X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחנם של ערביי עכו הוא מבחנו של כלל הציבור הערבי בישראל. קודם שהם מקטרים על "אפליה" ו"קיפוח" כביכול, עליהם להתנער לחלוטין מכל קריאות ה"הזדהות" מבחוץ ואף להקיא מקרבם אלמנטים מסיתים
▪  ▪  ▪
עכו. שעת מבחן

יש לקחת ברצינות את האיום על חיי ח"כ אביגדור ליברמן. הגם שזה איום "חיצוני" - מפי דוברי אירגון הטרור הרצחני המתקרא "החזית העממית", כבר היו דברים מעולם. בעוד ימים ספורים נעלה לקברו של השר רחבעם זאבי, שנרצח בלב ירושלים בידי שליחי אותו אירגון לפני שבע שנים.
משום-מה דעת הקהל אצלנו מתייחסת באדישות לאיום זה, כמו גם להתבטאויות אחרות ויומיומיות של דוברי אירגוני הטרור למיניהם ומשטרים אנטישמיים מסוגם של טהרן ודמשק. זרועות הביטחון, כך אנו מקווים, יעשו את שלהן וימנעו הישנות מקרה של רצח מנהיג פוליטי יהודי. לא פחות מכך חשוב לשים לב לדברי השנאה לישראל וליהודים, הבוקעים מגרונות הדוברים של "חמאס", "חיזבאללה", "החזית העממית" ושאר מרעין בישין, שלא לדבר על שליטים מסוגם של אחמדינג'אד ואסד.
השנאה המוסלמית-פונדמנטליסטית כלפינו היא גם נחלת מדינות שכרתו עימנו הסכמי שלום. לא מכבר פגשתי אמריקני, שעבד עד לפני זמן-מה בבגדד כאזרח, ושם נתקל בעבודתו בני לאומים שונים, ערבים ואחרים. "אינך יכול לתאר לעצמך עד כמה שונאים אתכם המצרים" - אמר והוסיף: "שום עירקי, לא ירדני, לא סעודי ולא כל ערבי אחר, אינו שונא אתכם שנאה תהומית כמו אותם מצרים שבהם פגשתי".
נחמת הרוב
גם בנושא השנאה הגואה בקרב המצרים ואף הירדנים אנחנו מגלים אדישות. העיקר שיש הסכם שלום - זוהי נחמת הרוב בישראל, שכבר מזמן חדלו לבקר בארץ הנילוס ולקוות ליחסי מסחר עמה. אבל הדברים אינם מסתיימים בשנאה. הם מלווים גם בשקרים ובאיומים.
השקר הגדול הוא כמובן דברי הרהב במצרים ובסוריה על ה"ניצחון" כביכול במלחמת יום הכיפורים לפני 35 שנה, מלחמה שהחלה בהונאה רבתי, בהסתערות על מערכי צה"ל בעיצומו של צום קדושת יום הכיפורים. העובדה שבסוף הלחימה צה"ל עמד בשערי הדלתה של הנילוס ובמרחק קילומטרים ספורים מדמשק - לא תקלקל לאויב את אשליית "נצחונו" ואת המשך השמעת השקרים והאיומים.
והנה ביום הכיפורים כעבור 35 שנה פרצו המהומות הערביות בעכו. באופן אישי יש לקבל את התנצלות הנהג הערבי שמצא לנכון לנסוע דוקא בערב הצום והתפילה בלב שכונה יהודית במזרח העיר, והיה בכך לגפרור שהצית את קרבות הרחוב. אפשר לקבל בערבון מוגבל את התנצלות ראשי המיעוטים ואת ניסיונות הפיוס החשובים שנעשו ונעשים. ואולם השלום הפנימי לא ישוב לעכו, עיר ואם בישראל, לפני שראשי המוסלמים בה יודיעו קבל עם ועדה, שהם דוחים את הבחישה החיצונית של מנהיגים ערביים ואירגוני טרור בענייניהם הפנימיים, תוך ניצולם להפצת דברי רעל.
אין די במלים יפות על הצורך בשמירת הדו-קיום. יש צורך בשמיעת קולות ברורים מקרב ערביי עכו נגד האיום ברצח על ח"כ ליברמן ונגד דיבורים על "שלטון הכיבוש היהודי בעכו" ונגד ניצול המצב שאליו הם דירדרו את החיים בעיר, להשמעת קריאות למען "שיחרור כל פלשתין, כולל עכו, חיפה, צפת, רמלה ולוד".
זהו המבחן הגדול של ערביי עכו, לפחות אלה מביניהם הטוענים שהם רוצים באמת ובתמים בדו-קיום. המבחן הוא דחייה חד-משמעית, בלתי מגמגמת, של ההתערבות הגסה מצד אירגוני הטרור הקיצוניים בנעשה בעיר הישראלית, ויציאה בקול ברור וצלול נגד האיומים, נגד השקרים נגד הבחישות שמפיצים גורמים עויינים אלה, על גבם (ובתמיכתם?) של תושבי עכו הערביים.
מבחנם של ערביי עכו הוא מבחנו של כלל הציבור הערבי בישראל. קודם שהם מקטרים על "אפליה" ו"קיפוח" כביכול, עליהם להתנער לחלוטין מכל קריאות ה"הזדהות" מבחוץ ואף להקיא מקרבם אלמנטים מסיתים, כמו שייח ראאד סאלח, שמזדהים בגלוי עם אויבי המדינה ועם מתנגדי הדו-קיום וחולמים על חיסול מדינת היהודים. עליהם גם לדחות אלמנטים יהודים-שמאלנים, יפי-נפש, שבאים לעיר כביכול להזדהות עם הציבור הערבי דוקא, ולהציב אצבע מאשימה כלפי הרוב היהודי בעיר. אם הדו-קיום בסכנה - האשמה של אלה אינה פחות חמורה מזו של אלמנטים פרועים מקרב הציבור הערבי בעכו ומחוצה לה.

תאריך:  16/10/2008   |   עודכן:  16/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבחנם של ערביי עכו וישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת ישראל צריכה לסלק את כל
הערבים מפה למען   |  16/10/08 14:37
2
גם במבחן זה הם ייכשלו, לצערי ל"ת
א. זרח  |  16/10/08 15:33
3
לערבים יש תכונה לחבלבכל כוונה
טובה ..ראה 1947  |  16/10/08 20:59
4
מבחנם של היהודים השפויים-הגיע
קורן נאוה,טבריה  |  17/10/08 05:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד סימה פרי
במצב שבו אדם מבקש לחלק את רכושו לאחר פטירתו בדרך שונה מזו שקבע החוק, עליו לערוך בימי חייו צוואה, שבה הוא מגדיר מי הם יורשיו ומה יהא חלקו של כל אחד מהיורשים ברכוש
עו"ד אבנר כהן
דוגמא בולטת לניצני התפוצצות הבועה היא קריסתה של מניית אפריקה ישראל, בשיעור של 90% מהשיא. הגם שלא סביר שלב לבייב ימנע מפרעון אגרות החוב, אין ספק שקריסה זו של המניה תשפיע על פעילות החברה בעתיד
עו"ד אברהם פכטר
אסור לנתץ "מיתוסים", עליהם מתחנכים דורות של לוחמים. "מיתוס": זה עניין מורלי פסיכולוגי, עם אפקט רב שנתי של מורשת קרב וגאות יחידה
איתמר לוין
הסתירות הפנימיות במגילת קהלת הן עדות להלך מחשבתו של שלמה המלך וגם חלק מתפיסה יהודית של חופש הביטוי והדיון - אם כי בתוך גבולות ברורים
ד"ר שמעון מרקביץ
זה הזמן להתחיל בפרויקט אסתטי חשוב והוא סילוק הנגע המיותר - ורידים ונימים שטחיים מורחבים, כדי שנהיה מוכנים עם רגליים "נקיות" ויפות לקראת הקיץ הבא ואלה שאחריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il