X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופינג היה, מאז ומתמיד, משאת נפשם של תיירים ישראלים רבים המבקרים ב"תפוח הגדול"
▪  ▪  ▪
החופש לקנות

ניו-יורק כבר הפכה מזמן לבירת השופינג העולמית, ללא שום מתחרים בשוק הבינלאומי. תראו לי ישראלי אחד שחוזר משם בלי מזוודה מלאה בפיצ'יפקעס לכל המשפחה. חנויות רבות נפתחות בה היום ונסגרות ביום שלמחרת.
ללא כל ספק, ניו-יורק היא עיר מוזרה, שבה כולם מוכרים לכולם כל הזמן: בתי כלבו, שווקים, חנויות, בוטיקים ומה לא. הכל במחירים סבירים, לעתים אפילו מגוחכים. לא פעם אתה ממלא את התיקים בפריטים שכלל אינך נזקק להם, אלא שקשה מאוד לסרב ל"סיילים" מנקרי העיניים.
בכל מקרה מחייבות הקניות בניו-יורק כושר גופני מעולה. בעיר אין חניה לרכב פרטי, המוניות יקרות מאוד והאוטובוסים מסורבלים ואיטיים מאוד. עם זאת מציעה רשת התחבורה של ניו-יורק קו-אוטובוס מיוחד לקונים ולקניינים. האוטובוסים בקו זה פועלים בשעות המסחר, בין הרחובות 30 עד 57 ובין השדרה השלישית עד השמינית, בסיבוב קבוע, וניתן לקנות כרטיס יומי ב-5 דולר בלבד.
למרות שכמעט מכל חנות שנייה זועקים לעין שלטי ה"סייל", מומלץ להיזהר מהם כמו מאש. מניסיון אישי אני יכול להעיד כי ה"מבול" הזה של שלטים עלול רק לבלבל ולעולם לא תצליחו, בדרך זו, למצוא את החנות שהיא אכן הזולה ביותר. מסתבר שתמיד' מתגלות חנויות זולות לאין ערוך מאלה שרק ביקרתם בהן לפני רגע.
בשווקים ובמחסנים
נכון להיום, המשבר הכלכלי הפוקד את מדינות המערב, אינו פסוח על ארצות-הברית. גם ניו-יורק הדינאמית יודעת בימים אלה האטה כלכלית משמעותית. בתי הכלבו הגדולים, שהיו תמיד סמל לעוצמה הכלכלית ולחוסן הפיננסי של אמריקה, כבר לא מה שהיו פעם.
נכון לעכשיו, המחירים בבתי הכלבו של ניו-יורק מאמירים לא פעם לשחקים. בשל המשבר הכלכלי, מאיימת אפילו על רבים מהם סכנת סגירה, ובכללם כאלה שהישראלים להוטים לקנות בהם. קריצת העין השובבה שלהם למחפשי מציאות, עם מחירים מוזלים במחלקות השונות, עלולה רק להטעות. על אף ההצעות המרתקות שלהם ל"קניות כפולות", הן עלולות לקרוס בכל רגע, ואנו מנועים, לצערנו, מלנקוט בשמותיהן כדי לא לפגוע, חלילה, בשמן הטוב. נסתפק ברמז הדק על הימצאותן במנהטן.
אשר על כן, את הקניות הזולות לא מומלץ לעשות בבתי הכלבו. במקומם כדאי לעוט על השווקים הפתוחים ועל המחסנים השונים הפרוסים ברחבי העיר. להיטי הלבוש, למשל, שהישראלים עטים עליהם, הם, בראש ובראשונה, חליפות הג'ינס ונעלי הספורט. את אלה אפשר להשיג במחירים מצחיקים בשווקים ובמחסנים הרבים הפרוסים לאורך השדרות החמישית והשישית, עם מלאי אדיר של כל המותגים הידועים, מכל הסוגים ומכל הסגנונות. המחירים בהם צונחים עד לכדי רבע ממחיריהם בארץ.
עוד יותר זולים, אפילו עד כדי גיחוך, הם, מאז ומתמיד, מכשירי החשמל והאלקטרוניקה של ניו-יורק. כשהמדובר במכשירים המתאימים לתנאי הארץ, יש לזכור שהמתח הביתי אצלנו הוא 220 וולט, לעומת 110 וולט בארה"ב. את אלה אפשר להשיג במחירים אטרקטיביים בכל ה"אאוטלטים" השונים.
למי שמעוניין להתרחק ממנהטן וממחיריה, מומלץ לבקר במחסני החשמל של ברוקלין, הזולים אפילו עוד יותר. שם תמצא, למשל, מטאטא חשמלי ומכונת גילוח ב-30 דולר, מסרטות-וידיאו ב-200 דולר, מכשירי טלוויזיה ב-150 דולר ומה לא. מחסנים כאלה יש בשפע, על כל צעד ושעל, ולא צריך לטרוח הרבה כדי למצאם.

תאריך:  17/09/2008   |   עודכן:  17/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
ברור שהצעת החוק נועדה לשרת את הגופים הגדולים, המדינה, חברות הביטוח, המפעלים המזהמים וכל אלו שנהנים מייעוץ משפטי מעולה ואינם עלולים לסבול מקיצור תקופת ההתיישנות
ענבל כהן
יש לעשות סקר שוק מקיף לגבי האפשרויות הקיימות    יש לבדוק את העלויות מראש ולהתמקח    יש להכין רשימת שאלות לרופא
הרצל ובלפור חקק
המבקר יוסף אורן מאמין בצורך בהוספת עונג אינטלקטואלי לקוראים, מבכה את הביקורת שהפכה לנותנת שירות ופרסום וחושב שהספרות עדיין נדרשת להתגייסות מוחלטת לטובת הציונות. ראיון שעושה משהו
קובי לירז
מתברר שגם בכלכלה, היום כתמיד, האמרה "מי שלא לומד מההיסטוריה נגזר עליו לחיות אותה בשנית" ממשיכה להיות נכונה
איתמר לוין
האופי האמריקני, כפי שמלמד ניסיון העבר, יכתיב תגובת יתר למשבר בשוק ההון. כמו תמיד, יקח לאמריקנים זמן להתיישר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il