X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטת ממשלת ישראל לשחרר מאתיים מחבלים ובהם רוצחים היא תקדים מסוכן הפוגע בכושר ההרתעה של ישראל ואיננו מחזק את מעמדו של אבו מאזן. צעד זה גם איננו מקדם את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ומחליש את עמדותיה של ישראל במשא-ומתן על הסדר הקבע
▪  ▪  ▪
שליט. המחיר יעלה

ממשלת ישראל קיבלה השבוע עוד החלטה אומללה לשחרר מאתיים "אסירים פלשתינים", בהם גם כאלה עם "דם על הידיים" ללא תמורה ובמסגרת מה שהוגדר "מחווה לחיזוקו של אבו מאזן".
מכבסת המילים שבה משתמשת הממשלה לא יכולה לשנות את המציאות המרה,אין מדובר ב"אסירים פלשתינים" אלא במחבלים ואלה מהם "שדם על ידיהם" נקראים בעברית פשוטה: רוצחים.
מכבסת המילים והתירוצים המדיניים של ממשלת ישראל מנסה גם לשנות את הפוליטיקה הפנימית הפלשתינית בטענה המגוחכת כי צעד זה של שחרור מאתיים מחבלים יחזק את מעמדו של ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס המכונה "אבו מאזן".
האזרח הישראלי הפשוט עלול לטעות ולחשוב ששחרורם של מחבלים אלה יביא בקרוב לכך שאבו מאזן יתחזק ובעזרתם של מחבלים אלה יכבוש את רצועת עזה, ימגר את שלטון החמאס וימנע פעולות טרור נגד ישראל.
ההפך הוא הנכון, על-פי נתוני השב"כ, רבים מהמחבלים שישראל משחררת חוזרים תוך זמן קצר לפעילות חבלנית נגד ישראל. כוחו של ארגון החמאס הוא גדול, אין בכוחו של אבו מאזן להשתלט על הרצועה מחדש, הוא בקושי רב מקיים שלטון סמלי של הרשות הפלשתינית ברמאללה ואלמלא היו כוחות צה"ל פרוסים בכל הנקודות האסטרטגיות ביהודה ושומרון היה ארגון החמאס, כבר מזמן, כובש גם שטחים אלה ואבו מאזן היה נמלט כל עוד נפשו בו למצרים או לתוניסיה.
אזכיר רק כי ישראל גם סיפקה בעבר נשק וציוד צבאי אחר לאנשיו של אבו מאזן באותה טענה מגוחכת שהדבר "יחזק" את שלטונו והתוצאה ידועה, שום דבר לא קרה בשטח, להפך, כוחו של ארגון החמאס רק הלך והתגבר.
ארגון החמאס טוען כי הצעד הזה של ישראל נועד לסכסך בינו לבין ארגון הפתח. טענתו זו נופלת על אוזניים כרויות ברחוב הפלשתיני שגם הוא איננו מבין את התירוץ הישראלי כי "צעד זה מחזק את אבו מאזן". פלשתינים רבים בטוחים שמדובר בקונספירציה ישראלית ביחד עם הרשות הפלשתינית ואבו מאזן נתפס בעיניהם כמשת"פ של ישראל, תדמית זו רק מחלישה אותו בעיניהם ולא מחזקת אותו.
תקדים מסוכן
שחרור המחבלים הרוצחים ללא כל תמורה הוא תקדים מסוכן שיצרה ממשלת ישראל בעוד החייל החטוף גלעד שליט נאנק וסובל בשבי מחבלי החמאס.
הצעד הישראלי מתפרש בעיני הפלשתינים כחולשה וחוסר אונים ישראלי שאפשר לנצלו. ארגון החמאס הרואה כי ישראל משחררת מחבלים ללא כל תמורה עלול "להעלות את המחיר" תמורת שחרורו של גלעד שליט ולדרוש שחרור מחבלים נוספים תמורתו ואילו אבו מאזן יוכל לטעון כי השחרור "איננו מספיק" וכי הוא זקוק למחוות נוספות כדי "לחזק את מעמדו". כך תיסחט ממשלת ישראל על-ידי הארגונים הפלשתינים מבלי שהצליחה להביא לשחרורו של גלעד שליט.
המסר שמקרין הצעד הישראלי המוטעה הזה הוא מסוכן, כל פלשתיני שיחליט לפנות אל דרך הטרור עלול לחשוב, בצדק מבחינתו, כי אם ייתפס בידי כוחות הביטחון של ישראל הוא לא יבלה זמן רב בכלא, שכן הוא ישוחרר באמצעות "מחוות של ממשלת ישראל לאבו מאזן" או כתוצאה מחטיפה של אזרחים וחיילים ישראלים בידי החמאס או החיזבאללה.
ומה עם משפחות נפגעי הטרור? הממשלה מקרינה בהחלטה זו מסר של אדישות וחוסר אכפתיות כלפי משפחות הקורבנות הישראלים שנפגעו מידי אותם מחבלים ששוחררו ובעצם קיבלו "פרס על פעולות הטרור שביצעו".
היכן ההרתעה הישראלית? האם זה המסר שמשגרת ממשלת ישראל לארגוני הטרור? הרפיסות הישראלית היא טעות נוספת של ממשלת אהוד אולמרט שאיבדה את דרכה ומנסה להגיע להישגים מדיניים מול הרשות הפלשתינית החלשה והקורסת של אבו מאזן. הצעד הזה של ממשלת ישראל לא יביא להגמשת הדרישות של הרשות הפלשתינית במשא-ומתן על הסדר הקבע, הוא רק מחליש את עמדותיה של ישראל.
ושאלה שאיננה מדאיגה פחות היא כיצד מאפשרים ראשי זרועות הביטחון והשרים המופקדים על ביטחון ישראל כמו שר הביטחון והשר לביטחון פנים להחלטה מסוכנת כזו לעבור בממשלה? האם ישיבה על הכסא בכל מחיר היא האינטרס העליון של אותם אנשים? הכאוס השלטוני והביטחוני שבו שרויה הממשלה עלול להוביל אותנו למצב ביטחוני מסוכן מאוד, כדאי שהציבור יתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי ויפעל לשנות את המצב, כך אי אפשר להמשיך.

תאריך:  20/08/2008   |   עודכן:  20/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה מסוכנת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למדוע שתקת כל כך הרבה.....
י.ש  |  20/08/08 11:34
 
- י.ש. אתה סתם פוץ רע וממורמר
זה ניכר בך היטב  |  25/08/08 22:00
2
פיצוץ מסגדי הר הבית ע"י יהודים
גואל  |  20/08/08 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
שר ערבי יכול להיות שר טוב מאוד ולמלא את תפקידו כהלכה - גם בלא שישיר את התקווה. אבל שר ערבי, גם אם הוא ערבי, חייב להיזהר שלא לפגוע ברגשות - בוודאי ברגשות של משפחות חללי מינכן
מכון ראות
נטישת הצד הפלשתיני את עיקרון 'שתי מדינות' עלולה להתגבש עוד לפני 2009 ותהיה 'יום כיפור מדיני'    דוח מכון ראות: בקרב פלשתינים מתגברים הקולות לנטוש את עיקרון שתי מדינות לשני עמים ולקרוא לכינונה של מדינה דו-לאומית. על ישראל לשקול כינון מדינה פלשתינית לפני תום 2008
אלכס זלצר
מתקני ספורט ואצטדיונים ממלאים את חיינו, בין אם מדובר במשחקים חיים או בשידורי טלוויזיה בבית    מתקנים אלה שהתפתחו לזירות מתוחכמות ביותר מפיקים תועלת מטכנולוגיית CATIA של דאסו סיסטמס    טכנולוגיה המחוללת מודלים תלת ממדיים ומבטיחה תוצאות טובות יותר
עו"ד יוסף פנדריך
כדי להגביל ביטוי יש להוכיח שהביטוי גורם לסכנה ברורה ומיידית. מן הראוי לאמץ את המודל האמריקני שהולם יותר את הדמוקרטיה. ביהמ"ש אימץ את המודל האירופי שפוגע בחופש הביטוי בצורה בלתי מידתית
רפאל רוזנסקי
היגיינה לקויה, מים ומזון מזוהמים מהווים סיבה לזיהום טפילי במערכת העיכול    יש לכבס מצעים ומגבות בתדירות גבוהה יותר    הקפידו על דיאטה נטולת סוכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il