X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חילונים רבים צמים רק "לשם הספורט" או "למען הדיאטה" ואינם מודעים לכך שזוהי סטייה מעצם מהותו של יום הזיכרון
▪  ▪  ▪
לא לנלחמים במשמנים. יום כיפור

יותר משצום יום הכיפורים הוא הטהרות הגוף - יש בו משום הטהרות הנפש. העובדה שמרבית תושביה היהודיים של ישראל רואים לעצמם חובה לצום ביום הקדוש הזה, איננה אלא הוכחה מוצקה שאימת יום הדין נופלת עליהם. לא פחות מכך יש בה הוכחה, שגם מי שאיננו שומר מסורת במרוצת השנה, עושה בערב יום הכיפורים את חשבון הנפש ומגיע אז להכרה, שאכן יש בשמיים כוח עליון ונשגב ממנו.
לא מעט ישראלים חילונים מקיימים, בקפידה, את יום הצום הזה. גם כמחללי-שבת וחג במשך כל השנה - הם רואים בו את המפלט האחרון לעצם היותם יהודים, וחוששים שאם לא יקיימו לפחות אותו - תשמט מהם שארית הפליטה של הקרקע היהודית. בדיוק כמו אפיקורס שנקלע לצרה צרורה המסכנת את חייו, ושמגיע ברגע האמת להכרה שהתקווה האחרונה להצלתו איננה אלא תפילה לשמיים לעזרה.
אינני אפיקורס, אבל גם לא ירא-שמיים. גדלתי בבית מסורתי, ושמץ מן המסורת היהודית שספגתי בבית אבא עדיין דבק בי. התחושה הברורה שאינני כל יכול ושיש מי שמכתיב את הדברים מלמעלה, היא שמכתיבה לי את הנוהג לצום מאז שמלאו לי י"ב אביבים. מאליו מובן שזוהי גם מצוות כיבוד הורים וסבים, שדיקדקו בכל מצוות השבת והחג. לא פחות מכך זוהי עדות ברורה לכך ש"תשובה, תפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה".
ובתוך כך יש לא מעט מן החילונים שאינם צמים ביום כיפור דווקא לשם שמיים, אלא רק "לשם הספורט", או סתם בלהט הדיאטה. אלה גם אלה אינם נוהגים כך בשל היותם חדורי אמונה. גם מה שקרוי "הגחלת היהודית" איננו מעניינם. יום הכיפורים בשבילם הוא בסך-הכל הזדמנות נוספת להוכחת הסיבולת שלהם ועוד הזדמנות להלחם במשמני הגוף. אלא שיום הכיפורים נועד, מעצם מהותו, לשיח עם האלוהים ולבקשת מחילה על החטאים שבין אדם לשמיים ובין אדם לחברו. אז מי שצם לשם הספורט או הדיאטה לא מוכרח לבחור דווקא ביום הכיפורים כדי לממש את משאת-נפשו האגוצנטרית. הוא יכול לעשות זאת בכל יום אחר בשנה.
בהבדל מהדת הנוצרית, הדת היהודית איננה סגפנית ועל כן, גם אינה מגדלת נזירים. צום יום הכיפורים, יותר משהוא תענית הגוף, הוא תענית הנפש, זו שמכה על חטא ומבקשת סליחה. אז מי שתופס טרמפ על היום הזה רק כדי להראות לחבר'ה שאין לו שום בעיה לצום - מוטב שירחק ממנו, שהרי כוונתו אינה טהורה. המסורת היהודית חזקה דיה מכדי לתפוס טרמפיסטים לרגע, ויום הכיפורים בוודאי שאיננו היום שבו מעניקים את אות הספורט.

תאריך:  07/10/2008   |   עודכן:  07/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צום כיפור - לא לטרמפיסטים!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לשם ספורט = לשם שמיים
שלמה וששה  |  7/10/08 23:33
2
ועיניתם את נפשותיכם
ירון זכאי  |  7/10/08 23:35
3
"טרמפ" ושמו אופניים...
דליתה 2  |  8/10/08 06:32
4
מי צם?
יהודי!!!  |  8/10/08 08:48
5
בעזרת השם וש'ס
חילוני ציוני  |  9/10/08 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איוב קרא
ציפי לבני היא אופורטוניסטית ולא יותר    היא מוכנה מדי יום לשנות את צבעה להגשמת חלומה האישי, כולל רמיסה ברגל גסה של המשחק הדמוקרטי שעוד נשאר בחיינו בישראל
יוסי דגן
לאורך עשרות שנים הסיתו פוליטיקאים ו"אישי רוח" בשמאל כנגד ציבור המתנחלים    העדר אכיפה משפטית על דברי הסתה וקריאות מפורשות לרצח מתנחלים, כמו גם רוח גבית מצד עיתונאים ופוליטיקאים פופוליסטיים, הפכו את ההשתלחות והפצת דברי הבלע לתופעה בממדים של סטייה חברתית פתולוגית
עו"ד אברהם פכטר
הצדעה לתא"ל (מ) יואל בן-פורת ז"ל, שנפטר לפני שנתיים, בטרם שכבודו הושב למקומו. ממפקדי יחידת העילית של אמן - 8200, שהתריע ביום כיפור בפני מפקדיו באמ"ן, האלוף אלי זעירא וסגנו - על פרוץ המלחמה, אך דיווחיו וחוות דעתו נדחו ולא הועברו לידיעת ראש הממשלה והרמטכ"ל.    ומה באמת קרה - "לאמצעים המיוחדים" של אמ"ן ביום הכיפורים?
פרופ' ציון בן רפאל
האם יש מקום להציע טיפול הורמונלי תחליפי לנשים בגיל המעבר כדי למנוע מחלת לב כלילית? לא!    ניתוח מחקרים שהתבררו כלא מיהמנים מוכיח זאת
ציפי לידר
נכון שמבחינה הומניטרית עלינו לדבוק במידת הרחמים, כמודל חיקוי של ה' הרחום, כפי שמצביעים חז"ל. אך ראוי להבחין בין דין שמים למשפט בשר ודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il