X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם גם אתם תושבי הרצליה, ואם גם אתם עומדים שעות בחודש ביציאה מכפר שמריהו לכיוון כביש החוף, ודאי תדעו על מה אני מדבר
▪  ▪  ▪
מנהיגים מצויינים אך נטולי עומק מוסרי ואתי. פני הדור כפני הבינתחומי

לפני 10 שנים הבטיחו לנו הבטחה פורמאלית וסופית, עם פתקי בחירות ירוקים, להוציא אותנו מפקקים. מאז, לכל היותר אנו יוצאים מהכלים, ובמקרים חמורים יותר יוצאים מדעתנו.
כל מי שיוצא מהרצליה דרך כפר שמריהו בכביש החוף, שם לב ודאי למחסום הרכבת.זה מחסום עם רדאר חיישן מאד מיוחד ומודרני, המאתר את הרכבת כאשר היא בנתב"ג מדרום, או בנתניה מצפון וסוגר לנו את המחסום, וכך אנו יושבים בכבשן המזרח תיכוני, ממתינים לרגע של שלווה בתנועת הרכבות, ואז מצליחים להתפלח 2-3 מכוניות עד אשר איזו רכבת יוצאת מאשדוד או מכפר סבא.
אומרים שהדור הבא של רדארים המשוכללים של הרכבת, יאתר גם קרוניות קטנטנות של רכבת העמק בחומס שבסוריה, ויוריד את המחסומים בהרצליה היוצאת מן הפקקים כבר עשר שנים, ותמשיך ודאי לצאת מהם עוד חמש שנים רצופות; אפילו שליש על התנהגות טובה לא מנכים לנו.
אבל אם כבר נידונו למאסר עולם, ואם כבר עומדים אנו ועומדים על כביש, ועיתון אסור לקרוא, כי אסור, ואין דיבורית אז אסור לדבר, ובאף כבר נמאס לחטט, וגם באוזניים, אז קוראים שלטים.
ואז רואות עינינו שלט ענקי על קירות המרכז הבין-תחומי של הרצליה, שלט אחד אומר "עיין ערך, מנהיגות" והשני "עיין ערך, מצוינות"
והשעות של ישיבה באוטו עם מזגן מקולקל, גם מכריחות אותנו לחשוב.
  • עיין ערך, מנהיגות
  • עיין ערך, מצוינות
זה מה שיש לפרופסורים הנכבדים אוריאל רייכמן, אמנון רובינשטיין, אהרן ברק ואחרים לומר לעם ישראל.
ואז יורד לנו האסימון; הרי שלטים אלה הם הם הסממן הבולט ביותר לעומק התחתית בו אנו נמצאים, עם מנהיגים מצוינים, עם מנהיגות ומצוינות, אך ללא מילימטר של עומק מוסרי אתי.
ואני הייתי רוצה לראות על המוסד הזה:
  • עיין ערך מוסר
  • ועיין ערך כבוד האדם
  • עיין ערך אנושיות
  • ועיין ערך יושר ויושרה
אך אלה כנראה לא מטבעות לשון העוברים לסוחר היום. היום מה שעובד זה תצטיין, תנהיג, תעשה כסף, תספן ספינים, תופיע בכנס הרצליה, תעשה רושם, תמרח, תתחמן, תגנוב, תגנוב דעת, תזלזל בציבור, תעשה לעצמך. אלה הערכים המובילים חברה שעיקר עיקריה הם "מימוש עצמי", ו"האני במרכז".
המרכז הבין תחומי בהרצליה הוא מוסד לעשירים אך הוא לא היחיד שכך מציג עצמו, אם כי המרכיב הסוציו אקונומי הגבוה יחסית של תלמידיו גם ממקם אותו מאד גבוה במדרג ההתנשאות - ומכאן ניסוח העיקרים כמצוינות וכמנהיגות על קירות המוסד מבלי להזכיר כלל את כל יתר הערכים שדי מבטאים, ככל הנראה, את הלכי הרוח במוסד פנימה.
ובכלל, מנהיגות אינה ערך; מנהיגות היא תכונה נלמדת, אך לומדיה חייבים להיות אנשי ערכים כי היו לנו הרבה מנהיגים נטולי ערכים בהיסטוריה של עולמנו אשר הביאו עליו רק צרות והרג.
וגם מצוינות אינה ערך; מצוינות היא תכונה נלמדת, אך לומדיה חייבים להיות אנשי ערכים כי היו לנו הרבה מצוינים נטולי ערכים בהיסטוריה של עולמנו אשר הביאו עליו רק צרות והרג.
טוב יעשה המרכז, וטוב תעשה העיר אם במקום השלטים השליליים האלה ייכתבו על קירות המרכז "בסיסה של האנושיות" כדברי חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, ויממשו את האנושיות הזו יום יום בחיי המוסד.
כאשר השתחרר הפקק התעוררתי משרעפי והבנתי שחלמתי חלומות באספמיא. על-מנת להוות בסיסה של אנושיות חייבים קודם להיות אנושיים, וזאת קשה, לדעתי, למצוא בצמרת האקדמית והפוליטית של העיר הרצליה.
פני העיר כפני השלט. שאם לא כן, לא היינו נתקעים בכביש כי הרכבת לא הייתה חוסמת אותו, מסיבה פשוטה שהיה כבר מזמן מעבר תת-קרקעי בכביש הזה, והשלט היה כדברי חוזה המדינה ולא כדברי מלומדיה, סוחריה ופרנסיה המתנשאים.
אכן פני העיר כפני השלט.

תאריך:  19/09/2008   |   עודכן:  19/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פני העיר כפני השלט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון, כל כך כואב... ל"ת
איתן   |  20/09/08 11:58
2
לאפרי - יופי של כתיבה
דודו מהשרון  |  20/09/08 16:05
 
- תודה ל"ת
אפרי הלפרין  |  20/09/08 17:39
3
אבל עם סימפטיה לא הולכים למכלת ל"ת
אפרי הלפרין  |  20/09/08 21:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אודי לבל
למרות העובדה שציפי לבני ושלושת המועמדים שהתחרו מולה בפריימריז של קדימה כבר ניהלו כאן איזו מלחמה אחת כושלת, איש לא הציג להם שאלות על דוח ועדת וינוגרד
אברהם (פריצי) פריד
על רכבת אפגנית ופרוזבול יהודי    על הנקמה במופז ועל מנהיגים מקרטון    מי לא מוצא מדליפים ומה צפוי למפלגת העבודה ועוד
אפרי הלפרין
שאול מופז נולד בטהרן לאב שמאוחר יותר היה היה פועל דחק באילת    בגיל 14 הבינו הוריו החכמים שהעתיד של בנם המוכשר יובטח רק אם ישולב במערכות החינוך של השמנת, ושלחו אותו ללמוד בנהלל    ומסתבר שהילד הוא מוכשר, מאד מוכשר, אבל ברגע האמת - גם זה לא מספיק
עו"ד משה גולדבלט
ציפי לבני עתידה לגלות בהקדם כי המשבר הקואליציוני נחשב, בחוגים מסוימים, כהזדמנות פז להקמת ממשלת שמאל חילונית. היא עתידה לגלות שאם אפשרות כזו תיראה ריאלית, הימנעות מבחירה בה תהפוך אותה מחביבת התקשורת לאוייבת העם
נרי אבנרי
היה עושה נכון אליק רון אילו במקום להשתלח בציבור המתנחלים, היה מכוון אצבע מאשימה כלפי השופט (בדימ.) תיאודור אור, שמאז שסירס את צמרת המשטרה, כל מה שמעניין את קציננו הבכירים זה להגיע הביתה בשלום. אם אפשר אז עם ג'יפ יוקרתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il