X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות" קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר המציאות היא שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם. כדאי לבדוק
▪  ▪  ▪
קניות. הפרד ומשול [צילום: AP]
סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר. הוא שונה ממשפחה למשפחה, משכבה חברתית אחת לרעותה. תרבות החיים והדיור אף היא משפיעה בכיוון של חוסר אחידות

עיתוני סוף השבוע היו עבים יותר, גם שקלו יותר. לא שהיו בהם גילויים או כתבות יוצאות דופן. היו הרבה יותר מודעות על "מבצעים" ו"הוזלות"", ומחלקות השיווק והמודעות דרשו ממערכת התוכן עוד ועוד עמודי טקסט כדי לאזן במקצת את כמות המודעות. העיתונאים נדרשו לספק עוד ועוד חומרים. וכשאין משהו משמעותי לכתוב אז "מחרטטים". התופעה אינה חדשה. היא חוזרת על עצמה כמעט בכל ערב חג. גם הפעם.
בימים אלה מובילות מודעות מבצעי המכירה לרגל החגים. לפני ראש השנה בולטות המודעות על הוזלת "סל המזון" ברשתות השיווק. כל רשת מנסה לשכנע כי אצלה "סל הקניות", לחג זול יותר. הטכניקות שונות ומגוונות. מפרסמים מחירים של מוצרים שהוזלו, מפיצים קופונים של הנחות למוצרים מסוימים, יוצרים דמות טלוויזיונית של "סופר גיבורה" (לא גיבור שהרי את קניות המזון לחג, לדעת הפרסומאים, עורכות נשים) הנלחמת במחירים היקרים ומאלצת את אקדחי המחירים להדביק על המוצרים מחירים זולים.
בנוסף לפרסום האגרסיבי של מודעות בתשלום על מבצעי הוזלה, עם או בלי מרכאות, הפקת דפי מידע המחולקים למבקרים בסניפי הרשתות, ישנה מערכת פרסום המבוססת על סקרי שוק אובייקטיביים, עם או בלי מרכאות.
על סמך הממצאים קובעת רשת אחת כי היא "הזולה ביותר בסל המוצרים לחג". רשת אחרת, מתחרה, תקבע במודעה משלה כי דווקא אצלה נמכרים המוצרים הזולים ביותר לקראת ראש השנה. לראייה יצטטו מתוך ידיעה באחד העיתונים, אותה ידיעה עליה הסתמכה הרשת המתחרה "הזולה ביותר" ויביאו פרטים על מוצרים שהוזלו אצלם בימים האחרונים, במסגרת מבצע מיוחד. לא תמיד ברור מי יזם את הידיעה/כתבה. הפרסומאי שתכנן להשתמש בה כמודעה בתשלום או מערכת התוכן שבמקרה שיחקה לידי הפרסומאי בממצאיה.
העיקר שתבואו לקנות אצלנו
"מבצעי הקניות" לרגל החגים אינם מסתיימים, אף פעם למחרת החג הראשון למרות שחלקם מודיעים על כך מלכתחילה. המשווקים והסוחרים יעשו כל מאמץ על-מנת להאריך את משך הזמן עליו ניתן להחיל את מבצעי המכירה המיוחדים. העיקר שיבואו ויקנו.
כך או אחרת, צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות" הללו. ברור לכל כי סל הקניות השנה התייקר בשיעור של למעלה מ-20% לעומת השנה שעברה. אז ממה ההוזלה מהמחיר שהעליתם לפני שבועיים והורדתם למחיר הקודם למשך שבוע/שבועיים?
הפרסום המסיבי של "הוזלות לחג" הוא כמובן לגיטימי. הצד החיובי שבו - התחרות על כיסו וגם על ליבו של הצרכן. כל הרשתות מציינות בפרסומים רשימות של מוצרים זולים. אבל זהו רק מדגם של מוצרים. אף פעם אין זה פרסום המבוסס על מחירי כל המוצרים באותה רשת.
הטכניקה של פרסומי ההוזלות לחג ראויה לבחינה. צריך לזכור, כי קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג. המציאות הזו מחייבת את הצרכן בזהירות. עולה השאלה האם המחיר הנמוך של אותם 30-20 מוצרים שהוזלו ומוצגים בפרסומים, אינו אלא כיסוי למחירים גבוהים ויקרים של מוצרים אחרים הכלולים בסל לחג אך לא בפרסום.
סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר. הוא שונה ממשפחה למשפחה, משכבה חברתית אחת לרעותה. תרבות החיים והדיור אף היא משפיעה בכיוון של חוסר אחידות.
מכל "הרעש" הזה, מי שיוצא פגוע במיוחד הם הסוחרים הפרטיים. סקטור זה של המסחר אינו מצויד עדיין במערכת השיווקית פרסומית שתאפשר לו להשתלב ב"משחקי חג" אלה. חשוב עם זאת להזכיר כי המציאות היא שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם. כדאי לבדוק.

אתר המחבר
תאריך:  26/09/2008   |   עודכן:  26/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סל קניות או סל מודעות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבל ,זו כתבת: 'גיבוב מילים'.
זוכר 'עבודתך'.  |  26/09/08 23:33
 
- כל אחד לשיטתו וסגנונו
מנחם רבוי  |  27/09/08 01:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
תמונת הכוכבים לשבוע בין 26.09.08-02.10.08    מצבי רוח ופצעים ישנים יעלו השבוע לפני ראש השנה. לעומת זאת, ערב ראש השנה יביא עימו אנרגיה, הרמוניה וחשיבה חיובית    השווקים ימשיכו לנוע בגלים קלים למעלה ולמטה    וציפי לבני לא ממריאה במעמדה החדש
רחל נפרסטק
פרופסור שטרנהל תומך בפגיעה במתנחלים ובהנחת מטעני חבלה ועל כך, לדעתי, היה עליו להישפט ובוודאי לא לקבל את פרס ישראל. אך אין זה אומר כי ניתן להשתמש באלימות נגדו
ראובן לייב
טיול אל משכנה של האצולה הצרפתית לשעבר
תמר הר-פז
עיקר צוואת משה היא משפטית. הוא מבין שקיומו של עם והישרדותו מחייב קיומו של משפט שחולש על כל תחומי החיים שלו - "כי באין חזון יפרע עם"
רות פורסטר
הניסיון לפגוע בפרופסור שטרנהל אינו שונה מאירועי היומיום שאנו חווים מבוקר עד ליל בחיינו כאן. חדלנו זה מכבר לדבר בשפת אנוש ועברנו לשפת הגוף הנחותה ביותר - האלימות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il