X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מאפיינים משותפים לבועות שהתנפצו: הבועה הפיננסית, שניפחה את עצמה באמצעות תרגילים ומוצרים פיננסיים שאין מאחוריהם בטחונות של ממש, והסוקרים הפוליטיים המתבססים על מדגמים ונשאלים המנתקים עצמם מתוצאות האמת
▪  ▪  ▪

בשבוע האחרון מדברים הרבה על הבועה הפיננסית שהתנפצה בקול גדול בוול סטריט ואחר כך גם ברחבי העולם. ביומיים-שלושה האחרונים גל ההדף הכה בעצמה במשק הישראלי. כל אחד מרגיש/ירגיש את זה בכיסו ולא בשוליים. לבנקים, לחברות ההשקעה ולחברות העסקיות ישנה בעיה קשה לא בטוח שכולם יצאו ממנה בשלום.
ביום רביעי לבשו אולפני הטלוויזיה והרדיו חג. גם מערכות כלי התקשורת האחרים. אולי כדי לברוח מעט מהמשבר הכלכלי, ישבו שורות הפרשנים ובראשם בכירי הסוקרים באולפנים, ושפכו מלל בנושא הפריימריז בקדימה. כולם התנבאו באופן אחיד על ניצחונה הסוחף של ציפי לבני. לשאול מופז לא עזר הניסיון לומר אל תסמכו על הסקרים חכו לתוצאות האמת.
ביום חמישי בבוקר התעורר הציבור לידיעה כי הניצחון הסוחף של לבני התאייד מול תוצאות האמת וכי התחזיות של שאול מופז - שהסוקרים והפרשנים לעגו להם – היו הרבה יותר קרובות לתוצאות האמת מאשר הסוקרים למיניהם. בסופו של דבר הגברת לבני ניצחה אומנם ברוב זעום. אבל זה לא משנה. הסוקרים מסרו לציבור באמצעות כלי התקשורת פרטים מופרכים.
הבועות שהתנפצו
יש מאפיינים משותפים לבועות שהתנפצו: הבועה הפיננסית, שניפחה את עצמה באמצעות תרגילים ומוצרים פיננסיים שאין מאחוריהם בטחונות של ממש, והסוקרים המתבססים על מדגמים ונשאלים המנתקים עצמם מתוצאות האמת.
ציבור גדול מאוד בעולם ובארץ צרך את תוצרי הבועה הפיננסית. עכשיו הוא משלם מכיסו את הנפילות. התקשורת וציבור הפוליטיקאים צורכים את תוצאות הסקרים, אף שמפעם לפעם הם מסננים ש"צריך כמובן להמתין לתוצאות האמת...". פרשנויות רבות מתבססות על התוצאות הוירטואליות ומהלכים פוליטיים יוצאים לדרך בהתבסס על התוצאות המופרכות. נכון שהציבור הרחב מתפתה די בקלות להאמין לסיפורים שמוכרים לו, אבל בצד הצורך/רצון לתת אמון יש גם חשדנות.
המערכת הפיננסית סופגת בימים אלה הפסדי ענק בין השאר משום שהציבור הרחב וגם קהילת העסקים אינה מאמינה למוסדות הפיננסיים – מערכת הבנקאות וחברות ההשקעה והביטוח. התופעה מתרחשת גם בישראל, למרות דברי ההרגעה.
האם הסוקרים /החזאים הפוליטיים יזהרו להבא במתן תחזיות?, לפחות אלה העוסקות ב"פריימריז" - לא בטוח. אבל הציבור כבר לא מאמין בהם. עובדה! אחוזי ההאזנה למשדרים המיוחדים של ערוצי הטלוויזיה בנושא הבחירות בקדימה אותם הובילו בכירי הסוקרים בישראל, היו נמוכים מאוד. הקהל אינו מאמין ואינו מעוניין אפילו לא כמופע בידור.

פורסם גם באתר המחבר
תאריך:  18/09/2008   |   עודכן:  19/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בועות מתפוצצות: פיננסים וסקרים פוליטיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
אין לנו ספק שבבחירות הקרובות לרשויות המקומית ולאחריהן בבחירות לכנסת, יעמוד על הפרק נושא טוהר המידות האישי של המועמדים וזו אלומת אור בקצה מנהרת השחיתות    נאומו של אבנרי בטקס הענקת אות אומ"ץ לשנת 2008 (17.09.08)
שלמה לדרמן
סקירה על הסוקר הישראלי "המעצבן" והנסקר הישראלי "המעוצבן" וכמובן על הסקר הלא-רציני
ד"ר אסנת רזיאל
למעשה מדובר לא רק בויטמין אלא בעצם בהורמון, סוג של סטרואיד, שגופנו מסוגל לבנות בעצמו    תאי העור מסוגלים לייצר ויטמין D בעת חשיפה לאור השמש    ויטמין D נמצא גם בכמה מזונות נגישים למדי: בדגים שמנים במיוחד בשמן דגים
גורי גרוסמן
התקשורת שופכת היום אש וגפרית על הסוקרים ועל הפשלה הגדולה שלהם, כאשר הם הסוקרים חפים מכל פשע, הם מוכרים את הסחורה הפגומה שלהם לתקשורת המוכנה לקנות אותה, וברוב ביזיון וקצף להפוך אותה לכותרות הראשיות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית
ד"ר חיים בראל
מהן התופעות שמאפיינות מעשנים בגילאי 65 ומעלה    האם קיימת תופעת עישון בדיור המוגן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il