ועדיין לא קוזז מלוא ההפסד באותה שנה, ההפסד יקוזז בשנים הבאות כנגד כלל הכנסתו של הנישום מחו"ל. היה ועדייו תוותר יתרת הפסד מהעסק בחו"ל שנשלט ומנוהל מישראל ניתן לקזז כנגד הכנסה חייבת בישראל.
יש לשים לב כי במקרה של הפסד מעסק או משלח יד קובע סעיף 29 במפורש כי אי אפשר יהיה לקזז הפסד שנגרם לתושב ישראל מחוץ לישראל שאם היה רווח לא היה משולם בשלו מס בישראל. כלומר, גורמים ישראלים רבים שמבצעים פעילות עסקית נדל"נית בגאורגיה באמצעות תכנוני מס שונים, לרבות באמצעות חברות במדינות שונות עשויים למצוא עצמם במקרים כאלה במצב שההפסד לא יותר לקיזוז הואיל ועל הרווח לא היה אמור להיות שולם מס בישראל.
יש גם להדגיש כי הניסוח סעיף 29 לפקודה "הרווח שלא היה משולם בשלו מס בישראל" הינו בעייתי וגורף, שכן יתכן שעל-פי תכנון מס כלשהו של גורם ישראלי הפעילות בגאורגיה מתבצעת באמצעות חברת במדינה שלישית, כאשר ההכנסה בגינה תהיה חייבת בישראל אך לאור ההוראות הספציפיות באותה מדינה שלישית, או לאור אמנת המס של אותה מדינה עם ישראל יינתן זיכוי נוסף על אותה הכנסה ע"י אותה מדינה, כך שבאופן תיאורטי יהיה חיוב במס אך בפועל לא ישולם כל מס בישראל. במקרה זה לפי הנוסח של הסעיף לא ניתן יהיה לקזז את ההפסד.

שותף במשרד ד"ר מ.דרוקר ושות'.
תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
המילים הם כסות לפרסומאים כדי למכור, בין היתר, זבל ליחצנים, כדי לשווק פוליטיקאים צבועים, לפקידים בכירים כדי להונות, לפובליציסטים, כמוני, כדי לומר שיש גם צד שני למילים
דודו אלהרר
המדינה הזאת התפרקה מכל נכסיה והפכה להיות מדינה שאין בה חוק. ולא רק מעבר לקו הירוק    החוק מדיר רגליו מן המועדונים, משפת הים, מבתי הספר, מבתי הקפה והמסעדות, מן הכבישים וּמגרשי החנייה והאלימות חוגגת
נועם בדין
לממשלה אין תקציב למקלטים בנגב המערבי אך היא מעבירה 72 מיליון שקלים לרצועת עזה
עו"ד משה גולדבלט
כולנו זוכרים את הסיפור על מי שהועמדו בפניו שלוש אפשרויות לאכול דגים מסריחים, לקבל מלקות, או להיות מגורש מהעיר. האיש בחר תחילה באכילת הדגים ולא הצליח, המיר בחירתו במלקות ולא עמד בהן ולבסוף גורש מהעיר. האם זהו הגורל הפוליטי הצפוי לאהוד ברק ולמפלגת העבודה?
נרי אבנרי
כשמדובר בניקיון כפיים, יש לדיכטר יתרון על לבני. אומנם שניהם לא יוותרו על הפוסטר של המושחת שקדם לאולמרט, ובכל זאת, דיכטר יכול להטיח בפרצופה: "אני מעולם לא גנבתי מנדט- את כן!- ואני מעולם לא בגדתי בציבור ששלח אותי- ואת כן"!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il