X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בטרם אצה דרככם להקים נאמנות לצרכים כאלו ואחרים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את מלוא היריעה בדבר נאמנות יוצר תושב חוץ
▪  ▪  ▪

כבר לפני זמן רב אבדה הנאמנות את תפקידה "הישן", וכיום הנאמנות משמשת ככלי השקעה לכל דבר ועניין למשקיעים רבים, ולאור המהפכה במיסוי נאמנויות במסגרת רפורמת המס משנת 2003, הדבר מקבל משנה תוקף.
ביום 10.8.05 התקבל החוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון 147), אשר תחולתו החל מיום 1.1.06, המסדיר, בין היתר, את הנושא של מיסוי נאמנויות. סעיפים 75ג- 75יח לפקודת מס הכנסה מסדירים את נושא מיסוי הכנסות הנאמנות, והסדרי המס שנקבעו בפקודה לעניין נאמנויות, מתייחסים לארבעה סוגי נאמנות, אולם במאמרנו נתמקד בנאמנות יוצר תושב חוץ.
בהתאם להגדרה בסעיף 75ט לפקודה, נאמנות יוצר תושב חוץ הנה "נאמנות שבמועד יצירתה ובשנת המס כל יוצריה הם תושבי חוץ, או שבשנת המס כל יוצריה וכל הנהנים בה הם תושבי חוץ". בנאמנות יוצר תושב חוץ יראו את נכסי הנאמנות והכנסותיה כנכסי היוצר והכנסותיו. כמו כן, נאמנות יוצר תושב חוץ תיחשב כתושבת חוץ, ויראו את נכסי הנאמן כנכסים המחוזקים בידי תושב חוץ ואת הכנסת הנאמן כהכנסה של יחיד תושב חוץ.
באשר לתושבי חוץ, שומרת ישראל על זכות המיסוי בהתאם לשיטה הטריטוריאלית, היינו, תושב חוץ יחויב במס על הכנסתו הפירותית ו/או ההונית, אשר הופקה או נצמחה בישראל, זאת בכפוף לקיומה של אמנה למניעת כפל מס. אירועי המס העתידים להתרחש במהלך חייה של "נאמנות יוצר תושב חוץ", הנם כדלקמן:
1) מועד הקניית הנכס לנאמנות - ככלל, בהתאם לסעיף 75ז(יג) לפקודה, הקנייה על-ידי חבר-בני-אדם (יוצר) תחשב כמכירת נכסים, כמו גם יראו בנכס שהוקנה כדיבידנד שחולק לבעלי המניות באותו חבר בני אדם (להבדיל מהקנייה על-ידי יחיד שלא תחשב כמכירה).
2) מועד צמיחת הרווחים - הכנסות הנאמן אשר הופקו או נצמחו בישראל יהיו כפופות למס ישראלי בהתאם לכללי המקור ובכפוף לקיומן של אמנות למניעת כפל מס, זאת בשל העובדה כי רואים בהכנסת הנאמן כהכנסת היוצר תושב חוץ.
3) מועד חלוקת הנכסים - חלוקת נכסים מנאמנות יוצר תושב חוץ תהיה חייבת או פטורה ממס לעניין הוראות חלק ה' לפקודה (רווחי הון), כפי שהיה אילו היה הנכס מועבר מהיוצר לנהנה במישרין.
4) חלוקה לנהנים לאחר סיום הנאמנות - הסתיימה נאמנות יוצר תושב חוץ, ולאחר חלוקת נכסיה נותרו בה הפסדים שלא קוזזו אשר אילו היו רווחים היו מתחייבים במס בישראל, יחשבו ההפסדים כהפסדים של היוצר.
בטרם אצה דרככם להקים נאמנות לצרכים כאלו ואחרים, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם עו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את מלוא היריעה בדבר נאמנות יוצר תושב חוץ ובדבר יתר סוגי הנאמנויות הקיימות בפקודת מס הכנסה לאחר הרפורמה, שכן, האמור לעיל ממצה באופן חלקי בלבד את הסוגייה שבנדון.

תאריך:  28/08/2008   |   עודכן:  28/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמנות יוצר תושב חוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תלמדו לצלול
bfgfdfd  |  29/08/08 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
ניתן להתרשם כי דווקא לקראת סוף השהייה בלבנון למד צה"ל להתמודד מול החיזבאללה, ופיתח גמישות מבצעית וזריזות במתן מענה לשינויים התמידיים בלחימה
אביהו סופר
בשנה שעברה היינו עדים למאבק ענקים שהתנהל בין ארגוני המורים וראשיהם לבין משרד האוצר. נראה שגם את השנה הנוכחית נתחיל בשביתה. מה יהיה הסוף, ואיך אפשר לחבר בכל זאת את החינוך למערכת?
אביתר בן-צדף
איך אבי דיכטר לא הצליח להתקבל לנבחרת ישראל בהתעמלות למשחקי ביג'ין? כושרו המדהים בפליק-פלאק לאחור ראוי לציון גבוה    איני מצפה לדבר מהגוף החולה בשיח' ג'ראח    למרות הגדלת התקציב, יש לנו בקושי שוטרים, ואין לנו משטרה כלל    המפכ"ל דודי כהן רוצה להיפטר מאורי בר-לב - כי הניצב, הנחשב לקצין טוב ומוערך, מאיים עליו
ד"ר מוטי גולן
מי ש"רואה" באותה דרך, באותה הסתכלות שבה הציפור הדורסת: האיה, הדיה/הדאה והראה "רואה", הוא בבחינת "עוף טמא" ונכלל ברשימת העופות הטמאים ש"אינם ראויים לאכילה". ודו"ק!
עמוס שריג
בין אם הסיפור של רביבו נכון ובין אם לאו, מעולם לא קרה שייכתבו כל כך הרבה דברים על מי שמוגדר כסמל להרבה דברים ואף אחד לא קם והתייחס: לא ראש הממשלה, לא שרים, לא ח"כים. לא המפכ"ל, לא קציני משטרה בכירים, לא שופטים (בדימ.). אף אחד לא קם, כדי לשאול: האם נכון שרביבו על משפחתו גורשו בבושת פנים על-ידי עבריינים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il