X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזור ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, מרתק אליו, לקראת הסתיו, מאות-אלפי מבקרים, הנהנים מפעילות ענפה
▪  ▪  ▪
ים המלח

עם בוא הסתיו נעשים חופי ים המלח ואתרי מדבר יהודה שבעורפם למוקד-משיכה תיירותי מאין כמוהו, המציע מגוון גדול של אפשרויות נופש פעיל, יותר מכל אזור אחר בארץ. חוף ים המלח ומצוק ההעתקים המתנשא מעליו הוא פנינת-נוף מרהיבת-עין בקנה-מידה עולמי. זהו אזור של נופים ייחודיים, שמשובצים בו קניונים אדירים, שרידי-ישוב עתיקים, אתרים היסטוריים מפורסמים ומערות, שהכילו בעבר מגילות ומטמונים.
המקום הנמוך ביותר על פני כדור הארץ - 400 מטר מתחת לפני הים - מציע למאות-אלפי מבקריו תיירות פעילה, עם "אקשן", שהוא הלהיט החם ביותר בתיירות העולמית. אבל, מלבד התיירים הרבים, רב מספרם של הישראלים הפוקדים אותו. במרחק של 25 דקות בלבד מירושלים, הם מגלים עולם אחר, המאפשר ליהנות מטיולים, בילויים, שמורות-טבע, ושפע של הרפתקאות: החל בטיולים מדבריים, דרך גלישה ממצוקים, וכלה בדהירה בטרקטורונים בנתיבי-מדבר מסתוריים.
עתה, כשמתחילה עונת תיירות הסתיו, נעשה אזור ים המלח מוקד של פעילות תיירותית דינמית, שקסמה טמון בתחושה המיוחדת שהיא מעניקה, של חופשה במחוזות רחוקים, במקום קרוב כל כך לבית. כדי לחוש זאת ולהפיק את המירב מהשהייה במקום, לא די ללכת במסלול הרגיל של התייר הישראלי הממוצע, של נופש בבתי המלון המפנקים שעל חוף הים וטבילה בבריכות ים המלח. צריך, פשוט, "לגלות" את האזור בכל פעם מחדש.
הדרך היפה ביותר להגיע לחוף ים המלח היא עם הכביש היורד מערד אל נווה זוהר. הכביש נסלל לאורך אפיקו של נחל זוהר, שהיה נתיב עיקרי לים המלח בתקופות קדומות. מתחת לפיתולים האחרונים של הכביש, כארבעה ק"מ לפני המפגש עם כביש ים המלח, ניצב מצד זוהר. התצפית מהכביש על אפיק הנחל ועל המצד המבוצר שבמרכזו, מרשימה ביותר, עד כדי כך שאפילו סילבסטר סטלונה בחר במקום כאתר-צילומים לאחד מסרטיו.
לחופו של ים המלח, בצומת זוהר, אפשר לפנות דרומה אל עבר הר סדום ונחל פרצים. הר סדום הוא גוש-מלח גדול-ממדים, שפרץ ועלה מן האדמה. אורכו 11 ק"מ, רוחבו 2 ק"מ והוא מתנשא לגובה של 240 מטר מעל ים המלח. המסת המלח במשך עשרות-אלפי שנים יצרה בהר מערות ומנהרות שונות. הנודעות שבהן הן מערת ארובותיים, מערת סדום ומערת הקמח. בבטן ההר נמצאות מערות נוספות ובהן בריכות-מים, פירים אנכיים ונטיפי-מלח. מדרום להר סדום פונה, צפונה, דרך-עפר כבושה היטב, המובילה אל נחל פרצים ואל מערת הקמח
אתר שוקק
מצומת זוהר צפונה מגיעים אל נווה זוהר, מרכז איזורי שבו מצויים בתי-הארחה, מסעדה ומוזיאון בית היוצר, שבו מוצגים תולדות האזור ומפעלי ים המלח. שני ק"מ צפונה משם מגיעים לחמי זוהר - ריכוז של מעיינות חמים שהיו למעיינות-מרפא. עוד שלושה ק"מ צפונה מצוי אזור המלונות של עין בוקק. על המדרון, מעבר לכביש, ניתן להבחין בצמחיה המעטרת את עין נואית. זהו מעיין של מים חמים, שבשל ריחוקו משפת ים המלח, המים בו פחות מלוחים והם טובים לשתייה ולריפוי.
מכאן מגיעים למצדה, הנישאת לגובה של 500 מטר מעל ים המלח, אתר מרשים במראהו ובמורשת ההיסטורית שלו. הרפתקן, שיבחר לטפס של ראש ההר ב"שביל הנחש", יצטרך להוסיף לביקורו באתר עוד כשעתיים וחצי לעליה ולירידה.
מצפון למצדה חוצה הכביש את מניפות הסחף של נחל צאלים, נחל מישר ונחל חבר. בתקופת המרד ברומאים נמלטו לוחמי בר-כוכבא אל המערות שבקניוני הנהרות רבי ההוד האלה. במערות נתגלו מגילות בר-כוכבא המפורסמות, מטמון כלי-נחושת וממצאים רבים אחרים. יש לזכור כי ללא ציוד טיפוס מיוחד - הגישה לרוב המערות כמעט בלתי-אפשרית.
מעברה השני של מניפת הסחף של נחל חבר נמצאים מרחצאות חמי מזור. במקום נובע מעיין, שמימיו מלוחים מאוד וחומם עולה על 40 מעלות. רבים פוקדים את המעיין למטרות ריפוי. במקום יש גם חוף-רחצה ומגרש-חנייה.
עוד מספר קילומטרים צפונה ומגיעים לעין גדי. גם נווה המדבר הזה הוא כיום אתר שוקק-תיירים מכל רחבי העולם. קסמם של נחל דוד ונחל ערוגות לא פג,עדיין, ורבים פוקדים את המפל הנסתר ומעלה האיסיים שבמקום, ממש כפי שצליינים פוקדים מקומות קדושים.

תאריך:  20/09/2008   |   עודכן:  20/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון מרום
עיקום הדמוקרטיה בשירות יורשת העצר מדליק שוב נורות אדומות. ציפי לבני, וכנראה גם יואל חסון אחריה, ימשיכו לחגוג חדלונם בתמיכת מחנה השמאל לשעבר, וזאת עד שתומכי קדימה יאותגרו אידאולוגית
רותי אברהם
האם צה"ל והפרקליטות פועלים בשיטת "חומה ומגדל" ועושים ככל העולה על רוחם?    מה בין הרס יד יאיר לפרשת חמולת חילס?
דניאל פרדקין
מה אנחנו רוצים מן האירופים כשאנו בעצמנו נכנעים לאג'נדה של הג'יהאד?    הרהורים עם קריאת הספר "אירוערביה" של בת יאור
אפרי הלפרין
אם גם אתם תושבי הרצליה, ואם גם אתם עומדים שעות בחודש ביציאה מכפר שמריהו לכיוון כביש החוף, ודאי תדעו על מה אני מדבר
אודי לבל
למרות העובדה שציפי לבני ושלושת המועמדים שהתחרו מולה בפריימריז של קדימה כבר ניהלו כאן איזו מלחמה אחת כושלת, איש לא הציג להם שאלות על דוח ועדת וינוגרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il