X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל חייו היה אייבי נתן חייל בודד במערכה למען מה שכולנו עורגים לו שלום אחרון ללוחם השלום
▪  ▪  ▪
לוחם השלום אייבי נתן
מחנה השלום מרכין ראשו: אייבי נתן הלך לעולמו
עומר כרמון
הישראלי הראשון שנפגש עם אנשי אש"פ הלך לעולמו * הקים את תחנת הרדיו "קול השלום" * ח"כ טיבי: צר לי שלא רבים הלכו בדרכו * הנשיא פרס: היה לוחם נגד המלחמה * ברוך מרזל: יחד איתו נפוגו גם דמיונות השלום
לרשימה המלאה

אין-ספור לוחמים נועזים הקריבו את חייהם בשדה הקרב על מזבח המולדת. רק לוחם נועז אחד הקריב את חייו על מזבח השלום, ודווקא לא בשדה הקטל.
מלחמתו ההרואית אך הבודדת כל כך, של טייס וספן השלום אייבי נתן, אינה נופלת, כהוא זה, ממלחמתם של לוחמי צה"ל האמיצים בשדה הקרב. בסך-הכל היא משלימה את פאזל המלחמה למען השלום.
אייבי היה חייל בצבא השלום והפך את המלחמה למענו הן לתחביב והן למקצוע: מתחנת-שידור שהקים על ספינה בודדת בלב ים; דרך טיסה נועזת ורבת-סיכון למצרים, כדי להביא לה את בשורת השלום; ועד למחיר המר שנאלץ לשלם על מגעיו עם האויב של אותם הימים: ישיבה מאחורי סורג ובריח.
אייבי היה לוחם בודד כל חייו. מין דון-קישוט נאיבי שנלחם, לשווא, בטחנות הרוח, מבלי שאיש יחוש לעזרתו. כך הצטייר בימי הזוהר שלו כשהמריא, תרתי משמע, אל על, וכך נותר בימי דעיכתו בודד ועזוב.
אייבי, סמל של ישראל היפה והאחרת, נסק למרומים בשנות ה-60 של המאה החולפת. על הקרקע המוצקה של תל אביב פרש טייס הקרב של מלחמת העצמאות כנפיים והקים בה את מעוז החיים הטובים של העיר, מסעדת "קליפורניה". מבין כותלי מסעדת הצמרת נטל האיש, מהמתנדבים לחיל האוויר של ימי ראשית המדינה, תחת חסותו, כל מי שרק היה זקוק לעזרה. ביד נדיבה הוא ידע להעניק מענק למפעל נזקק, או לתת מתן בסתר לחלכאים ונדכאים. וכשנמאסו עליו החיים הטובים של הנהנתנות התל אביבית של חיי הזוהר, הוא המיר אותם בטיסת-יחיד נועזת למצרים, על דעתו שלו בלבד. הוא הותיר אז את המדינה עצורת נשימה כאשר יום בהיר אחד, חמק במטוסו ממסכי המכ"ם ונסק היישר ללוע הארי של מצרים, מדינת-אויב באותם הימים, כשבפיו בשורה נאיבית בלבד: בשורת-שלום לעם המצרי.
מתחביב למקצוע
היה זה בשלהי שנת 1966. ישבתי אז בחדר החדשות של 'ידיעות אחרונות' בתל אביב, כשהגיעו הידיעות הראשונות על התרסקות מטוסו של אייבי במצרים. ההוצאה השלישית של העיתון בישרה בכותרת הראשית, באותיות קידוש לבנה, כי "אייבי נתן התרסק ונהרג" - ידיעה שהתבררה מאוחר יותר כלא-נכונה, אך שכבר הספיקה לעשות לה כנפיים ברחבי העולם. בסופו של דבר חזר אייבי לארץ עטור כנפי-ניצחון, ובמקום לעצור אותו כבוגד על מגעיו עם אויב כפי שתוכנן מראש - נסחפו גם השלטונות בלהט המעשה הנועז וקיבלוהו בזרועות פתוחות.
מאז הפך אייבי את התחביב שלו למקצוע. במערכה על השלום הוא מיהר לסגור את המסעדה שלו. במקומה, הוא הציב במימי הים התיכון את תחנת השידור שלו, 'קול השלום', מעל גבי ספינה שרכש. מן התחנה הזו הוא השמיע במשך שנים, השכם והערב, את בשורת השלום שלו, כשהוא מגייס למערכה צבא קטן של שדרים. אלה הסכימו ללכת למענו לא רק באש אלא דווקא במים, תמורת שכר זעום, ולעיתים גם ללא תמורה שהיא, באשר התחנה הייתה מנודה מפרסומים באמתלה של "רייטינג נמוך", בעוד שהאמת הייתה הפוכה: לתחנה היה קהל-מאזינים גדול.
על המערכה למען השלום נאלץ אייבי נתן לשלם מחיר כבד. משלא נעצר בהילולת השמחה הכללית על טיסתו למצרים ושובו מממנה בשלום - הוא נכלא בהזדמנויות אחרות על מגעיו האסורים עם האויב של אז. שעת הכושר למעצרו הגיעה כשספינתו עגנה במים הטריטוריאליים של ישראל.
רבים סברו כי על פועלו הרב לשלום הגיע לאייבי נתן פרס ישראל, אם לא פרס נובל, אך שני אלה נמנעו ממנו. כך או אחרת, לוחם השלום הנועז סיים, אומנם, את מסכת חייו כשהוא בודד, נשכח ועזוב, אבל כוכבו הזוהר לא ידעך לעולם.

תאריך:  29/08/2008   |   עודכן:  29/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלוחם שנפל על מזבח השלום
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
איזו כותרת בומבסטית ושקרית...
אחמד זיבי R  |  30/08/08 16:47
2
מי נפל על מזבח השלום?
נינוצקה  |  30/08/08 18:01
3
שמאלן קיצוני שמת בשיבה טובה
לא יותר מזה  |  30/08/08 21:10
4
אייבי נתן
פוסט ציוני  |  31/08/08 02:34
 
- האם אורי אבנרי-עזר לו בסוףימיו
"אנשי השלום"  |  31/08/08 10:56
5
כאשר לחם יצא בחיים
איזה לוחם למען הש  |  31/08/08 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוליה ויימן
ההשלכות הכלכליות של הסכסוך מורגשות כבר היום, הרבה לפני ההשלכות הפוליטיות והמדיניות. ברור כי היום גאורגיה נתפסת כהרבה יותר מסוכנת להשקעות ולעסקים, והדבר צפוי לפגוע בזרם הכספים הזורמים לתוכה - ודרכו בהוצאות הממשלה, בצריכה, ולבסוף בצמיחה
אפרי הלפרין
ביניש מונעת פרסומים    אל תאמר בג"צ - מעתה אמור יח"צ: יח"צ 1234/08 דורית ביניש נ' דרייפוס
נסים ישעיהו
תפילת שמונה עשרה מכוונת כנגד שמונה עשרה החוליות שבעמוד השדרה של האדם והיא כוללת את כל ההמשכות הדרושות לקיומו בעולם לצורך עבודת ה' שלו. אבל בשלב זה המתפלל הוא רק כלי להעביר את ההמשכה. הוא עצמו, עדיין אינו מתכלל באור אין סוף
אביתר בן-צדף
למה רשמקול עולה בארצות-הברית 51 דולר, ובארץ 380 ש"ח? ולמה על מצלמה דיגיטלית דרשו ממני בדיוטי פרי בנתב"ג 150 דולר יותר מאשר בארצות-הברית?
אפרי הלפרין
שופטות בית המשפט העליון, שהיו כנועות לכוחו של אהרן ברק רב העוצמה, הבינו שיש מלך חדש בסביבה - דניאל פרידמן    המלך הקודם מת, יחי המלך החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il