X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על הכנסת ליזום, לאלתר, חקיקה חדשה נגד מי שפוגע לרעה בילדים ומנצלם לרעה. רק עונש חמור, של הוצאה להורג, או, לחלופין, של מאסר עולם עם עבודת-פרך, הוא שירתיע פושע מועד מלבצע את זממו הנורא
▪  ▪  ▪
רוז. עונש מוות

נקמת ילד קטן לא ברא השטן. דמה של רוז רון, הילדה בת הארבע וחצי, זועק אלינו מן האדמה. לא עברה יממה מאז חשיפת הפרשה המזוויעה, והתעלומה האופפת אותה עדיין נותרה בעינה: אם, אמנם, נרצחה הילדה על-ידי הסב - היכן גופתה? ומה מידת שיתוף הפעולה איתו במעשה מצד בת-זוגו ואמה של רוז? וגם חלקה של הסבתא-רבא בפרשה לוטה, לפי שעה, בערפל.
אבל, יותר מכל, חייבת להידלק נורה אדומה לנוכח הסברה הרווחת באשר למניע הרצח. על-פי אותה סברה, הפריעה רוז לחייהם המשותפים של שני בני הזוג המוזרים, ובשל כך גם ביקשו להיפטר ממנה, כשבסופו של דבר סולקה רוז, לפי אותה סברה, מן העולם.
אם אומנם אלה הם פני הדברים, יש לתמוה על המעורבות המועטה מצד שירות העבודה הסוציאלית, כמו גם של המועצה לשלום הילד, שלא היו בדיוק בסוד העניין. האמת ניתנת להיאמר כי ידיהם של אלה כבולות לא מעט מכוח החוק. אבל, בהתחשב במקרה החריג הזה, ניתן היה, בכל זאת, לצפות למעורבות-יתר מצדם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדה, שנגזר עליה, כמה נורא, להיות מנודה זמן רב כל כך מן העולם, עם תחושה של חסר אמהי ואבהי, הגם שפורמלית, היא היתה, אמנם, תחת חסותם. ישמור אלוהים על ילדה אומללה שכזו מידיהם של הורים חסרי רגשות ואכזריים שכאלה.
המועצה לשלום הילד, שלא הייתה מודעת לפרשת ההיעלמות האומללה, הובאה בסוד העניין בזכותה של הסבתא-רבתא, שדיווחה לה על היעלמות הנינה. רק אז החלו הדברים לזוז, כשזו פנתה ללשכת הרווחה בעיריית נתניה, ורק בעקבות הפנייה הועבר הדיווח למשטרה, שהתגייסה מיד לפעולה, אף כי, בכורח המציאות, מאוחר מדי.
ענישה הולמת
בראש המועצה לשלום הילד עומד אדם מופלא: ד"ר יצחק קדמן, חתן פרס ישראל לעבודה סוציאלית. האמת ניתנת להיאמר כי במסגרת תפקידו, עושה ד"ר קדמן כל שלאל ידו למניעת פגיעה בילדים וניצולם לרעה בידי מבוגרים. הוא עושה זאת בתוקף תקנון המועצה, הקובע מפורשות כי תפקידה לפעול כסניגורם של כל הילדים בישראל, במיוחד של אלה ששלומם ורווחתם נתונים ברמת-סיכון גבוהה.
אבל ידיו של ד"ר קדמן כבולות מכוח החוק, כמו גם ידיו של השירות הסוציאלי, המוצא עצמו, לא אחת, דחוק בקרן-זווית, ללא התייחסות רצינית אליו וללא השפעה מכרעת מצדו על הרשויות המבצעות. חמורה לא פחות העובדה שאין תיאום בין הגופים השונים, ויד ימין כלל אינה מודעת למה שיד שמאל עושה. מלבד זאת, גם אין רישום של פרטים חיוניים, כמו, למשל, אלה של הילדה רוז, שלא הייתה קיימת כלל מבחינת הרשויות המוסמכות.
אבל, מעל לכל, אין, למרבה הזוועה, ענישה הולמת בבתי המשפט למתעללים בילדים. על עבריינים, מסוגו של הסבא החשוד, לא הוטלו בעבר עונשים מקסימליים, וחמור מכך: החוק הנוהג בארץ אינו מאפשר כלל הטלת עונש מרתיע, כמו עונש-מוות, או, לחילופין, מאסר-עולם עם עבודת-פרך. והרי זהו, בסך-הכל, עונש המתבקש, מדרך הטבע, במקרה נורא כמו סילוקה של רוז רון הקטנה מן העולם.
הגיעה השעה, שעת האפס ממש, שכנסת ישראל תתכנס, כדי לחוקק, ללא שהות אפילו של רגע, חוק חדש שישים, סוף סוף, קץ להפקרות החוקית הפושה אצלנו והסובלת מלקונות כה רבות. רק עונש-מוות, או מאסר-עולם עם עבודת-פרך, יגרום לפושע מועד שכזה לחשוב פעמיים, בטרם יבצע את זממו. אחרי ככלות הכל, אין דבר נורא יותר בעולם מאשר פגיעה בילד חסר-אונים.

תאריך:  27/08/2008   |   עודכן:  27/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו השעה: עונש-מוות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ואף על פי כן לא עונש מוות >
א מ רול  |  27/08/08 09:10
2
לא להיסחף לפופוליזם זול ונמוך
המדינה לא בשלה  |  27/08/08 10:08
3
הסטריה של עיתונאי כזה או אחר
רק מזיקה  |  27/08/08 11:28
4
עונש מוות הוא צוו השעה
כנסו 333  |  27/08/08 15:01
 
- עונש מוות
אלבנדה  |  6/09/08 21:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו תדהר
עמנואל רוזן, אראל סג"ל, גיא מרוז, אורלי וילנאי ושאר עובדיו של גאידמק: איך קרה שדווקא מגני החלשים, הלוחמים בשחיתות והנאבקים בשם הצדק - שותקים כשזה מגיע לבוס הגדול?
משה גנן
התרגום הוא איננו מעשה מכאני אלא מעשה יצירה. על המתרגם לא רק להבין ולהכיר את הטקסט וכל השתמעויותיו ומקורותיו האידאיים והאסוציאציות שהוא מסוגל לעורר, אלא גם לחיות אותו לפניי ולפנים ולהיות, תוך מעשה התרגום, לאחד עימו
יפתח שפיר
פיתוח יכולת לשגר טילי קרקע קרקע צבאיים תוכל להקנות לאירן יכולת לשגר טילים בעלי טווח גדול יותר - עד כדי אלפי קילומטרים    בעתיד, שואפים האירנים להשיג יכולת לווינות משמעותית יותר, כולל יכולת שיגור עצמאית של לווינים כבדים יותר, ויכולת פיתוח ושיגור לווינים צבאיים
אפרים הלפרין
כאשר אין דין, עדיף שהדיין ישלוט מאשר ישרור כאוס ענק
רותי ברקן
דיאטה היא כמעט תמיד החלטה המנוגדת לעצמי האמיתי, לרצוני האמיתי    הרי לא הגיוני שארצה, מתוך בחירה, להגביל את עצמי בדבר שאני הכי אוהב לעשות - לאכול, לא?    החלטות המתקבלות מתוך הכרח עלולות להיכשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il