X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האור שאתה מזהה מרחוק בתוך המנהרה האפלה של השחיתות איננו אלא, לעת עתה, אור הרכבת העלולה לדרוס ולכלות כל חלקה טובה שעדיין נשארה במדינה כי הנהג הקטר הוא עיוור כלפי כל מה שמתרחש בסביבתו וכל משאלתו היא להגיע ליעד, וייקוב הדין את ההר מכתב גלוי למר אריה אבנרי בעקבות מאמרו "אור בקצה מנהרת השחיתות"
▪  ▪  ▪
אולמרט. הדג מסריח מהראש
   אריה אבנרי
אור בקצה מנהרת השחיתות

מכובדי!
אינני מכיר אותך באופן אישי אך אני כן מוקיר את פועלך למען מלחמות החורמה שאתה ועמותת אומ"ץ מנהלים כדי לבער את נגע השחיתות. קראתי בעיון את מאמרך האחרון כפי שאני עושה בכל פעם שאתה כותב. אלא אליה וקוץ בה: יש ונדמה שהאור בקצה המנהרה איננו אלא אור הרכבת הדוהרת במהירות העלולה לרסק את החברה הישראלית או מה שנותר ממנה.
לבטח אתה יודע אל נקלה שהשחיתות, כמו תופעות שליליות אחרות בחברה הישראלית, איננה נגע הניתן להסירו באזמל מנתחים אלא מדובר בתרבות שלמה של שחיתות לסוגיה השונים, כולל שחיתות מוסרית. אין לך מצב יותר חמור מכך שחברה שלמה כמעט בנתה, לדאבון הלב, עגל זהב ששמו שחיתות. השחיתות דבה אתה נלחם היא טיפה בים השחיתויות המציף מדי יום את החברה בישראל.
נכון שהדג מסריח מן הראש אך אל ישכח אדוני שהראשים הסרוחים מגיעים אל הפסגה מתוך החברה בהליך דמוקרטי שבו רבים מדי הם מושחתים. לפני רשימת המצאי שתובא להלן, אנא התבונן רק באירוע אחרון, הפריימריז בקדימה, ובטוחני שלא תוכל להימנע מן המסקנה שקבלני הקולות, הקומבינות הבלתי מוסריות, המהלכים המכוערים של תן וכך, כל אלה הן תופעות של שחיתות מוסרית מן המעלה הראשונה, כדי לא לדבר על שחיתות פלילית לכאורה. מי שאל שאלות קשות על כל אלה? מי דרש דין וחשבון נוקב? איך הגענו למצב שבו ניקיון כפיים הפך למתכון להיות ראש מפלגה ואולי ראש ממשלה? אף אחד, כולל רובם של חבריך למקצוע אשר מכרו את נשמתם בעבור נזיד אינטרסים צרים. האם חבריך, במעשיהם אלה, אינם תורמים לשחיתות?
מלחמתך נגד השחיתות לכאורה של ראש הממשלה הצליחה, אף על-פי שהדרך להוכחת טענותיך עדיין ארוכה. דינם של המושחתים חייב להיות ברור כשמש, אך הבעיה היא שאין מי שיאכוף זאת באמת. מושחתי הצמרת מתוחכמים מאוד והם נעזרים בטובים שבעורכי הדין. הסיכויים להרשעתם קטנים למדי. השאלה היא מה מגדירים כשחיתות: לקיחת כסף במעטפות, העברת כספים ללא פיקוח ובקרה לגורמים אינטרסנטיים, מתן אתננים פוליטיים בדמות המינויים הבזויים של מקורבים, חלוקת משרות לכל קבלן קולות, הצבעות על-פי אינטרס אישי, אי תשלום מס הכנסה כדת וכדין, מתן חשבוניות פיקטיביות, כסף מתחת לשולחן לכל בעל מקצוע, מכרזים תפורים תמורתם מקבלים טובות הנאה מכל סוג שהוא? או שמא גניבה לאור יום , ללא חשש וללא מורא, בקופות רושמות שלעולם אינן רושמות לפי החוק איננה שחיתות? מי מופקד על כך? מי מפקח על הדברים הללו?
טיפה בים
ברשויות המקומיות המצב קטסטרופאלי, בלשון המעטה. אתה יודע כפי שכל אזרח בישראל יודע שללא קומבינות כאלה ואחרות, אין לך שום סיכוי להגיע למשרות בכירות ברשויות. דוחות מבקר המדינה מלאים עד אין קץ בנעשה ברשויות, אך מי מבין מסוגל להתעסק בהיקפים שהפכו למפלצתיים?
משרדי הממשלה נגועים בשחיתות מוסרית שאין למעלה ממנה. צא וראה מה קורה שם ותיווכח שאין מדובר בעלילה שפלה. המערכות הביורוקרטיות מתנהלות בצורה שאינה מביישת כל מדינה בעולם שלישי, של שמור לי ואשמור לך, של סחבת ושל פרוטקציות. האם זו לא שחיתות מוסרית? האם היא פחות קשה מן השחיתות המגולמת בעסקות מפוקפקות של כסף רב?
מר אבנרי מכובדי! מלחמתך היא אות וכבוד אך היא מדומה לטיפה בים השחיתות השוטף את ישראל. התרבות השתנתה, לפחות בממדיה, ובמקום פרנסה בזיעת אפיך הכול מחפשים את הכסף הקל שאינו מריח אך מסריח כמו צחנה. הרגלנו את עצמנו לחלום על "מכה" ולנוח במקום לעבוד ולהרוויח בכבוד. מה שברור לך ולמתי מעט נוספים, זר ומוזר לרבבות. הציניות, הזלזול בנורמטיבי ותופעות שליליות אחרות התפשטו בכל פינה במדינה, ולמרבה הצער, אין מי שיראה את הכיוון הנכון.
האור שאתה מזהה מרחוק בתוך המנהרה האפלה של השחיתות איננו אלא, לעת עתה, אור הרכבת העלולה לדרוס ולכלות כל חלקה טובה שעדיין נשארה במדינה כי הנהג הקטר הוא עיוור כלפי כל מה שמתרחש בסביבתו וכל משאלתו היא להגיע ליעד, וייקוב הדין את ההר. כדי להילחם בשחיתות יש להתחיל בעבודת חריש עמוקה כדי לעקור את השורשים העצומים של תרבות השחיתות. מי שמתחיל בלגזום את הענפים של העץ המורעל מבלי לטפל בשורשים, סופו שיראה את העץ צומח מחדש ואולי למימדים שלא ידענו כמותם.
אין בכל הנאמר לעיל ולו מילה של ביקורת עליך אלא נהפוך הוא. יש להירתם למלחמה בשחיתות מכל סוגיה לפני שהיא תכלה את המדינה כולה. וכמאמר החכמים: אין לנו מדינה אחרת.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  22/09/2008   |   עודכן:  22/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אור הרכבת הדוהרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי - צריך להפסיק להילחם?
אמיר לירן, עו"ד  |  22/09/08 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
נהג אמבולנס שעבד כעוסק עצמאי, איבד את כושרו לעבוד כנהג. אתה יודע לרשום חשבוניות מס, טענה חברת הביטוח, לך תנהל עסקי אמבולנס. שלוש ערכאות דנו בסוגייה והנה התוצאה לפניכם
בעז העצני
נוצר מצב שהמקומות שרמון וחבר מרעיו רוצים יותר מכל שייעזבו - אלו דווקא המקומות שבהם קיים הריכוז הגדול יותר של אלו שלא ייענו להצעה, כלומר הכישלון הבא של רמון מובנה בתוכניתו מלכתחילה
ד"ר נמרוד פרידמן
עם הגיל מתרופף עור העפעפיים ולעיתים מופיעות גם שקיות שומן. בעזרת הניתוח ניתן, למעשה, לטפל בעודפי העור וכן בשקיות השומן, המשוות לפנים מראה עייף
אביתר בן-צדף
התבדיתי, ואכן עידן אולמרט הסתיים בדברי שבח, הרחוקים מהאמת, כדרכו, של נשיאנו הבלתי-נלאה    עכשיו העת לברך את מי שנשאו במלאכת הקודש של הרחקת אולמרט מחיינו הציבוריים    נקווה, שמערכת אכיפת החוק לא תמרח את ענייניו, כדרכה
ראובן לייב
הביקוש ל"מל ומישל", שבצפון תל אביב, מסעדה קטנה ואינטימית, עולה על ההיצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il