X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השימוש שעושה פרקליטות המדינה בעסקות טיעון, וזה מודגם יפה בפרשת הסוס הטרויאני, הינו פסול ונגד אינטרס הציבור. אם עסקת הטיעון אינה משמשת להשגת הרשעה של פושעים אחרים, אין לה כל הצדקה, ואין בה אלא הקלת עונש ומחיקת אפקט ההרתעה. מעניין מה אינטרס הפרקליטות בפרשה זו
▪  ▪  ▪

קראתי את המאמר "הסוס הטרויאני: "ריגול עסקי אינו עבירה" (Nfc, 24.09.2008) ובו את הפיסקה: "עמדת הפרקליטות, בתום החקירה, היא ש'ריגול עסקי אינו פעולה אסורה כשלעצמו, אלא הוא חלק מעקרון התחרות החופשית'. לפיכך, עצם הפנייה של המזמינים למשרדי חקירות פרטיות לצרכי איסוף מידע על מתחריהם - אינו מהווה עבירה פלילית." קראתי והזדעזעתי.
מויקיפדיה: "ריגול תעשייתי - ריגול תעשייתי הוא איסוף מידע סודי על מוצרים ותהליכי עבודה של מתחרים, כחלק הלא לגיטימי של פעילות המודיעין העסקי. ריגול תעשייתי יכול להיות ברמה פרטית או אף ברמה בינלאומית. נוהגים להשתמש בביטוי זה גם לאיסוף מידע סודי על דרך פעולתם של ארגונים לא תעשייתיים.
שיטות הריגול התעשייתי- השיטות המשמשות בריגול תעשייתי דומות ביסודן לאלה המשמשות בריגול למטרות צבאיות. הפעלת שיטות כאלה במסגרת אזרחית - מהווה על-פי רוב שיטות המשפט המודרניות עבירה פלילית. בין השיטות הנקוטות נמצאת האזנת הסתר, צילום בסתר, מעקב, גניבת מסמכים ותוכניות ייצור, גניבת דואר, מתן שוחד לעובדים, האזנה למערכות המחשב, גניבת מחשבים ואמצעי אחסנה."
יואיל פרקליט המדינה וישלח את אנשיו להשלמת השכלה בהבנת הנקרא. יחבשו הפרקליטים הנכבדים את ספסל הלימודים בבית ספר יסודי ויתחילו ללמוד מחדש את השפה העברית.
ולעניין הסדר הטיעון, להלן קטע מהנחיות לעריכת הסדר טיעון, מתוך הנחיות פרקליט המדינה , סעיף י': "1. על התובע לוודא שהסדר הטיעון עם הנאשם עולה בקנה אחד עם חלקם של שותפיו לעבירה, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בכתב האישום נגדם או בפסק הדין נגדם. יש לוודא שהוויתור על חלק מהמעשים המיוחסים לנאשם שעמו נערך הסדר הטיעון, לא ישמיט את הקרקע, ולא יגרום לחוסר סבירות או לסתירה מהותית ביחס לחלקם של הנאשמים האחרים. 2. יש לזכור כי הצורך בענישה מוסכמת במסדרת הסדרי טיעון הנו הכרח בל יגונה, אולם אין לשכוח כי לדברים יש השלכה הדדית"
לאדם שאינו משפטן יש את היתרון של הבנה פשוטה ללא כל התחכמות והתפלפלות משפטית שלא פעם מעוותת את ההיגיון והצדק. ולעניין פרשת הסוס הטרויאני, אם הסכם הטיעון עם החוקרים הפרטיים לא תרם להרשעת מזמיני הפשע, אז אין לציבור כל עניין בהסדר הטיעון, ויתרה מזאת, יש אינטרס ציבורי להטלת עונש קשה ככל האפשר על מבצעי הריגול על-מנת ליצור הרתעה. אם הזמנת העבודה אינה פשע, ע"פ הפרקליטות, הרי שיש לוודא שההרתעה שבענישה תוודא כי לא יימצא מי שיספק את השרות הפלילי.

תאריך:  25/09/2008   |   עודכן:  25/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריגול עסקי אינו עבירה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפעמים מותר ולפעמים לא-איך שבא
shiri k  |  25/09/08 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שירלי שפירא
ארוחת ערב פשוטה בחיק משפחתי הפכה להיות אירוע שהציף אותי אושר שקשה לתארו במילים    רציתי רק להרוויח זמן להיות עם משפחתי, הרגעים הקסומים הללו של יחד    התחלתי להעריך את הדברים הקטנים שבשגרה, שדילגתי מעליהם ללא תשומת לב    התחלתי להתייחס לבלוטת הלימפה הסוררת כאל מתנה
אורנה רב-הון
עכשיו הם ימות הסליחה, הימים הנוראים, בהם כל אדם מצווה לעשות לעצמו את חשבון הנפש, ולשאול את עצמו: איפה טעינו השנה הזו? איך אנו יכולים לתקן?
ד"ר יובל ברנדשטטר
המציאות המזרח-תיכונית, ביחד עם אותן תעצומות נפש יוכיחו עד מהרה את אפסותה של המנהיגות הנוכחית, או יותר נכון את חוסר יכולתה להנהיג, ויכוונו את העם לעבר מנהיגות ציונית אמיתית
איתמר לוין
כל בני ישראל מתייצבים ביומו האחרון של משה רבנו לכריתת ברית עם ה'. מעמד זה קשור ישירות הן למתן תורה והן למצות הקהל
ראובן לייב
אוויר צלול, נופים אלפינים מדהימים ושמחת-חיים. אם מדברים על גרמניה האחרת - זו, בהחלט, הכתובת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il