X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בירת חבל האלזס הצרפתי מצטיינת במעדנים קולינריים ייחודיים: מה"פואה-גרא", דרך ה"שוקרוט" ועד ל"גוגלהוף". ולא שכחנו את יין הריזלינג המשובח
▪  ▪  ▪
מעדנים ייחודיים

אם יש משהו שמאפיין יותר מכל את המטבח האלזסי של שטרסבורג, הרי זהו, ללא ספק, ה"פאטה דה פואה גרא" - מעדן כבד האווז המהולל. שאין לו, מן הסתם, שום מתחרה, לא בטיבו ולא בטעמו. מאז ומתמיד היה המעדן הזה מאכלה הייחודי של שטרסבורג, מוגש על לחמניות טריות, מתובלות בכמון, עם שפע של טוגני-בצל.
זה מכבר יצא לפניה שמה של שטרסבורג כעיר גסטרונומית לכל דבר, ולא רק במעדן התאווה של כבד האווז. ה"שוקרוט-גארני", למשל - סעודת ענק של כרוב כבוש, עם בשר-אווז, נקניקיות ותפוחי-אדמה - הוא "לחם-חוק" בכל בית או מסעדה מקומית.
בין המתאבנים אפשר לבחור בסלט לובסטר עם שמיר, בסרטן-מים עם שעועית שתובלה בקרנית; בסופלה סלמון, בסלט חם של עדשים ירוקות וכבד-אווז, במוס רגלי-צפרדעים בשרוויל ובבריוש ממולא בפואה-גרא עם כמהין.
המטבח השטרסבורגי מצטיין גם בבישול מנות-עוף ודגים, שבושלו ביין הריזלינג המקומי. ולא שכחנו את האווז הצלוי, הממולא בלחם, גזר וצימוקים, שיש לו ביקוש במיוחד בחודשי החורף.
חגיגת מעדנים
מבין המנות העיקריות, המייחדות את העיר, מומלצים חזה העוף המבושל ביין-שרי עתיק והמלווה ברביולי ממולאים בפטריות; מוס של רגלי צפרדעים ומאפה ממולא בבשר-יונה ובכרוב. ויש גם חוגלת-בר צעירה, מקושטת בחיטה ירוקה, .ומנה של כליות בחומץ - מעדן אלזסי טיפוסי, המוצע מדי יום במסעדותיה של שטרסבורג.
חובבי הדגים יוכלו לחגוג על פילטים של דג סול, מאודים ביין-ריזלינג ומתובלים בזרעוני קימל ואורגנו. לחלופין אפשר לבחור בפניניה צלויה, המוגשת על פלפלים ירוקים וכרישות, או בדג הקברנון, שאותו ניתן לדוג רק בתעלותיה של שטסבורג. ואילו למהדרים שבין חובבי הדגה מוצע "אוקיינוס הנהרות", ברוטב-שמנת, עם גרגרי-ערער; או סלמון חלוט, עם כרישה. אפילו לקהילה היהודית המשגשגת של העיר יש מעדן-דג משלה: "הקרפיון היהודי", שמבושל ביין לבן ומוגש עם צימוקים. תאווה של ממש לחיך.
לעילא ולעילא
תושבי שטרסבורג ידועים גם כאוהבי דברי מתיקה ועוגות. עוגיות המקרון, דברי המאפה והשוקולדים קנו מזמן את עולמם אצל התיירים המבקרים בעיר. העוגה המפורסמת ביותר שלה היא ה"גוגלהוף" - עוגה עגולה, בעלת דפנות גבוהות וחור במרכזה, שעליה בוזקים אבקת-סוכר. ולא פחות טובים הם כיכרות הלחם, העשויים מסיבי-חיטה שונים והמתובלים בזרעוני-כמון, קינמון ואגוזי-מוסקט. גם הקרואסונים המקומיים, חמים וטריים, הם מעדן של ממש, מוגשים עם ריבת-פטל וגרגרי-יער.
יין הריזלינג המקומי, המלווה כל ארוחה, יבש יותר מיינות הריזלינג הגרמניים, אבל הוא מצטיין בטעם נקי ומרענן במיוחד. ובכלל: כל המנות המוגשות בשטרסבורג הן לעילא ולעילא, כפי שניתן רק לצפות להן בעיר כל כך קולינרית.

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שמציע את "החוק הצרפתי" לעיכוב חקירות נגד ראש ממשלה, מתעלם הן מההיגיון והן מהעובדות
ד"ר דפנה כצנלסון בנק
הציבור הרחב כבר החכים. הוא אינו "קונה" בכל מחיר בכל מצב את חוות הדעת הפסיכיאטריות למרות הלהט האונגלי שבו מתנפלים עליה עורכי דין ומומחים בתחום בריאות הנפש
אביתר בן-צדף
בה"ד 1 אינו מכשיר קצינים, אלא מש"קים בכירים, ואלה אינם יכולים לפקד על צבא מודרני    בה"ד 1 הוא בית היוצר ל"צבא אנטי אינטלקטואלי", כהגדרת ועדת וינוגרד
ד"ר חיים משגב
מה שצריך להדאיג רבים מאוד היא עוצמת השנאה אל אבי דיכטר; זאת המופגנת בידי עיתונאים מחצרה של ציפי לבני, מי שסומנה כתקווה הלבנה הבאה של 'מחנה השלום'. אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, פשוט לא נראה להם כמי שמסוגל למנף תוכנית גירוש נוספת
יואב יצחק
מי בוחש בפרשת כרמיה    ועל-בסיס מה פרסמה העיתונאית הדס שטייף ידיעה לא נכונה בגלי צה"ל    וכיצד אירע שמעריב פרסם דבר שקר כאילו התגבשה החלטה לסגור את תיק כרמיה ולאחר מכן נמנעו עורכי מעריב מפרסום דבר חקירתו של אולמרט בחשדות החמורים בפרשה: תיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה, קבלת מתנה אסורה    רשומון חלקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il