X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ציפי לבני אינה בקבוצה הפוליטית שאליה אני משייכת את עצמי - לא מדינית ולא חברתית-כלכלית. עם זאת, היא סמל. עצם הימצאותה שם - מעבר לתקרת הזכוכית - מהווה מודל לנשים באשר הן, שיודעות כעת שיש להן שם מקום, אליו הן יכולות לחתור. ציפי סללה להן את הדרך
▪  ▪  ▪
לבני. פורצת דרך [צילום: פלאש 90]

לפני מספר ימים התקשרה אלי אמא שלי ("פמיניסטית אני לא") לומר לי שאפילו אחת הפמיניסטיות ה"מושבעות" ("קיצונית כמוך, מותק"), שהתראיינה לאחת מתוכניות הבוקר, אמרה שלא צריך היה לבחור בציפי רק כי היא אישה, כי לא כל אישה מקדמת נשים וציפי היא "מלכת הדבורים".
"יש פמיניסטיות ריאליות", אמרה אמי, כשהיא מרמזת לכך שעצם נשיותה של ציפי מבלבלת עלי לכאורה את דעתי ואני מתעלמת מכשליה ותכונותיה "הבעייתיות".
למעשה, יש סיכוי סביר שדווקא אני זו שרואה את הדברים באופן ריאלי. ודאי שיותר מאלו שאג'נדת ה"פמיניסטית אני לא" מכתיבה להן פסילה אוטומטית של ציפי כי היא "קרה" (הן מטילות סנקציה חברתית על אישה שמפתחת "תכונה גברית" - בעוד שהן מתעלפות בהתרגשות מגברים שמפתחים את "הצד הנשי" שלהם) או "לא מנוסה" (אבל - להבדיל - חיים רמון, ששירת רגע בצבא בזמן שמצמצנו - זוכה מהן להגנה גורפת, כשהוא מנשק בכפייה חיילת בת 19, פלוס הבונוס הנכסף של הנמכת ההר עבורו, בדרך חזרה לפסגה הפוליטית).
סביר להניח שאני רואה את המציאות ברזולוציה רחבה ומדויקת יותר אף מאותן פמיניסטיות שמצאו הגדרה אחת ויחידה לפמיניזם, שאין בלתה: "אם לא דקלמת את הז'רגון שאנחנו מכתיבות - את מזיקה לנשים".
ובכן, יש הגדרות נוספות למנהיגה פמיניסטית; ציפי לבני היא הביטוי המעשי לתיאוריית ה"פמיניזמים" של בל הוקס: יש כל מיני גישות וזרמים. מה שחשוב הוא המשותף ביניהן: קידום מעמדן של נשים.
לבני, כשרת הקליטה, הגדילה את השתתפותן של נשים בשדרת הניהול של המשרד - עד כדי כך שעברה את הקריטריונים המוקפדים של "אות המעסיק המתקדם", בחסות נשיא המדינה - וזכתה בפרס. היא אישה שקולה, מנהלת עניינית ומשימתית, זהירה, חושבת. כל אלו אינם מבטיחים ומנם הצלחה, אולם יש בתכונות הללו יותר הבטחה מאשר בהיעדרן אצל מועמדים אחרים שהתמודדו מולה. לבני גם לא נפלה לפחים שטמנו לה, בהתבטאויות גזעניות-מגדריות שבאו הן להוריד לה את המוטיבציה והן לערער את מעמדה בעיני הציבור. היא אינה מתלהמת ואינה מנהלת פוליטיקת-טוקבקים.
ציפי לבני אינה בקבוצה הפוליטית שאליה אני משייכת את עצמי - לא מדינית ולא חברתית-כלכלית. עם זאת, היא סמל. עצם הימצאותה שם - מעבר לתקרת הזכוכית - מהווה מודל לנשים באשר הן, שיודעות כעת שיש להן שם מקום, אליו הן יכולות לחתור. ציפי סללה להן את הדרך.
תקרת הזכוכית היא תקרה כפולה: פנימית, בהגדרת האופק הפנימי של נשים, וחיצונית - כפי שבאה לידי ביטוי בדה-לגיטימציה שניסו לעשות לה על-רקע נשיותה. היא עשויה, בשני המקרים, משכבה צפופה של גברים. ציפי פרצה לנו צוהר בתקרה הצפופה הזו, אל השמיים. היא הזיזה עבורנו את הגבול.
גם ציפי מבינה את זה, ואת מחויבותה כמודל פורץ דרך לנשים אחרות. הנה, ציפי מדברת על כך. מה יותר פמיניסטי מזה?
ההצלחה של ציפי היא ההצלחה של כולנו. בואו נעזור לה - משמירה על טוהר המילה בכל הנוגע להתבטאויות נשיות אודותיה, ועד לעזרה מעשית בכל תחום אפשרי.

פורסם לראשונה בפורטל
תאריך:  25/09/2008   |   עודכן:  25/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
Go, ציפי, Go
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שטויות !
ישמעאל  |  25/09/08 13:52
2
אתרוג פמיניסטי שמור מכל משמר
תורה&עבודה  |  25/09/08 14:07
3
היותה אישה חשוב יותר מהיותה ל"ת
בלתי מתאימה?  |  25/09/08 16:12
4
גם במחיר של חורבן!? את הזויה
uz7  |  25/09/08 16:36
5
גו,גו
מני הזועם  |  25/09/08 17:52
6
פמיניסם זה לא שאשה תהיה ראש
הפמיניסט  |  25/09/08 23:02
7
אני מתפלא על האתר
סתם איש אחד  |  25/09/08 23:12
8
כתבה מטופשת וחסרת פשר לחלוטין ל"ת
אבא יעקב  |  26/09/08 07:25
9
זה נכון אבל זה לא מספיק
שרון ר.  |  26/09/08 12:23
10
ציפי-פותחת,פוליטית,רגליה-לכולם
ההסבר בפנים  |  26/09/08 16:39
11
אולי כדאי שתעזרי לציפי ?
אילן נ.  |  1/10/08 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורית שור
הרימון עשיר בנוגדי חמצון חזקים השומרים על כלי הדם וכך מונעים מחלות לב וטרשת עורקים    ברפואה הטבעית המיץ וקליפות הרימון משתמשים לסילוק קמטים ושומנים
איתן גנור
השימוש שעושה פרקליטות המדינה בעסקות טיעון, וזה מודגם יפה בפרשת הסוס הטרויאני, הינו פסול ונגד אינטרס הציבור. אם עסקת הטיעון אינה משמשת להשגת הרשעה של פושעים אחרים, אין לה כל הצדקה, ואין בה אלא הקלת עונש ומחיקת אפקט ההרתעה. מעניין מה אינטרס הפרקליטות בפרשה זו
ד"ר שירלי שפירא
ארוחת ערב פשוטה בחיק משפחתי הפכה להיות אירוע שהציף אותי אושר שקשה לתארו במילים    רציתי רק להרוויח זמן להיות עם משפחתי, הרגעים הקסומים הללו של יחד    התחלתי להעריך את הדברים הקטנים שבשגרה, שדילגתי מעליהם ללא תשומת לב    התחלתי להתייחס לבלוטת הלימפה הסוררת כאל מתנה
אורנה רב-הון
עכשיו הם ימות הסליחה, הימים הנוראים, בהם כל אדם מצווה לעשות לעצמו את חשבון הנפש, ולשאול את עצמו: איפה טעינו השנה הזו? איך אנו יכולים לתקן?
ד"ר יובל ברנדשטטר
המציאות המזרח-תיכונית, ביחד עם אותן תעצומות נפש יוכיחו עד מהרה את אפסותה של המנהיגות הנוכחית, או יותר נכון את חוסר יכולתה להנהיג, ויכוונו את העם לעבר מנהיגות ציונית אמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il