X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במצב שבו אדם מבקש לחלק את רכושו לאחר פטירתו בדרך שונה מזו שקבע החוק, עליו לערוך בימי חייו צוואה, שבה הוא מגדיר מי הם יורשיו ומה יהא חלקו של כל אחד מהיורשים ברכוש
▪  ▪  ▪

כאשר אדם נפטר והוא לא הותיר אחריו צוואה, חוק הירושה קובע את חלוקת העיזבון בין יורשיו. עזבונו מתחלק שווה בשווה בין ילדיו ואשתו, ואם אין לו ילדים ואישה, אזי עזבונו מתחלק בין אחיו.
החוק אינו מגדיר מהם הנכסים שיקבל כל אחד ואחד מאותם יורשים על-פי חוק, וכך מוצאים עצמם היורשים חולקים בכל נכס ונכס חלק בחלק. דבר זה גורם לא פעם לסכסוכים משפחתיים ובעיות קשות בחלוקת הירושה.
במצב שבו אדם מבקש לחלק את רכושו לאחר פטירתו בדרך שונה מזו שקבע החוק, עליו לערוך בימי חייו צוואה, שבה הוא מגדיר מי הם יורשיו ומה יהא חלקו של כל אחד מהיורשים ברכוש.
צוואה כמוה כהסכם בין המוריש ובין יורשיו, הסכם אשר יוצא מן הכוח אל הפועל לאחר מותו של המוריש, כאשר המדינה היא זו שאוכפת את קיומו.
מקרה בולט שבו יעדיף אדם לערוך צוואה, הוא מקרה שבו ברצונו להוריש את רכושו תחילה לבן הזוג ורק בשלב שני לילדיו. במקרה כזה יערכו שני בני הזוג "צוואה הדדית", אשר תקבע את העברת הרכוש תחילה לבן הזוג הנותר בחיים ורק לאחר מותם של שני בני הזוג יעבור הרכוש לילדים.
כאשר למוריש מספר נכסי מקרקעין, רצוי לערוך צוואה ובה לייחד נכס מקרקעין בשלמות לכל אחד מהצאצאים, וזאת משיקולי מס. שכן בהעדר צוואה, יחולק כל אחד ואחד מנכסי המקרקעין שווה בשווה בין הילדים, כאשר כל אחד מהם יקבל חלק בכל נכס. כאשר יבקש אחד הילדים למכור את חלקו בנכס לצד ג' או לאחד מאחיו הוא עלול להיות מחויב במס.
כך גם כאשר בבעלות המוריש אוסף מיוחד או תכשיטים, החוק אינו קובע את אופן חלוקתם, ועל כן בצוואה ניתן לחלק חלקים מן האוסף לכל אחד מהיורשים.
כל צוואה ניתנת לשינוי בכל עת, והמצווה רשאי לשנות צוואתו בין אם כתוצאה משינוי נסיבות או רצון חדש, וכן זכותו המלאה להכניס תיקונים ושינויים בתוכן הצוואה, ע"י עריכת צוואה חדשה.
צוואה מאוחרת גוברת תמיד על צוואה מוקדמת, ולכן בכל צוואה מצהיר המצווה כי צוואה זו היא צוואתו האחרונה התקפה והמחייבת.
ניסוח הצוואה צריך להיות ברור וחד-משמעי לגבי חלוקת הרכוש בין היורשים, על כן רצוי שאת ניסוח הצוואה יערוך עו"ד. כמו כן, חשוב שהצוואה תיחתם בפני שני עדים, אשר יתרשמו מהמצווה ומכך שערך את צוואתו ללא כפייה, וחתם על צוואתו לאחר שהבין היטב את משמעותה של הצוואה והוראותיה. עדים אלו צריכים להיות בלתי תלויים, דהיינו עדים שאינם מקבלים טובת הנאה ישירה או עקיפה מהירושה על-פי הצוואה.
את הצוואה יש להפקיד במשרד עורך-הדין ואף רצוי להפקידה בידי הרשם לענייני ירושה, כדי שאפשר יהיה לאתרה בקלות לאחר פטירת המנוח.

רשימה זו אינה מהווה יעוץ משפטי, ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין.
הכותבת מתמחה בדין האזרחי.
תאריך:  16/10/2008   |   עודכן:  16/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירושה על-פי דין או צוואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחלה כתבה , נראה לי שאת ....
משה ה  |  17/10/08 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אבנר כהן
דוגמא בולטת לניצני התפוצצות הבועה היא קריסתה של מניית אפריקה ישראל, בשיעור של 90% מהשיא. הגם שלא סביר שלב לבייב ימנע מפרעון אגרות החוב, אין ספק שקריסה זו של המניה תשפיע על פעילות החברה בעתיד
עו"ד אברהם פכטר
אסור לנתץ "מיתוסים", עליהם מתחנכים דורות של לוחמים. "מיתוס": זה עניין מורלי פסיכולוגי, עם אפקט רב שנתי של מורשת קרב וגאות יחידה
איתמר לוין
הסתירות הפנימיות במגילת קהלת הן עדות להלך מחשבתו של שלמה המלך וגם חלק מתפיסה יהודית של חופש הביטוי והדיון - אם כי בתוך גבולות ברורים
ד"ר שמעון מרקביץ
זה הזמן להתחיל בפרויקט אסתטי חשוב והוא סילוק הנגע המיותר - ורידים ונימים שטחיים מורחבים, כדי שנהיה מוכנים עם רגליים "נקיות" ויפות לקראת הקיץ הבא ואלה שאחריו
דניאל פרדקין
תערוכה על ורה שבשאי, כוריאוגרפית ורקדנית של המחול האקספרסיוניסטי, מספרת על תרבות יהודית בברית-המועצות שנגדעה על-ידי סטלין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il