X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתן להצביע על קיצו של המשטר הקומוניסטי ברומניה וראשיתו של המשטר הדמוקרטי במועד הוצאתו להורג של ניקולה צ'אוצ'סקו, יחד עם רעייתו הלנה בשנת 1989.
▪  ▪  ▪

ניתן להצביע על קיצו של המשטר הקומוניסטי ברומניה וראשיתו של המשטר הדמוקרטי במועד הוצאתו להורג של ניקולה צ'אוצ'סקו, יחד עם רעייתו הלנה בשנת 1989. בתקופת השלטון הקומוניסטי מאמציה של רומניה להפוך למדינה מתועשת נכשלו, אולם לאחר סיומו של שלטון זה, מאמצים אלה נשאו פרי וכיום רומניה הינה מדינה מתועשת לכל דבר, הנמנית בשורה ראשונה של המדינות המתועשות באירופה.
ישראלים רבים השכילו לנצל את כלכלתה הצומחת של רומניה, והחליטו להשקיע ברומניה בדרכים שונות ומגוונות. אחת מהדרכים העיקריות שישראלים בוחרים לצעוד, הינה על-ידי הקמת חברות כוח אדם ברומניה, לצורך מתן שירותים לשוק הרומני המתפתח.
יתר על כן ובנוסף לכלכלתה של רומניה הנמצאת בתנופה מתמדת, גם שיטת המס הנהוגה ברומניה מהווה בעבור המשקיעים הישראלים תמריץ נוסף ומשמעותי להקים חברות כוח אדם רומניות. בהתאם לשיטת המס הרומנית, חברות תושבות רומניה, מוסדות של קבע של חברות זרות ברומניה וחברות זרות המפיקות הכנסות ממקורות הכנסה ברומניה חייבים בתשלום מס חברות בשיעור של 16% על הכנסותיהם.
חברה נחשבת לתושבת רומניה, על-פי הדין הרומני, אם משרדה הראשי רשום ברומניה או אם מקום הניהול האפקטיבי שלה הוא ברומניה. הכנסת חברה תושבת רומניה מדיבידנד חייבת בתשלום מס בשיעור של 10%. זאת, בעוד שחברה זרה (חברה שאינה תושבת רומניה) חייבת במס ברומניה אך ורק בגין הכנסות שנצמחו ברומניה.
עוד נחדד ונציין בעניין זה, כי רבים מאותם המשקיעים הישראלים מבקשים מרשויות המס הרומניות למסות את החברה הרומנית שבבעלותם כחברת מיקרו בכדי שתמוסה בשיעור מס חברות נמוך יותר.
מהי חברת מיקרו
חברת מיקרו הינה חברה המקיימת את התנאים הבאים:
1. המחזור השנתי של החברה אינו עולה על סך של 100,000 אירו.
2. החברה מעסיקה עד תשעה עובדים (היא מחויבת להעסיק לפחות עובד אחד).
3. מעל ל – 50% מהכנסות החברה נובעות מפעילות אקטיבית שאינה פעילות של ניהול וייעץ.
חברת מיקרו כפופה למס בשיעור 2.5% על כלל הכנסותיה, הן ברומניה והן מחוץ לרומניה, (המונח "כלל הכנסותיה" מתייחס למחזור להבדיל מרווחים חייבים במס) שעתיד להאמיר לשיעור של 3% בשנת המס 2009.
כאשר תושב ישראלי מושך משכורת מחברת המיקרו, בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שהתושב בישראלי יחויב ברומניה במס בשיעור של 16% (מעבר למס הכנסה מוטלים על השכר מסים נוספים כגון ביטוח לאומי וביטח בריאות) ובנוסף, בשל היותו תושב ישראל ובהתאם להוראות האמנה, הרי שיחויב במס גם בישראל בהתאם לשיעורי המס הפרוגרסיביים להם הוא כפוף בישראל, תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם על ידו ברומניה בגין אותה הכנסה.
כאשר תושב ישראלי מקבל דיבידנד מחברת המיקרו, בהתאם לאמנה למניעת כפל מס בין ישראל לרומניה, הרי שהתושב הישראלי מחויב בניכוי מס במקור ברומניה בשיעור של 15% ובנוסף, בשל היותו תושב ישראל ובהתאם להוראות האמנה, הרי שהוא יחויב במס גם בישראל בשיעור של 25% בישראל (בהנחה ששיעור החזקותיו בחברה יעלה על 10% ויהיה בגדר בעל מניות מהותי), תוך קבלת זיכוי בגין המס הזר ששולם ברומניה בגין אותה הכנסה. במקרה זה שיעור מס הכולל, בישראל וברומניה, ממועד יצירת ההכנסה בחברה ועד לחלוקה אל התושב הישראלי כדיבידנד יעמוד בשנת המס 2008 על סך כולל של 26.88% ובשנת המס 2009 על סך כולל של 27.25%.
בנוסף לחובות הרגילות החלות על חברה ברומניה, על חברת מיקרו מוטלת החובה לשלם את המס אחת לרבעון, ב-25 לחודש העוקב לחודש האחרון בכל רבעון. ראו הוזהרתם, חברה מיקרו שעברה את סך מחזור העסקות של 100,000 EUR, תאלץ "להיפרד מכינויה" כחברת מיקרו ומעתה ואילך תחויב במס חברות רגיל בשיעור של 16%, החל מהרבעון שבו עברה את הסך האמור, כמו גם בחישוב המס הראשון יש לכלול את כל הכנסותיה והוצאותיה של החברה מתחילת שנת המס.
לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת משפטית או לייעוץ משפטי - אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עו"ד או רו"ח הבקיא בתחום המיסים עוד בטרם החלטתם להקים חבת כוח אדם בכדי לנצל את צמיחתה הכלכלית של רומניה ובכדי לעשות שימוש בדין הרומני כדבעי.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  22/09/2008   |   עודכן:  22/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
האור שאתה מזהה מרחוק בתוך המנהרה האפלה של השחיתות איננו אלא, לעת עתה, אור הרכבת העלולה לדרוס ולכלות כל חלקה טובה שעדיין נשארה במדינה כי הנהג הקטר הוא עיוור כלפי כל מה שמתרחש בסביבתו וכל משאלתו היא להגיע ליעד, וייקוב הדין את ההר    מכתב גלוי למר אריה אבנרי בעקבות מאמרו "אור בקצה מנהרת השחיתות"
עו"ד חיים קליר
נהג אמבולנס שעבד כעוסק עצמאי, איבד את כושרו לעבוד כנהג. אתה יודע לרשום חשבוניות מס, טענה חברת הביטוח, לך תנהל עסקי אמבולנס. שלוש ערכאות דנו בסוגייה והנה התוצאה לפניכם
בעז העצני
נוצר מצב שהמקומות שרמון וחבר מרעיו רוצים יותר מכל שייעזבו - אלו דווקא המקומות שבהם קיים הריכוז הגדול יותר של אלו שלא ייענו להצעה, כלומר הכישלון הבא של רמון מובנה בתוכניתו מלכתחילה
ד"ר נמרוד פרידמן
עם הגיל מתרופף עור העפעפיים ולעיתים מופיעות גם שקיות שומן. בעזרת הניתוח ניתן, למעשה, לטפל בעודפי העור וכן בשקיות השומן, המשוות לפנים מראה עייף
אביתר בן-צדף
התבדיתי, ואכן עידן אולמרט הסתיים בדברי שבח, הרחוקים מהאמת, כדרכו, של נשיאנו הבלתי-נלאה    עכשיו העת לברך את מי שנשאו במלאכת הקודש של הרחקת אולמרט מחיינו הציבוריים    נקווה, שמערכת אכיפת החוק לא תמרח את ענייניו, כדרכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il