X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביקורת על ההופעה של אייר בהאנגר אמש
▪  ▪  ▪
אייר לא פרפורמרים

אתמול הלכתי יחד עם חברתי לראות את ההופעה של אייר בהאנגר. חברתי על ההופעה: "אחד הדברים ההזויים שראיתי, זה היה בדיוק באמצע בין להתחבק ולקפוץ, אתה זז מצד לצד כמו מטרונום ולא יודע מה לעשות". חברתי עבדה כמה שנים ב"צוללת הצהובה" (מרכז מוביקה בירושלים) ככה שהיא ראתה כמה הופעות בחייה.
חברתי התוודעה לאייר בזכותי, talkie walkie המצוין שלהם הושמע הרבה אצלנו במערכת. אבל אי אפשר לומר שהסגנון המוסיקלי שלהם הוא כוס התה שלה. אבל דווקא בגלל זה הביקורת שלה על ההופעה של אייר הייתה לעניין, בלי כחל ושרק.
כי מהאנשים שעמדו מסביבי, שמעתי בעיקר תירוצים ל"למה זה בסדר שהם נתנו הופעה שכזו". תירוץ יצירתי של אחד שעמד לצדי: "אני באמת אוהב אותם [אייר] אבל בשביל ליהנות בהופעה שלהם צריך להיות מסטול". ואכן היו בקהל הרבה שהשתמשו בעזרתה האדיבה של מרי ג'יין.
אז קודם כל, כל הכבוד לאייר על זה שהם הגיעו למעמד כזה שגם אם הם נותנים הופעה ממש גרועה זה מתקבל ככה על-ידי הקהל. ודרך אגב, אני לא יוצא מן הכלל בעניין הזה, גם אני מצאתי את עצמי מחפש תירוצים בשבילם. אבל כשהעשן התפזר, גיליתי שאני די מסכים עם השיפוט של חברתי.
את ה"אני באמת אוהב אותם" של הבחור שעמד לצדי אני מפרש כ"יש להם באמת חומרים טובים" ואני לא מתכוון לחשיש. ואת הצורך בחומרים רקריאטיביים בשביל ליהנות אני מפרש כ"הם לא יודעים להופיע".
צר לי אבל אייר אהובי הם פשוט לא פרפורמרים. הם עמדו שם מעונבים כמו שני ילדי בר-מצווה, רק היה חסר שמשה הגבאי יצעק: "יותר בקול! לא שומעים!". הם היו מנותקים לגמרי מהקהל - היה ברור שהם לא מרגישים אותו.
ולמעט השיר המסיים שהצליח לעורר ולהלהיב את הקהל במקצת. העיבודים לקחו שיר שהוא די "מלו" מלכתחילה והפכו אותו לעוד יותר "מלו". מרבית ההופעה הקהל התנענע כמו מטרונום במבוכה קלה, בדיוק כמו שחברתי אמרה.
מעבר לכך, אייר ירדו מן הבמה בשלב די מוקדם, הקהל בכלל לא הבין שזה השלב שבו מוחאים כפיים להדרן. הם חזרו לעוד כמה שירים וכשהגיע השיר המסיים אנשים עמדו שם באי הבנה, מחכים לשיר הבא. חושבים לעצמם: "מה??? כבר נגמר?!".
ההופעה הייתה קצרה מדי. הם לא ביצעו רבים מן השירים המוכרים והאהובים שלהם. אייר לא נתנו את הנשמה. בשביל 250 שקל הייתי מצפה ליותר. הם נתנו הופעה באורך וברמה של הופעה לוועדי עובדים.
במהלך ההופעה חשבתי לעצמי שאולי מקום יותר אינטימי היה מיטיב עימם. ואולי זה באמת היה עוזר להם להתמודד עם פחד הקהל שניקולה גודה חשף באומרו: "לא ציפינו להופיע מול כל כך הרבה אנשים". אז אולי עם פחד הקהל זה היה עוזר להם להתמודד אבל עם כישורי במה קלוקלים כנראה שלא.
דוגמא נוספת לכישורי הבמה הקלוקלים היא השימוש המופרז עד כדי מביך באפקט הקול הרובוטי. ז'אן-בנואה דונקל אמר: "thank you so much" בקול הנ"ל פעמים רבות בהתלהבות של ילד שגילה משהו שלא היה כל כך מצחיק גם בפעם הראשונה.
אז באמת חבל כי זה קצת קילקל לי ושוב אני חייב להדגיש שבהקלטות אולפן הם נשמעים הרבה (אבל הרבה) יותר טוב. אולי אם מישהו היה עובד איתם על כישורי הבמה זה היה נראה יותר טוב ואולי חברתי צדקה והם היו צריכים להופיע ב"צוותא".

תאריך:  03/10/2008   |   עודכן:  03/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מנשה דנמור
"cherche la fame" – יצאה העליזה מן האהוד    ותהי אשתו, עליזה, מן השמאל הקיצוני אשר בעם הבחירה, ובכל הנוגע לתפיסת עולם ולהשקפות – מנוגדת לבעלה    ויכה מחנה השמאל בתוף ויכה במצילתיים, ויאמר: אהוי! אם ידוע ידענו כי כזה האהוד חובב מסירות הוא, היינו מאמצים אותו לחיקנו
נסים ישעיהו
נסתתמו ממשה מעיינות החוכמה ושוב אינו יכול להנהיג את העם או שמא פשוט אין לו עוד כוח להוביל את עם ישראל למלחמה? לכאורה, הנימוקים הללו יכולים להיות מובנים בפשטות כציון עובדה עניינית במסגרת דברי הפרידה של משה. מה שלא מובן זה הנימוק: לֹא-אוּכַל עוֹד לָצֵאת וְלָבוֹא
עו"ד משה גולדבלט
לאור התבטאויות השרה ציפי לבני שגם בממשלתה צפוי השר פרידמן לכהן כשר המשפטים נפל פחד כבד על מערכת עיתון הארץ ועל בעלי העיתון, עמוס שוקן
ראובן לייב
כבר שנים רבות מוכרים במקום הזה את עקרון העושר המיידי. מסתבר שהכסף מסובב לא רק את העולם אלא גם את האנשים
אלון מרום
בפרוס שנה חדשה ולפני יום הדין, נחזה כאן כי השחיתות תמשיך לחלחל ולהתפשט, יד ביד עם המשך האטומיזציה בחברה, וצימצום נוסף בחופש הביטוי. הנושא המרכזי, הון-שלטון-עיתון אינו מטופל. המחלה אינה מאובחנת, איזמלי פרשנים שכוונתם טובה מנתחים בהרחבה תופעות - המהות נותרת חבויה. כן, דרוש שינוי עמוק, בשיטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il