X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור התבטאויות השרה ציפי לבני שגם בממשלתה צפוי השר פרידמן לכהן כשר המשפטים נפל פחד כבד על מערכת עיתון הארץ ועל בעלי העיתון, עמוס שוקן
▪  ▪  ▪
עמוס שוקן

פחד כבד נפל על מערכת עיתון הארץ ועל בעליו עמוס שוקן. לאור התבטאויות השרה לבני מסתמן כי גם בממשלה הבאה עלול השר פרידמן לכהן כשר המשפטים, למרות דרישות תקיפות מצד מרצ להדיחו מתפקידו.
אתמול הגיבה מערכת הארץ לבשורות המרות שהתקבלו מהשרה לבני וקבעה כי "זהו איתות מבשר רעות מצד מי שבהתמודדות על ראשות מפלגתה נופפה בטוהר המידות ובניקיון הפוליטיקה. החזקת שני התיקים העוסקים באכיפת החוק - משפטים וביטחון פנים - בידי מפלגת השלטון אינה טובה לדמוקרטיה גם כשמכהנים בה שרים חסרי פניות".
מערכת העיתון לא הותירה ספק כי לדעתה חייבים להדיח ללא שהיות את השר פרידמן מתפקידו.
בכך הצטרפה מערכת הארץ לח"כ זהבה גלאון שהגיבה על עמדת השרה לבני באמרה "אין פרידמניזם בלי פרידמן" וכי כאשר פרידמן ממשיך לכהן כשר משפטים הוא ימצא דרכים לקדם את היוזמות הפוגעות בבית המשפט העליון.
מתברר שהבעלים של עיתון הארץ מר עמוס שוקן אינו מסתפק בכך והיום [3.10.98] הוא יוצא במאמר מערכת עצמאי שכותרתו-ראה זה פלא- "אין פרידמן ללא פרידמניזם. לא ברור מי השפיע על מי, גלאון על שוקן, או להיפך, המסר הוא אחד.
כך קובע עמוס שוקן בארסיות: "משום שאין פרידמן בלי התנשאות ושנאה יוקדת, משום שאין פרידמן בלי מלחמה מתמדת במערכת המשפט על כל שלוחותיה, משום שאין פרידמן בלי חזרה לאחור מכל ההישגים של הדמוקרטיה החוקתית בישראל, ציפי לבני צריכה למנוע את המשך כהונתו בממשלתה, או להחליט שפרידמן משקף את יחסה למערכת המשפט ולאופי הדמוקרטיה בישראל".
צודק השר פרידמן בכך שהוא נמנע מלהיכנס לוויכוח עם מנהיגי מסע הסתה המתנהל נגדו מאז נבחר לכהונתו.חוץ מזה קשה מאד ללמוד מעמוס שוקן משהו על צניעות ואהבת הבריות. אין טעם בוויכוח שכן אין מדובר בהשקפות מנוגדות, אלא במלחמת הגנה נואשת של השמאל הפוסט ציוני והאנטי ציוני בישראל, על מה שהוא רואה כמבצרו וביתו האחרון-בית המשפט העליון.
אמנם עמוס שוקן טוען בלהט, מול האשמות חוזרות ונשנות, שאינו אנטי ציוני, אך הוא מעולם לא שכנע בכך גם את הקרובים יחסית לדעותיו. דעותיו המוכרות המאמצות טיעונים אנטי ישראלים ואנטי ציונים מובהקים אינם מותירים ספק כי מכל בחינה שהיא, למעט הנושא הכלכלי חברתי, עמוס שוקן נמנה על השמאל הקיצוני ביותר בישראל ועמדותיו הן אנטי ציוניות מובהקות ומהוות סכנה קיומית למדינה. מבחינה כלכלית וחברתית האיש הוא קפיטליסט מובהק המשתייך בכל מאודו לאוליגרכית העושר.
שירות רע מאד עושים הארץ שוקן ומרצ לבית המשפט העליון. חלקים נרחבים בציבור כבר משוכנעים שבית המשפט העליון מהווה למעשה סניף של מרצ ומקלט של השמאל האנטי ציוני. שכנוע זה אינו נובע מפסיקותיו של בית המשפט העליון, שהנו עדיין, למיטב הכרתי, מוסד ציוני לאומי מובהק, אלא מהזיהוי של קבוצות מיעוט חברתיות מוגדרות, בעלות השקפות קיצוניות, עם מוסד זה. רוב הציבור יתקשה גם להאמין כי מנוהל מאבק ציבורי כה חריף להדחת השר פרידמן מבלי שלבית המשפט העליון ולעומדת בראשו חלק במסע זה.
המסע להדחת השר פרידמן, אם יצלח, אכן יבסס את ההנחה המוטעית שהשתרשה בחלק נכר של הציבור כי בית המשפט העליון הוא מבצר אליטיסטי שמאלני ואנטי ציוני. דניאל פרידמן ייעלם, בשלב זה או אחר, אבל טועים עמוס שוקן וזהבה גלאון טעות מרה אם הם סבורים ש"הפרידמניזם" ייעלם. הפרידמניזם נכח בוויכוח הציבורי הרבה לפני שהשר פרידמן מילא תפקיד בשיח הציבורי והוא יתקיים גם אחריו.
"עצה" אחת יש לי לשופטי בית המשפט העליון ולנשיאתו-כדאי מאד כי תתפסו מרחק מהחבורה שנזעקה להגן עליכם. הגנה זו אינה ניתנת ללא תמורה והיא נושאת עמה ציפיות לעתיד. רובו המכריע של הציבור אינו שופט אתכם לפי פסקי הדין, אותם הוא אינו מכיר בדרך כלל, אלא לפי מידת קרבתכם לגופים פוליטיים ותקשורתיים ולזהותם של גופים אלו.

תאריך:  03/10/2008   |   עודכן:  03/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הארץ ומרצ נלחמים על הבית
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
אבסולוטיזם שמאלני:"אני המדינה" ל"ת
הניה  |  3/10/08 11:40
 
- המדינה זה אני ל"ת
לואי שוקן  |  5/10/08 13:12
2
יש מסוף פתוח בין הבגץ והארץ?? ל"ת
מרק טווין  |  3/10/08 13:14
3
עמוס שוקן פחדן, רמאי וטיפש
שוקן חובב חוקן  |  3/10/08 13:29
 
- למעט הכינוי שבחרת ל"ת
יפה דברת  |  3/10/08 15:24
 
- הכלי העיקרי של השמאל הוא
שוקן שבורה  |  3/10/08 19:01
4
משפחת שוקן לדורותיה
ghtyrty5r  |  3/10/08 13:56
5
מר שוקן:קדימה זה לא מר"צ
דינ-טל  |  3/10/08 15:54
 
- קדימה זה בהחלט מר"ץ
מד' ליונה עיוורת  |  5/10/08 07:52
6
עלינו להגן באומץ על פרידמן
אחרון מגינים העם  |  3/10/08 16:33
7
אם מר"צ וה"ארץ"נגד פרידמן סימן
קורן נאוה,טבריה  |  4/10/08 06:47
8
פרידמן שר המשפטים הטוב ביותר !
ישמעאל  |  4/10/08 12:02
9
קריאה לציפי לבני!
אמיר לירן, עו"ד  |  5/10/08 12:50
 
- האם אתה קורא לפטר את פרידמן? ל"ת
מוזר  |  5/10/08 13:10
10
רדפו את אולמרט בכדי להוריד ל"ת
את פרידמן  |  5/10/08 13:04
11
ביניש מרצ ושוקן כנופית פשע אחת
בלי כחל וסרק  |  5/10/08 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כבר שנים רבות מוכרים במקום הזה את עקרון העושר המיידי. מסתבר שהכסף מסובב לא רק את העולם אלא גם את האנשים
אלון מרום
בפרוס שנה חדשה ולפני יום הדין, נחזה כאן כי השחיתות תמשיך לחלחל ולהתפשט, יד ביד עם המשך האטומיזציה בחברה, וצימצום נוסף בחופש הביטוי. הנושא המרכזי, הון-שלטון-עיתון אינו מטופל. המחלה אינה מאובחנת, איזמלי פרשנים שכוונתם טובה מנתחים בהרחבה תופעות - המהות נותרת חבויה. כן, דרוש שינוי עמוק, בשיטה
ד"ר יואב מזא"ה
נתונים מדאיגים שמפרסם משרד הרווחה מורים כי גם במקרים ששני ההורים מסכימים כי המשמורת צריכה להינתן לאב, לא עושים כן שירותי הרווחה
איתן גנור
שרים שונים בממשלות ישראל מזה שנים רבות מרמים את הציבור תוך שימוש בתירוץ שקרי של האשמת פקידי האוצר בהחלטות כלכליות שנכשלו. שקרנים! לעולם האחראי הינו נבחר הציבור! פקידי האוצר יכולים להציע הצעות מהצעות שונות אך האחריות הנה על ממשלת ישראל, בקבלת או דחיית החלטות. לקראת יום כיפור הייתי מציע לכל אותם שרים בהווה ובעבר לבקש סליחה מכל הפקידים בהם השתלחו ושאותם השמיצו, שכידוע בקשת סליחה בין אדם לחברו קודמת לבקשת סליחה מבורא עולם
שושנה ויג
ריאיון עם המשוררת וסופרת הילדים פנינה פרנקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il