X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ילדים מועלמים על-ידי הוריהם ומועברים לרשתות-זנות ופדופיליה, שאצלן הם עלולים להפוך, באמצעות סמים, לעבדים נרצעים, ויש מהם גם שעוברים עינויי-תופת המסתיימים במוות. הסצנריו של מקרים אופייניים
▪  ▪  ▪
רוז. ללמוד לקחים

פרשת היעלמה המסתורי של הילדה היפהפיה, רוז, בת הארבע וחצי, מביתה שבנתניה, מחזירה אותנו, באחת, לפרשיות קודמות של היעלמות-ילדים, שננטשו ונזנחו על-ידי הוריהם, או שסתם נעלמו מן הבית, וגם כאלה שנחטפו בידיהן של רשתות-זנות ופדופיליה.
לפני שש שנים התלונן אלי פימשטיין במשטרה על היעלמות בתו, הודיה קדם, בת שנה ועשרה חודשים, מן הבית. אלפים התנדבו לחיפושים אחריה, וכעבור זמן קצר נתגלתה גופתה. המשטרה, שלא קנתה מלכתחילה את סיפור-גירסתו של האב, העלתה עד מהרה כי המעשה הנורא בוצע על-רקע של קרע בינו לבין אשתו הפרודה, אותה ביקש לזעזע במעשהו.
היעלמה של רוז מחזיר אותנו גם לפרשת היעלמה המסתורי של התלמידה תאיר ראדה, מקצרין, שנרצחה בידי אלמוני ברמת הגולן, כאשר כל ההאשמות שהוטחו בחשוד רומן זאדורוב לא הוכחו עד היום; וכמו גם לפרשת מדלן מקאן, בתם בת הארבע של זוג רופאים אנגלים, בעת ששהו בנופש בפורטוגל. תחילה הוחשדו ההורים עצמם בהסתרתה של הילדה, ואפילו ברציחתה, אלא שברבות הזמן זוכו מכל אשמה. לאחר מכן הועלו האשמות של טיוח מכוון מצד גורמים בפורטוגל, הקשורים לחטיפת ילדים, אך הדבר לא הוכח מעולם. בסופו של דבר לא אותרה הילדה עד היום, וגם לא נמצא שום קצה-חוט לזהות חוטפיה.
אירועים אלה, ואחרים כמותם בארץ ובעולם, מחזירים את הדיון לנושא הזנוח והמודחק של רשתות זנות-ילדים ופדופיליה, המתמחות בחטיפה או ברכישה של קטינים, ובכללם ילדים בגיל הרך, כדי לסחור בהם לצורכי מין שונים ומעוותים. צרכים אלה נעים מזנות, דרך פורנוגרפיה לשמה, ועד לרצח.
כך או אחרת: מספר הילדים הנעדרים והחטופים הולך וגדל, וממדי הבעיה המתעצמים גורמים לבהלה מובנת. הצרה נעוצה בכך שמנגד לא קיימת כלל התמודדות חברתית, פוליטית ומשטרתית ראויה. בשנתיים האחרונות החל, אמנם, האו"ם לגלות סימנים של התמודדות, אך, למרבה האירוניה, אפילו בשורותיו התגלו אותות לסחר בילדים. והרי ידועות פרשיות שבהן עורבו חיילי "כוחות השלום" של הארגון הבינלאומי, בעיקר באפריקה, בסחר בקטינים לצרכים מובהקים של זנות.
לקונה בחוק
בעיה חמורה נוספת בתחום האמור היא הלקונה הרצינית הקיימת במישור אכיפת החוק, הקרימינולוגיה ומדעי הנפש, לעדויותיהם של שורדים וניצולים. טענות של בני נוער, שנפלו קורבן לרשתות של ניצול ילדים לצורכי מין, נתקלות, באורח שיגרתי, בפסילה ובחוסר-אמון. גרוע מכך: לעתים קרובות גורמת העדות להתנכלות, במסווה של "טיפול"; כלומר, היא מהווה מעין אינדיקציה למחלת-נפש או אפילו לשקרנות פתולוגית.
הסטטיסטיקה של חטיפות-ילדים ושל עבירות-מין נגדם מאששת את קיומה של בעיה פלילית וחברתית חמורה. אלא שבאורח מוזר, המידע הזה אינו מחלחל לתובנה, שאם אכן קיימים חומרים פורנוגרפיים רבים כל כך של ילדים - משמעות הדבר היא שיש הרבה שורדים, קורבנות ואנשים שאכן חוו זאת והם בעצמם מעידים על כך. אומנם, מקרים שכאלה אף פעם אינם נקיים או סטריליים, ונוח הרבה יותר לסווג את העד כמשוגע, במיוחד כאשר התיאורים הם בלתי-נסבלים ומעוררי-אימה. והעיקר: איך יכול בכלל להתבצע פשע כזה, אם לא בצורה מזעזעת?
תעשיית החטיפה, הסחר ושיווק הילדים מחלקי העולם השונים, נחשבת כיום למכניסה ביותר ומגלגלת מיליארדים - עד כדי כך שהיא מתחרה אפילו בענף הסמים. עם זאת אין כמעט בקרב בעלי המקצועות, שאמורים לטפל בבעיה האקוטית, כל דיון רציני בגורלם של כל אותם ילדים, בפרטי העבירות המתבצעות נגדם, כמו גם בדרך ביצוען בפועל. במקרים רבים קיימת מעורבות של משפחה, זו או אחרת - בין אם ב"מכירה" או ב"השכרה" של הקטין, או באמצעות שיתוף-פעולה בביצוע העבירות, כמו, למשל, צילום לצרכי פורנו. במקרים רבים אחרים יש "מעורבות עקיפה" כלשהי מצד גורמים שלטוניים, המעלימים עין, בדיוק כפי שזה קורה בענפים אחרים של הפשע המאורגן.
מעדויות של שורדות ושורדים עולה גם, במקומות מסויימים, מציאות של רשתות זנות-ילדים כתופעה משפחתית רב-דורית, או קהילתית - מעין "תת-תרבות", המתקיימת לצד הקהילה הנורמטיבית, ולעתים אפילו במשולב איתה.
ילדים רבים נחטפים לשימוש ארוך-טווח, תוך כדי אלימות ושימוש בסמים, ההופכים אותם לעבדים מושלמים, המגוננים בעצמם על המתעללים בהם. אחרים מתים עולי-ימים, משימוש-יתר בסם, מאלימות, או מסתם תאונות. רק מעטים, אם הם אכן קיימים בכלל, מצליחים להיחלץ ממלכודות המוות האלה.
פרשת היעלמה המסתורי של הילדה רוז צריכה לעורר אצל כולנו הרהורים נוגים באשר לכל האופציות הנוראיות האלה. בד-בבד מתעורר בצדם גם צורך מובן להפיק מהן את הלקחים הדרושים, מהר ככל שניתן, בטרם יהיה מאוחר מדי.

תאריך:  26/08/2008   |   עודכן:  26/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלקחים מהיעלמה של רוז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נמשיך את עליונות המשפט הישראלי
gamishon  |  26/08/08 18:33
2
רצח בדם קר
דן הרפז  |  26/08/08 19:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף פנדריך
פסק הדין של בית המשפט העליון בעניין 'חופש הביטוי' של אונגרפלד מוכיח כי אין דמוקרטיה אמיתית בישראל. יש לאמץ את המשפט האמריקני שבבסיסו עומד חופש הביטוי
איתן גנור
המחשבה כי היועץ המשפטי לממשלה יפסול מינוי של אדם לתפקיד בגלל התבטאות גזענית צריכה להניח את דעתנו, כי פירוש הדבר שקיימת סנקציה למניעת "חופש הגזענות" של הממשל בישראל על-ידי אי מינוי לתפקיד ציבורי רם מעלה של אדם שהתבטאויותיו נתפסות כבלתי ראויות
אוריאל בן-עמי
אולמרט, עפר לרגלי קודמיו, שהם לפחות גם בעלי זכויות בארץ הזו - אף לא המתין עשור, כדי להרקיב את הממלכה כולה. הוא הלביש שק גם על ראשה של התקשורת ומצליח גם לקרוע קרע ענק בתוכה
אלון מרום
להט נקיון האורוות שחווינו בעקבות חשיפת פרשת פריאל-ברק אינו מעיד רק על נצחון המאבק לטוהר מידות; הוא מעיד גם על מערכת הבחירות האמיתית בישראל. דעת מיעוט על נרטיב אהוד ברק המקובל
יחיאל (חיליק) רוזמן
את דלת הכניסה חסמו פקידי המדור לטיפול בנוער מחונן והממונה על הוראת החקלאות וניכר היה כי טרם החליטו אם להיכנס או להישאר בלובי יחד עם הממונה על הסעות תלמידים והממונה על הסעות מורים והמקשר לטלוויזיה החינוכית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il