X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את ענן הצחנה שליווה את השניים לא ישכח ש' לעולם - סירחון של סיגריות וזיעה חמוצה שנותר בבית שעות ארוכות לאחר שעזבו הבריון הסתובב בחדרי הבית כבתוך שלו כאשר נוכח לדעת שאין מה לעקל - איים לקחת את מסך המחשב שמשמש כתעסוקה עיקרית של הנכה
▪  ▪  ▪
בריונים על חלשים. ההוצאה לפועל [צילום אילוסטרציה]

מכות הפטיש שניחתו בעוצמה על דלת הכניסה הרעידו את הבניין והקפיצו את ש', נכה צה"ל באחוזים גבוהים, וכמעט גרמו לו להתקף לב. בחיל ורעדה פתח ש' חרך בדלת. לתדהמתו עמדו שם שני בריונים שטענו שהם מההוצאה לפועל וכי יש בידיהם צו מבית משפט שמאפשר להם לפרוץ את הדלת ולעקל רכוש. ארגז כלים פתוח ופטיש ביד העידו יותר מכל, על כוונתם לשבור את הדלת ולפרוץ בכוח לדירה.
ש', שנמצא במשא-ומתן על חוב לאחת העיריות היה המום. נציג ארגון נכי צה"ל מטפל לו בהסדר החוב, ולפני כשבוע התבשר שיש הסכמה לעיכוב כל ההליכים נגדו, אך את נציגי ההוצאה לפועל זה לא עניין. גדול המימדים מבין השניים הציג תעודה שלא ניתן היה לזהותה, וסירב בכל תוקף לאפשר לראות ולקרוא את התעודה מקרוב. בנוסף, הוא איים שאם לא יתאפשר להם להיכנס לדירה הם יפרצו בכוח והחוב יגדל בעוד 1,500 ש"ח.
ש' מבוהל לחלוטין, מאבד עשתונות, נבוך מהסיטואציה ומהבושה מהשכנים, בידיים רועדות החל להתקשר למשטרה, אך הבריון אמר שהוא כבר מתקשר למשטרה (בדיעבד כנראה שזה היה עוד שקר מתוך המגוון). ש' התקשר לנציג ארגון נכי צה"ל ובסיכום איתו איפשר ש' את כניסתם של שני הבריונים לביתו. את ענן הצחנה שליווה את השניים לא ישכח ש' לעולם; סירחון של סיגריות וזיעה חמוצה נותר בחלל הבית ובספה שישבו עליה, שעות ארוכות לאחר שעזבו. הבריון הסתובב בחדרי הבית כבתוך שלו, וכאשר נוכח לדעת שאין מה לעקל - איים לקחת את מסך המחשב שמשמש כתעסוקה עיקרית של ש' הנכה. ברוב חוצפתו השתמש הבריון ללא רשות בטלפון הסלולארי של ש', על-מנת לנסות ולבדוק אם אכן יש עיכוב הליכים. לאחר זמן שנראה כמו נצח ולבקשת נציג ארגון נכי צה"ל, נתן ש' לבריון צ'ק ביטחון על סך 2,000 ש"חרק כדי לסיים את הסיטואציה הנוראית.
הבריון השאיר מסמכים ודרש מהנכה לחתום עליהם. ש' חתם בלי לקרוא מכיוון שכבר לא ראה בעיניים, ובאותה סיטואציה היה מוכן לחתום גם על ביצוע רצח ארלזורוב, רק שיעזבו אותו במנוחה.
לאחר מספר ימי התאוששות הראה ש' את המסמכים לעו"ד שגם הוא נכה צה"ל, ואז התבררו העובדות המשפטיות. הבריון השאיר שני מסמכים, האחד "אזהרה לפני עיקול" והשני "עיקול והוצאת כל המטלטלין", אבל הפלא ופלא, גם האזהרה וגם העיקול נושאים את אותו תאריך ואת אותה השעה! לכאורה הליך לא חוקי בעליל - זה לא תקין ולא הגיוני להזהיר ולעקל באותו יום ובאותה שעה, ללא מתן אפשרות לחייב לפעול בעקבות האזהרה. כמו-כן בידיי הבריון היה צו לעיקול ולא לפריצה בכוח; עצם ניסיון הפריצה הוא לכאורה הליך לא חוקי.
ההתקשרות למשטרה ע"י המוציא לפועל גם היא בעייתית. עורך הדין סיפר שיש לעובדי ההוצאה לפועל מחלקה מיוחדת במשטרה שעומדת לרשותם, וגם אם באמת התקשר המוציא לפועל למשטרה, הם לכאורה היו משתפים פעולה איתו ולא עם החייב. אילו ש' היה מתקשר למשטרה למוקד 100 סביר להניח שהם היו באים, רואים שהאזהרה והוראת העיקול הם מאותו תאריך, בנוסף שאין הרשאה לפריצה בכוח, והיו מסלקים את הבריון בבושת פנים. גם איום עיקול מסך המחשב אינו חוקי לכאורה כי מסך המחשב הוא חלק בלתי נפרד מהמחשב שמשמש את הנכה בחיי היום יום. לנושא הסירחון העלה עורך הדין תיאוריה: "אני חושב שזה חלק מהמלחמה הפסיכולוגית שלהם" אמר, "הם רוצים להפחיד את האזרח כמה שיותר ובמגוון אפשריות, ולכאורה זו עוד אפשרות".
לסיכום, נראה שהוצאה לפועל חכמה על חלשים ונכים. אילו היו באים לעקל לאזרח אחר, חזק יותר, סביר להניח שעו"ד מטעמו היה מתערב, מבטל את רוע הגזירה ואולי אפילו מגיש תביעת נזיקין. ההתנהגות של המוציאים לפועל כפי שתוארה היא לכאורה התנהגות בריונית ופושעת. מדינת חוק אינה יכול להרשות לעצמה התנהגות כזאת, בשום מקרה.

תאריך:  12/09/2008   |   עודכן:  12/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוצאה לפועל - חזקים על נכים וחלשים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פני המדינה כהוצל"פ והמל"ל שלה! ל"ת
oferiko.com  |  12/09/08 18:31
2
ההוצאה לפועל הבושה של המדינה
שי~  |  12/09/08 19:40
3
השחיתות גם שם ואין עונה ל"ת
אחד העם=========  |  12/09/08 21:55
4
טוב שהחוק נמצא בידיים הנכונות
לתפארת מדינת ישרא  |  13/09/08 10:10
5
הנכים בסדר עדיפות אחרון
מוטי~  |  13/09/08 18:44
6
תיאורטית זו מדינת חוק. מעשית ז
eric  |  13/09/08 20:04
7
החוק במדינה הזו כבר מזמן פשט
רגל. לא כדאי לפתו  |  14/09/08 12:29
8
להגיש תביעת נזיקין ל"ת
מנהל משרד עו"ד   |  14/09/08 19:03
9
לרב עם ישראל אין עו"ד שייצג או
אורח  |  28/06/09 21:56
10
נ.ב האזרח בכתבה הוא יחסית חזק
אורח  |  28/06/09 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עונש מוות על רצח עולה בקנה אחד דווקא עם המוסר היהודי, המקפיד כל כך על קדושת חיי אדם    יש בו גם תועלת מעשית רבה
נסים ישעיהו
הוּא הָיָה אוֹמֵר הַיִּלּוֹדִים - לָמוּת, וְהַמֵּתִים - לְהֵחָיוֹת, וְהַחַיִּים - לִדּוֹן    קביעות היא אשליה וכל ההישגים שאדם עשוי להשיג בעולם הזה - אין בכוחם להשפיע ולו במשהו, על המסלול הצפוי והידוע מראש
טובה ספרא
סוף השבוע מבשר חופש ויצירתיות, אבל תחילת השבוע כבר מתאפיינת בעליות ומורדות בחיי הרגש    ביום שני צפויה "רעידת אדמה" בתחום הכלכלי, אבל מחיר הנפט צפוי להמשיך ולרדת    וגם: סימנים ראשונים לטובת מקקיין
עו"ד אברהם פכטר
השר פרידמן התבטא כנגד המשטרה ואמר שהיא מדיחה ראש ממשלה    השר דיכטר הממונה על המשטרה יצא להגנתה ותקף את פרידמן    השר דיכטר מתמודד על ראשות קדימה, אשר לטענת פרידמן מתפקיד זה מדיחה המשטרה. מבולבלים?    על המשטרה להיות א-פוליטית, אובייקטיבית, לא לקחת צד - ולא להוסיף שמן למדורת הפוליטיקה
ד"ר מוטי גולן
פרשת כי תצא מסתיימת בפרשת זכירת מעשה עמלק    מדוע נבחר עמלק מכל העמים לייצג באופן סמלי את שונאי ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il