X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשקוראים את חידושיו המרעישים של ראש הממשלה בראיון מתגנב חשד שכוונתו הסמויה, הנוספת, היא לטרפד הקמת ממשלה חדשה ולאפשר את המשך כהונתו כראש ממשלת מעבר לחצי שנה נוספת ואחרי כן - אלוהים גדול
▪  ▪  ▪
אולמרט. העיקר לוותר

ראש הממשלה המתפטר החליט להעניק לעיתון ידיעות אחרונות מתנת ראיון פרידה בלעדי לגיליון ערב ראש השנה. "ההישג" הזה של העיתון מעורר חשדות כבדים, על בסיס הנחת יסוד שאין ארוחות חינם. יש לזכור כי אם לא יעלה בידי השרה לבני להקים ממשלה, אנו צפויים לבחירות בתחילת 2009 ועקב כך קיים סיכוי תיאורטי שגם בערב פסח יכהן אולמרט כראש ממשלת מעבר.
כשקוראים את חידושיו המרעישים של ראש הממשלה בראיון מתגנב חשד שכוונתו הסמויה, הנוספת, היא לטרפד הקמת ממשלה חדשה ולאפשר את המשך כהונתו כראש ממשלת מעבר לחצי שנה נוספת ואחרי כן - אלוהים גדול. אולמרט הוא פוליטיקאי מיומן היודע היטב כי החיים הפוליטיים הם גלגל וגלגל דרכו להסתובב.
כך או כך בדרכו החוצה משתף אותנו ראש הממשלה במהפך הקיצוני שחל בהשקפותיו, או בקיצור ב"הבנתו המאוחרת" כי ניתן יהיה להגיע להסכם שלום רק על בסיס גבולות 67. ראש הממשלה מודע לחידוש המרעיש שבדבריו ולנו נותר לתמוה מתי יאמרו לנו מנהיגינו את האמת על השקפותיהם לפני הבחירות ולא לאחר התפטרותם. קשה מאוד להניח ששרי קדימה ושרת החוץ בראשם לא ידעו על עמדות ראש הממשלה ואם לא מחו, סביר שאלו גם עמדותיהם. ייתכן שהם שואפים לשתף אותנו בעמדות אלו, אלא שראובן אדלר לא מרשה.
מתברר שכהונתו בתפקיד ראש הממשלה הקנתה לראש הממשלה גם טכניקה מיוחדת לניהול מו"מ מדיני. ראשית חכמה למד אולמרט שמו"מ מתחילים מהסוף. אתה מניח מיד על השולחן את כל הוויתורים שלך ואת הדרישות שלך מהצד שכנגד והמו"מ מתנהל רק על הדרישות שלך, כי את הוויתורים כבר עשית. כדוגמא ומופת לניהול מו"מ בדרך מופתית זו מביא אולמרט את נכונותו של בגין ב1977 להציע לסאדאת מיד את כל סיני ומנקודה זו לשאת ולתת על תנאי השלום.
אכן כשמכריזה שרת החוץ והמועמדת לכהונת ראש ממשלה שאין בישראל ימין ושמאל היא מצביעה על בעיה אמיתית. היה זה מנחם בגין ז"ל אשר קבע את התקדים הנורא לפיו, ללא כל לחץ מדיני או צבאי חיצוני, או איום ממשי אחר, מנהלת ישראל מו"מ עם מדינת אויב ומציעה לה מראש את כל הוויתורים האפשריים. עקב כך נקבע תקדים לפיו שום מנהיג ערבי אחר לא יסכים לדבר איתנו על פשרה טריטוריאלית.
מאז תקדים זה [לו התנגד אולמרט הצעיר ששינה את השקפותיו מאז] מתקשה גם הליכוד להגן על עמדות נוגדות. כיצד ישכנעו מנהיגי הליכוד את העם שדווקא עם סוריה הם יגלו נחישות יתר במו"מ. כיצד, לאחר שמנהיג הליכוד שרון יזם וביצע תוכנית נוספת לנסיגה, ללא תמורה, ישתכנע העם כי אין בליכוד איזה מנגנון הרס פנימי הגורם לראשיו לבגוד בעמדותיהם המוצהרות ובציבור שולחיהם עם הגיעם לשלטון?
כזכור, מפלגת העבודה, אשר פעם הייתה בה השפעה ממשית לזרם מרכזי שדגל בפשרה טריטוריאלית ושלא הסכים לנסיגה לקווי 67, נאלצה לתמוך בהסכמי קמפ דייוויד בחירוק שינים. כאשר הציג בגין קודם לכן את תוכנית האוטונומיה הזהירו אותו רבים ממנהיגי ממפלגת העבודה כי בכך הוא מכשיר נסיגה מלאה מרמת הגולן ומקים את הבסיס למדינה פלשתינית עצמאית ברצועת עזה ובגדה המערבית-בגין לא הקשיב לכל האזהרות. הוא חשב שבהסכם עם מצרים הוא יקנה לישראל חופש פעולה בזירות אחרות.
ויתורים ללא תמורה
מדוע נכרת הסכם השלום עם מצרים? האם ב-1977 ארבה סכנה של תקיפה מצרית נוספת בסגנון מלחמת יום הכיפורים? התשובה שלילית. ב-1977 כבר נטשה מצרים את הגוש הסובייטי ונשענה על תמיכה מסיבית של ארצות הברית בת בריתנו. בעקבות הסכם הביניים מ-1975 נפתחה מחדש תעלת סואץ ואוכלסו ערי התעלה שנהרסו במלחמת ההתשה. לא סביר להניח שמצרים הייתה מנסה שוב את כוחה במלחמה עם ישראל ומסכנת הישגים ממשיים תמורת מלחמה מפוקפקת.
נכונותו של אולמרט לסגת לגבולות 67 ולהקים מדינה פלשתינית, משדרת לצד שכנגד ובכל העצמה שהחמאס צדק. הוויתורים הישראלים כבר הונחו על השולחן ואם נבחן היטב ישראל כבר מוכנה לשקול את זכות השיבה ובלבד שלא יקראו לה זכות שיבה. אם זו העמדה הישראלית לאחר פרוץ האלימות ב-2000, מה צריכים הפלשתינים להבין מכך. האם יש להתפלא ששוב מאיימים עלינו באינתיפאדה נוספת. האם יש מי שבאמת מאמין שהנחת כל הוויתורים על השולחן, בהיעדר מוחלט של פרטנר בעל סמכות בצד הפלשתיני משרתת את השלום?
כך גם נכונותו של ראש הממשלה [בעמדתו זו הוא אינו היחיד] לסגת מרמת הגולן. ישראל אומנם יכולה לתבוע הינתקות של סוריה מאירן, אבל תביעה כזו אינה ממש לגיטימית וחמור יותר היא אינה ניתנת לאכיפה. כל היתרונות והתקוות שתולים בהסכם עם סוריה כגון, החלשת החיזבאללה והניתוק מאירן הם חלומות שווא.
האינטרסים של סוריה בלבנון ברורים ומדיניותה האזורית לא תשתנה בשל השבת חבל ארץ לא משמעותי לידיה. זו הסיבה גם שסוריה אינה ממהרת לשום מקום. גם מבלי לחתום על הסכם שלום הצליח אולמרט לחלץ אותה, במו"מ אווילי, מהמצור הבינלאומי, ללא מתן תמורה כלשהי.
עמדתו של אולמרט סופה להזמין לחצים בינלאומיים קשים על ישראל להוסיף ו"להגמיש" את עמדותיה ולסכן אינטרסים קיומיים שלה, מאחר שמדינות רבות, לכשיגיעו למסקנה שהסכם אפשרי, יבקשו לקושש עמלה לעצמן. כך אירע בעבר וכך יקרה בעתיד. קשה להבין כיצד לאחר שנים כה רבות של הבנה נאותה של המציאות המזרח תיכונית, לא הפנים ראש הממשלה אמיתות ברורות אלו. האם באמת החשש מאימת הדין הפלילי והרצון לגייס אהדה תקשורתית גוברים על כל שיקול אחר? האם הרצון להכשיל הקמת ממשלה חלופית הוא המניע העיקרי לראיון המביש הזה?
למרבה הצער, הסימנים מצביעים על כך שעמדות המועמדת לכהן כראש ממשלה, השרה לבני, זהות לעמדת ראש הממשלה וייתכן שאף "פשרניות" יותר, אחרת היא הייתה נחפזת להתנער מדברי ראש ממשלתה. הביטוי של השרה לפיו אין ימין ושמאל בישראל משמעו למעשה כי יש רק שמאל וכי קדימה מאמצת את עמדות מר"צ במלואן. אין להתפלא שמר"צ מחוזרת כל כך במו"מ הקואליציוני המתנהל. גם אם תקום ממשלה ושס בתוכה, הממשלה הזו תהיה ממשלת שמאל מובהקת שתחתור לנסיגה לגבולות 67, עם או בלי הסכם שלום.

תאריך:  30/09/2008   |   עודכן:  30/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשבון הנפש של אולמרט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מנהיגים לא יאמרו דעתם האמיתית
מאמא יוקדו  |  30/09/08 11:30
2
הון שלטון עתון
מבוהל  |  30/09/08 16:01
3
לא הבנה מאוחרת ולא בטיח
עודד ב  |  30/09/08 16:19
4
אז מה אתה בעצם אומר? שיש
צארינה  |  30/09/08 20:15
5
לכשימצא אשם החרא המושחת הזה
יש דין ויש זיין  |  1/10/08 01:12
6
ויתורים הם מפלטו של הנחקר האופ
קורן נאוה,טבריה  |  1/10/08 07:17
7
התפיסה של אולמרט ושות' בע"מ
גוסינקי   |  2/10/08 04:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
רק שיתוף-פעולה הדוק בין שירותי המודיעין של ארה"ב, בריטניה וישראל, יוכל לחסל את ציר הרשע הפונדמנטליסטי של אחמדינג'אד, בן-לאדן ונסראללה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם נמנע מלגנות את פיגוע הדריסה של חיילים בירושלים בשונה מהגינויים שפרסם לאחר שני פיגועי הדריסה הקודמים בהם נפגעו אזרחים    מנוסח הודעות ארגון בצלם משתמע, כי הארגון סבור שלארגוני הטרור הפלשתינים "זכות" ע"פ החוק הבינלאומי להרוג חיילים    זכות התגובה נשמרת לארגון בצלם המסרב להגיב לשאילתא בנושא
אפרי הלפרין
הבנו שמנהיג הוא לא, לפני זה ראינו שגם ראש עירייה הוא לא, ושר גם כן לא, וגם כעורך דין לא כל כך ברור אם הוא הצליח, ועכשיו ניתן להבין שהוא גם סוחר גרוע, ממש סוחר גרוע.
יהונתן דחוח-הלוי
שוב נפלה (מרצון) התקשורת הישראלית שבי אחר שקרים פלשתינים ונתנה במה לעלילת דם נגד המתיישבים הישראלים באיו"ש    רצח בעשרות יריות מטווח אפס הסתבר כמוות שנגרם מפיצוץ נפל    הפלשתינים בסיוע התקשורת הישראלית מנצחים במלחמת התעמולה
משה קלוגהפט
מאז תום מלחמת לבנון השנייה, כך נראה, פועל בישראל מנגנון של "יד נעלמה", המעלים את הקלפי שבה עשוי להיות מונח פתק עם השם שמתחרז קצת עם "ציפי"    אחרי הפריימריז בקדימה כולם בהלם. מתחרטים בתזמון מושלם כמו מי שאוכל ביום כיפור ומסביר לעצמו שהוא "צם בין הארוחות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il