X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האגדה מספרת, שאישה היולדת במטוס, גורמת ליילוד ליהנות מטיסות-חינם לכל חייו. אולם, בבדיקה שערכנו עם חברות התעופה השונות, עולה כי אין בכלל מדיניות רשמית המזכה בהטבות כאלה
▪  ▪  ▪
אפשר לטוס [צילום: נאוה עינבר]

בשורה לנשים הנושאות את כרסן בין שיניהן: גם הן יכולות לטוס, ללא שמץ של חשש, עד לחודש התשיעי להריונן, אל מחוץ לגבולות המדינה. יתר על כן: רופאי הנשים אפילו משתאים נוכח החלטתם של "זוגות הריוניים" רבים לדחות את הנופש שתיכננו קודם לכן עד למועד שלאחר הלידה.
ד"ר סטנלי ורד, רופא-נשים עתיר-ניסיון, מבטל, מה שהוא מכנה, "החלטה תמוהה, שאין לה כל בסיס". לדבריו, הלחץ האטמוספרי בגוף המטוס דומה, בסך-הכל, ללחץ האוויר במקומות גבוהים מעט, כמו ירושלים למשל, והוא אינו מהווה כל בעיה לאשה הרה. מסתבר שהתאוצה של המטוס על מסלול ההמראה איננה דרסטית מדי לנושאת עובר בבטנה, והדברים אמורים עד לשלב הסופי ממש של ההריון.
עם זאת מייעץ ד"ר ורד למי שטסות טיסה טרנס-אטלנטית, לקום מדי שעה מן המושב במטוס, לחלץ אברים ולהלך מעט במסדרונות המטוס. בכל מקרה הוא ממליץ שלא לטוס בחודש התשיעי, או במועד שבו קיימת סבירות גבוהה שהלידה אכן תתרחש בין שמיים לארץ.
לדבריו, החוויה הצפויה לאישה היולדת לעיני קהל של מאות אנשים צפופים, ללא רופאים ואחיות, איננה מרנינה כלל, מה גם שבתנאים אלו תיתכן אפילו מצוקה עוברית וסיבוכים, הדורשים טיפול מקצועי בבית-חולים.
האגדה מספרת, שאישה היולדת במטוס, גורמת ליילוד ליהנות מטיסות-חינם לכל חייו. אולם, בבדיקה שערכנו עם חברות התעופה השונות, עולה כי אין בכלל מדיניות רשמית המזכה בהטבות כאלה, מה גם שטיסה בחודש התשיעי איננה רצויה במרבית החברות. במקרים הנדירים, שבהם תהיה, בכל זאת, לידה בעת הטיסה, תיטה חברת התעופה לצ'פר את "הנוסע הסמוי", כיוון שיש בכך משום יחסי-ציבור טובים עבורה. מכל מקום, אנשי חברות התעופה, שעמם שוחחתי, לא נתקלו בשלושים השנים האחרונות במקרים של לידות במטוס.
כך או אחרת, לא מומלץ לנשים בהריון לטוס למדינות העולם השלישי, או ליעדים שהציוויליזציה בהם מפגרת אחר המדינות המתקדמות והמשופעים במחלות מגפתיות, כמו מלריה, צהבת ושאר "חולירות". אחרי ככלות הכל, צריך לזכור שלא ניתן לקבל חיסונים בתקופת ההיריון, כשאיזורים המועדים במיוחד לפורענות הם המזרח הרחוק וארצות אפריקה הבלתי-מפותחות.
מותר ואסור
בתוך כך לא ממליץ ד"ר ורד לנשים בהריון לנסוע לאתרים של מרחצאות-מרפא, מאחר שאסור להן, ממילא, להיכנס בזמן הריונן למרחצאות חמים. ידוע כי בשבועות הראשונים של ההיריון עוברות נשים רבות שרשרת של הקאות ובחילות מתמשכות. לפיכך לא רצוי להן לצאת, דווקא בתקופה זו, לשיט-תענוגות, מאחר שמיחושי הבטן וההקאות עלולים רק להתגבר, ו"ספינת האהבה" עלולה אז להפוך לנדנדת-ענק מעוררת בחילות. ד"ר ורד מזהיר את הנשים ההיריוניות שלא להשתמש במדבקות הפלא, המודבקות מתחת לאוזניים, מפני שיש בהן תופעות-לוואי בלתי-רצויות.
ד"ר ורד מטעים, כי בסוף תקופת ההיריון אסור לה לאישה להשתתף בפעילויות כמו נסיעה על ג'יפ בשטח לא-סלול, רכיבה על סוס, או גלישת מצוקים. מתברר שהטלטלות החזקות, הכרוכות בפעילות כזו, עלולות לגרום להפרדות-שיליה ולמצוקה עוברית קשה. נשים בהריון גם צריכות להדיר רגליהן מצעדות, או מטיולים רגליים ארוכים, כיוון שהליכה מרובה מכבידה על הרחם וייתכנו אז מצבים של צירים מוקדמים.
לעומת זאת, לא משתנה מערכת העיכול של נשים בהריון ובתקופה זו ניתן לאכול כל דבר, ללא שום מגבלה. אבל, אם הן נוסעות לאיזורים בעלי תנאי-תברואה ירודים, רצוי שיקפידו על בדיקת כל מה שעולה על הצלחת. נשים בהריון גם נדרשות, בכל מהלך נסיעתן, לתכשירים של תוספת-ברזל, מאחר שמוצרי המזון הרגילים אינם מספקים זאת במינון הדרוש.
לנשים הרות, הנוסעות לחו"ל מעל לחודש, מומלץ לגשת לבית-חולים של מרכזי הערים ולעבור בדיקה שיגרתית, באשר נסיעתן הארוכה, יחסית, מתנגשת עם מועד הביקור הסדיר אצל הרופא בארץ. אם המדובר בנסיעה המתארכת למספר חודשים, רצוי למצוא רופא קבוע ולערוך אצלו את כל הבדיקות הדרושות. בכל מקרה, אסור לדלג על בדיקות סדירות, וכשמתגלה תופעה רפואית חריגה, יש לפנות מייד לרופא מקומי.

תאריך:  01/10/2008   |   עודכן:  01/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם פרסם דוח חד - צדדי הכולל האשמות חמורות נגד המנהל האזרחי וממשלת ישראל על הריסת בתים בכפר בצפון איו"ש    בדיקה העלתה, כי ארגון בצלם כלל לא פנה לרשויות לקבלת תגובה להאשמותיו    אתר News1 מפרסם את אשר ארגון בצלם ניסה להסתיר מידיעת מהציבור.
דן שילון
דן שילון בוחר את האנשים שעשו לו את השנה    אולמרט גבר על קצב, נתניהו, ברק, דרעי ושרון ג'וניור    אורי בר-לב גבר על דיכטר ודודי כהן    גאידמק דילג מעל שרי אריסון וגליה מאור    דוד שפירא עבר אפילו את גבי אשכנזי    שחר צוברי היה מועמד כמעט יחיד    מיקי רוזנטל השאיר מאחור רבים וטובים    וקרנית גולדווסר היא אשת השנה הבלתי מעורערת
יחיאל שבי
התביעה למימוש זכות השיבה של הפלשתינים נמצאת בשלבי מימוש באמצעות השתלטות על מבנים מוסלמים ישנים בשאיפה להוכיח חזקה על השטח
מרדכי קידר
ההשתהות בהרס בתיהם של המחבלים הדורסים בירושלים משדרת חולשה ומזמינה את פעולת הטרור הבאה
אדי אהרונוף
במדינת ישראל נוצר סוג חדש של משטר: מדיה-קרטיה, שלטון התקשורת    התקשורת, על שלל נגזרותיה, בחרה לנו ראש ממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il