X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"הממשלה תגיש מייד לאחר כינונה הצעת חוק ממשלתית המיועדת לאפשר ליו"ר הסיעה הגדולה מסיעות האופוזיציה לכהן כיו"ר האופוזיציה, גם אם אינו מכהן כחבר כנסת" - כך בהסכם הקואליציוני שנחתם בין קדימה לעבודה. מדינה מתוקנת הייתה מסכלת את האפשרות שאהוד ברק יהיה יו"ר האופוזיציה בכנסת הנוכחית. ברם, במדינת ישראל אין "בעיה" לתקן את החוק האומר כי יו"ר האופזיציה צריך להיות חבר כנסת - עבור מישהו ספציפי
▪  ▪  ▪
ברק. לא חבר כנסת [צילום: פלאש 90]

ההסכם הקואליציוני שנחתם ערב החג בין מפלגת קדימה לבין מפלגת העבודה הוא דוגמה נוספת להשחתת הדמוקרטיה לצורך שררה אישית.
סעיף 10 להסכם קובע כי "הממשלה תגיש מייד לאחר כינונה הצעת חוק ממשלתית המיועדת לאפשר ליו"ר הסיעה הגדולה מסיעות האופוזיציה לכהן כיו"ר האופוזיציה, גם אם אינו מכהן כחבר כנסת". סעיף זה נראה תחילה תמוה על-פי הקשרו. מדוע שתי סיעות שמעוניינות להרכיב קואליציה עוסקות בשאלה מי יהיה יו"ר האופוזיציה?
התשובה לשאלה זו נעוצה בעובדה ששר הביטחון אהוד ברק אינו חבר כנסת, וכנראה הוא כל כך לא בטוח שסיעת העבודה תמשיך בשותפותה בקואליציה, כך שהוא נאלץ לדאוג כבר עכשיו ל"יום סגריר".
התפקיד הנחשק ביותר ששמור לחברי האופוזיציה הוא "יו"ר האופוזיציה". תפקיד זה שהומצא רק לפני שמונה שנים טומן בחובו כמה מטעמים. בהתאם לחוק הכנסת, תשנ"ד-1994, על ראש הממשלה להזמין לפחות פעם בחודש את ראש האופוזיציה לעידכון בענייני המדינה. ראש האופוזיציה רשאי לנאום במליאת הכנסת מייד אחרי ראש הממשלה (תזמון חשוב מבחינה תקשורתית). לראש האופוזיציה שמור מקום מיוחד בטקסים ממלכתיים שבהם משתתף ראש הממשלה. שכרו של ראש האופוזיציה לא יפחת משכרו של שר, והוא זכאי לצוות מקצועי ומינהלי שיעמוד לרשותו. הבעיה היחידה שעומדת בפני שר הביטחון היא שעל-פי חוק הכנסת יו"ר האופוזיציה חייב להיות חבר כנסת.
במדינה מתוקנת בעיה זו הייתה מסכלת את האפשרות שאהוד ברק יהיה יו"ר האופוזיציה בכנסת הנוכחית. ברם, במדינת ישראל אין "בעיה" לתקן את החוק עבור מישהו ספציפי.
בעשור האחרון היינו עדים לחוקים והצעות חוק (שלא התקבלו) שנועדו "להיטיב" עם אדם מסוים כגון: חוק דרעי הראשון (קיצור תקופת המאסר למחצית התקופה), הצעת חוק פרס הראשונה (לאפשר למנות שני ממלאי-מקום לראש הממשלה), הצעת חוק הפרס השנייה (בחירות גלויות לנשיאות המדינה). לעומת זאת, היינו עדים גם לחוקים שנועדו "להעניש" אדם מסוים כגון: חוק יגאל עמיר (איסור על חנינה לרוצח ראש ממשלה), וחוק דרעי השני (הארכת תקופת ההגבלה על השתתפות בבחירות לבעלי קלון, שאכן מנע ממנו לאחרונה להתמודד על ראשות עיריית ירושלים). וכן היינו עדים גם לחוק נתניהו שבניגוד לרצונו שינו את החוק כך שיוכל להתמודד בבחירות מיוחדות לראשות הממשלה על אף שלא היה חבר כנסת (נתניהו לא עשה שימוש בחוק המתוקן).
כעת אנו עומדים בפני הצעת "חוק ברק" לפיה יו"ר האופוזיציה לא חייב להיות חבר כנסת. הצעה זו תאפשר לאהוד ברק, בין השאר, לנאום בכנסת למרות שאינו חבר כנסת. ניתן למנות מספר נימוקים נגד התופעה הפסולה שניתן להגדירה כ"חקיקה אישית נסתרת", דהיינו חקיקה עבור אדם מסוים מבלי לציין זאת במפורש. מדובר בחקיקה שפוגעת בעקרון השוויון. אדם מהישוב לא היה זוכה לחקיקה אישית. חקיקה מעין זו פוגעת באמון הציבור בחברי הכנסת, שכן היא נגועה באופן חריף באינטרסים אישיים. חקיקה היא המשאב הציבורי הרם במעלה, שנועדה לחול על כלל הציבור או לכל הפחות על קבוצה מסוימת, אך אין לעשות בה שימוש כדי להיטיב עם אדם מסוים או להענישו. חקיקה אישית נסתרת יוצרת פגיעה משמעותית בשיטה הדמוקרטית, ולכן בהצעת "חוק ברק" קיימת סכנה לסיכול אנטי-דמוקרטי. ראוי שחברי הכנסת יסכלו את הצעת החוק החדשה.

תאריך:  17/10/2008   |   עודכן:  18/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת "חוק ברק" - סיכול אנטי-דמוקרטי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
''לא עשה כלום''
חזי שלח  |  18/10/08 12:58
2
חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
שאול שילה  |  18/10/08 13:17
3
הבן נקבר אסור שכך יקרה גם לאמת
יוכי שפרן  |  18/10/08 14:25
4
איך למד תאומי את תפקיד ברק?
עודד תאומי  |  18/10/08 15:19
5
אנשיםשלא מביניםמה קורה עם עצמם
יוכי שפרן  |  18/10/08 16:24
6
אנחנו לא תיחקרנו וגם לא נתחקר
אלוף אורי שגיא  |  18/10/08 16:36
7
הביט מסביב ולא עשה כלום.
יעקב.  |  18/10/08 16:42
8
החלשת הכנסת
גדעון אמיר  |  18/10/08 18:28
 
- הכנסת מחלישה את עצמה. לא צריך
את ברק לשם כך  |  18/10/08 22:37
9
אהוד ברק רעל עכברים לדמוקרטיה
סטריך נין  |  18/10/08 22:31
10
נפוליאון הניח את הכתר על עצמו
ירון זכאי  |  19/10/08 02:13
11
אהוד ברק: רשימת מעשים פליליים
נחום שחף  |  19/10/08 11:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
כיום מנהלת לשכת עורכי הדין "מסע צלב" נגד המשך הכשרתם של עורכי דין בישראל. הטענה המרכזית היא שיש הצף בשוק, אין פרנסה לעורכי הדין וממילא מספר גדול מאוד של עורכי דין יגרום לזילות המקצוע. האם החשש הזה קיים גם לגבי המכללות הפרטיות בהן מלמדים טובי עורכי הדין, לכן משלמים הון עתק לעומת האוניברסיטאות?
חיים נוי
ביקורת על המחזמר החדש אוליבר
אסתר שניאורסון גרי
אחד האתרים של אש"ף אומר כי "היהודים טוענים שבאיזה תנ"ך הבטיחו להם את הארץ" -להלן ממצאים ארכיאולוגיים המצביעים שארץ ישראל מאז ומתמיד השתייכה ליהודים
נסים ישעיהו
אמנם יש נותן ויש מקבל, אבל הנותן צריך לעשות משהו שיהפוך את מה שניתן לו, לתמורה עבור מאמץ שלו. זה מה שהיה חסר בלוחות הראשונות, וזה מה שנוסף בלוחות השניות, השותפות שלנו
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם: ישראל אשמה באי יציאת סטודנטים פלשתינים ללימודים בחו"ל ורק פלשתינים "בודדים" יוצאים דרך רפיח    העובדות: אלפי פלשתינים יצאו ובאו דרך מעבר רפיח בחודשים האחרונים בתיאום בין חמאס למצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il