X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנליסטים של STKI: ההוצאה של בנקים קמעונאים על טכנולוגיית בינה עסקית (BI) תגדל, דווקא בגלל המשבר הפיננסי
▪  ▪  ▪
משבר פיננסי

דוח חדש של חברת האנליסטים העצמאית Datamonitor בנושא בינה עסקית (BI) בבנקאות קמעונאית, צופה כי ההוצאה של בנקים על תוכנות בינה עסקית (BI) בצפון אמריקה, אירופה, מזה"ת ואסיה-פסיפיק, תגיע ל-9 מיליארד דולר ב-2012, לעומת 5.6 מיליארד דולר ב-2006.
לפי הדוח, השילוב של דרישות ציות לתקנות חוקיות (Compliance), סביבה עסקית תחרותית, משבר אשראי הסאב-פריים והצורך בניהול חזק יותר, יקדמו את השקעתם של בנקים קמעונאיים בתוכנות BI.
קיצוצים עוד לפני הקריסה
עינת שמעוני, סמנכ"לית ואנליסטית בכירה ב-STKI, מציינת כי עוד לפני ההודעות המרות על קריסת מוסדות פיננסים בארה"ב, התחלנו לקבל רשמים ממנמ"רים ומנהלי IT שונים לגבי קיצוצים צפויים בפעילויות וכן במחלקות ה-IT שלהם. יש הרגשה של מיתון באוויר, וחששות באשר למצב השקעות ה-IT ב-2009. אם אכן מיתון זה יתממש, כיצד זה ישפיע על פרויקטי האפליקציות?
"אם לשפוט על-פי תקופות מיתון קודמות, פרויקטי ענק הם הראשונים להיעצר. בתקופות מיתון פרויקטי ERP ,CRM ופיתוח/החלפת מערכות ליבה הנם הראשונים שנפגעים. הבעיה היא שהחלפת/שיפור מערכות ליבה הנו נושא חשוב ודי דחוף אשר חברות צריכות לטפל בו, שכן מערכות הליבה הישנות כבר אינן מספקות את המענה", מוסיפה שמעוני.
עם זאת, בזמני מיתון ישנו תחום שבדרך כלל דווקא עולה מבחינת תשומת לב ה-IT וזהו תחום ה-BI. בתקופות בהן מגה-פרויקטים נעצרים, לא מתבצעות מהפכות טכנולוגיות, לא מבצעים שדרוגים מסיביים, ולא מוכנסות טכנולוגיות חדשות לארגון, תחום הBI- מספק למנהלי מערכות מידע דרך מצוינת להמשיך ולהוציא ערך מהמערכות הקיימות.
פוטנציאל לא ממומש
הפוטנציאל בתחום ה- BI לחלוטין עוד לא מומש. בארגונים כיום מדובר על הקמת מערך BICC (ר"ת: BI Competence Center), על-מנת למצות את הפוטנציאל הרב הגלום באספקת יותר שירותי BI ליותר שכבות בארגון. כמו כן, בארגונים גדולים קיימות מחלקות BI מנוסות וידע רב נצבר, כך שמחלקות אלה יכולות לבצע יוזמות בתחום ה-BI גם ללא צורך להיעזר בהרבה גורמים חיצוניים.
לדברי עינת שמעוני מ-STKI: "אם התחזיות השחורות יתממשו, אנו צפויים לשנה של התרכזות "בבית", העמקת טכנולוגיות קיימות, השקעה בהטמעה של מערכות קיימות, והימנעות מכניסה להרפתקאות חדשות בעלות סיכון. בשביל מחלקות ה-BI, זהו עיתוי מצוין להרחבת מעגל המשתמשים והעלאת הערך של שירותיהם".
כמו כן, במוסדות פיננסיים ובמיוחד בבנקים, הביקוש לתפקודיות BI גדל גם בשל הדרישות לעמוד בתקנות רגולטוריות המחייבים אותם לעקוב אחר סיכונים תפעוליים, לנטר אותם, ולספק תמונה מתוחכמת ומאוחדת יותר של חשיפה לסיכונים ברחבי כל המחלקות הבנקאיות.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
אודות STKI
חברת אנליסטים ישראלית המספקת ללקוחותיה מידע אסטרטגי וטאקטי, המותאם למציאות הישראלית בתחום ה-IT, תוך שיתוף פעולה עם מספר חברות ייעוץ מובילות בעולם.
תאריך:  28/09/2008   |   עודכן:  28/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
פסטיבל שטרנהל בתקשורת כמו גם בין פוליטיקאים הששים לקרדומי חפירה, כבר מתחיל להגעיל    שטרנהל איננו הקורבן, הוא המקרבן    הוא הסית משך שנים לרצח מתיישבים יהודיים באופן עקבי וגלוי
ראובן לייב
הקלצונה הוא המעדן של"אמורה מיו", ללא מתחרה בשוק הגסטרונומי
ד"ר צ'לו רוזנברג
לצערנו, למרות וינוגרד ולמרות כל הקלקולים העלולים לגבות חיי אדם, נבחרנו ימשיכו את החאפלה שלהם. הבעיה שהם לא ישלמו עליה, אלא אנחנו והמחיר עלול, חלילה, להיות כבד ביותר
הרצל ובלפור חקק
המנהג לשלוח "שנות טובות" הלך ודעך עם השנים, אבל האמונות והאידיאלים עוד ימשיכו להפעים אותנו
יואב יצחק
קבוצת מיטב הצליחה לרתום את ארגון ג'וינט ישראל ליוזמה חדשה וחלוצית: הקמת מאגרי מידע על עמותות הפועלות בישראל וביצוע דירוג מקצועי לחלק מהעמותות    במדובר ביוזמה ראשונה בתחום זה שנועדה לייצור סטנדרטים חדשים לתועלת הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il