X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרצון שלכם להתקדם מקצועית וכלכלית, לא צריך להביא לחשיפתכם לסיכוני מס אזרחיים ופליליים, שכן, לעתים רבות נתקל משרדנו ב"תאונות מס" שאירעו בעקבות ביצוע רילוקיישן
▪  ▪  ▪

אנשים מצביעים על הצעת עבודה מחו"ל, או הצעת עבודה ממעביד קיים לעבוד בשבילו בחו"ל, כאחד השיאים האישיים בקריירה המקצועית שלהם וכתוצאה מכך, שוכחים שמס הכנסה גם הוא חפץ להיות "שותפכם" להצלחתכם המקצועית.
במה דברים אמורים?
כל חברה או בעל עסק היום יודעים, כי בכדי לקדם את העסק ולהרחיב את פעילותו העסקית אל מעבר לגבולות המדינה, מן ההכרח לשלוח את אחד מעובדי החברה, ולעתים יחד איתו גם את משפחתו, לעבוד מטעם העסק/החברה למשך תקופה ממושכת בחו"ל ("relocation").
עם זאת - הרצון שלכם להתקדם מקצועית וכלכלית, לא צריך להביא לחשיפתכם לסיכוני מס אזרחיים ופליליים, שכן, לעתים רבות נתקל משרדנו ב"תאונות מס" שאירעו בעקבות ביצוע רילוקיישן. עוד נציין, כי אותן בעיות מתעוררות "לאחר מעשה" - בעיקר במועד שובו של הנישום ארצה. אותם נישומים נאלצים להסדיר את חובם למס הכנסה ואף ליתן הסברים למחדליהם, כגון מדוע לא ניכה הנישום מס במקור? או מדוע לא דיווח הנישום על הכנסותיו שהפיק בחו"ל?
"סוף מעשה במחשבה תחילה"
לאור העובדה כי הרילוקיישן טומן בחובו בעיות מס וסיכונים רבים, לא רק מהפן האזרחי, כגון חיוב בשיעורי מס גבוהים וחיוב קנסות למשל, אלא בעיות וסיכונים גם מהפן הפלילי (אי דיווח, אי ניכוי מס במקור ועוד), עצתנו בראש ובראשונה, בטרם ביצוע רילוקיישן על-ידי הנישום, היא להיוועץ עם מומחה מס הבקיא בתחום.
כמו כן, חשוב לציין בפני מומחה המס לאיזו מדינה הנכם מתעתדים לעבור, משום שלכל מדינה ומדינה יש את שיטת מיסוי משלה, כמו גם אמנות למניעת כפל מס שעליהם חתומה ישראל. שיטת המס במדינתנו למשל, הייתה נהוגה, טרם שנת 2003, על בסיס טריטוריאלי, בעוד שכיום שיטת המס היא פרסונאלית. היוועצות מוקדמת תחסוך לא רק את הסיכונים המשפטיים האמורים, אלא גם את העלויות הכרוכות בהתנהלות מול רשויות המס, בבוא העת.
אחת מהסיבות לאותן "תאונות מס" נעוצות בטעות בסיסית אליה נתפסים הנישומים, לפיה מעבר למדינה זרה "מנתקת" את התושבות לצורכי מס בישראל. כיום מעבר לחו"ל אינו מנתק את תושבותכם בישראל לצורכי מס, ניתוק תושבות כיום נבחן על-פי מבחן סובייקטיבי (כוונתו האישית של הנישום לעזוב את הארץ) ועל-פי מבחן אובייקטיבי (הכין מרכז החיים של הנישום מבחינה אובייקטיבית, היכן נמצאים נכסיו, יתר בני משפחתו, קשריו המשפחתיים, החברתיים והעסקיים וכיוצ"ב).
לעתים רבות נישומים שהיו בטוחים כי אין להם כל זיקה לארץ, הן מבחינה סובייקטיבית והן מבחינה אובייקטיבית, מוצאים עצמם מנהלים הליכים משפטיים נגד רשויות המס, במטרה לשכנע לא רק את רשויות המס, אלא גם את בית המשפט בצדקת דרכם ותשובתם הנטענת.
לאור העובדה כי שיטת המס בישראל היא שיטת מס פרסונאלית (חיוב במס ע"פ תשובותו של הנישום ולא על-פי מקום הפקת ההכנסה), לקביעת תושבתו של הנישום ישנה השפעה מכרעת על חיובו במס של הנישום. בכדי לקבל דעה מקצועית מוסמכת, אנו ממליצים לכם לבקש מעו"ד הבקיא בתחום המיסים להכין לכם חוות דעת מקצועית, אשר בסופו של יום תוכלו להציגה בפני רשויות המס, אשר תתמוך בטענותיכם. עליכם למסור את כל הפרטים שלכם, אשר על בסיסם יוכל מומחה המס להכין חוות דעת מקצועית, לאחר שבחן בקפידה את המהלך שהנכם מתעתדים לבצע, הלא הוא שינוי מקום המגורים, לאור הנסיבות האישיות שלכם.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תמהרו לבצע רילוקיישן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שתי נקודות חשובות
cvbfgesrw  |  18/08/08 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
סנקציית מניעת טיפול לאחר מעשה אינה מתאימה לטיפול בנגע האלימות כנגד צוות רפואי. החמרת ענישה באותו הנגע, שכבר הפך למכת מדינה, הינה פתרון אשר לא רק יגן על הרופאים בדיעבד אלא גם ישמש אותם כצעד מניעתי
עו"ד אריאל בולשטיין
ברק ולבני לא ניחנו בתכונות של מנהיג אמיתי. שניהם אינם מסוגלים לקרוא את מפת האיומים האזורית, ומה שגרוע אף יותר, אינם מסוגלים להתמודד עם האיומים האלה, אפילו כאשר הם ברורים וגלויים לעין
אלון מרום
שאלת כשירותם הביטחונית של המועמדים לראשות הממשלה חשובה ורלוונטית, אך לא פחות מכך האג'נדה הכלכלית שלהם. שרת החוץ ציפי לבני ממעטת באמירות ממוקדות גם בנושא מכריע זה, ולא בכדי - היא שותפתו הפעלתנית לשעבר של רה"מ נתניהו ביישום אידיאולוגיה כלכלית קיצונית
קובי לירז
פתגם עממי אומר "עליך ללמוד מטעויות של אחרים, כי לא תספיק לעשות את כל הטעויות בעצמך". מה למדנו מאירועי השבוע האחרון בגאורגיה?
אפרי הלפרין
בשקט בשקט התקבל פס"ד אנטי חוקתי ממדרגה ראשונה בבית המשפט העליון, נגד אדם, אשר נגרם לו עוול, ואשר בית המשפט הכיר בעוול שנגרם לו, ואשר הוא מצא דרכים ראויות (לדעת הכותב) להביע מחאה על העוול שנגרם לו, ובית המשפט העליון דחה את בקשתו לערעור ומאשימו בפועל בהעלבת עובד ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il