X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חולים רבים אינם מודעים לזכיותיהם המוקנות להם מתוקף החוק נכים המקבלים קיצבה מהביטוח הלאומי זכאים להנחה משמעותית בתשלומי הארנונה
▪  ▪  ▪

מצבם הכלכלי של חולים במחלות נפש כפוף במידה רבה להחלטות של הרגולטור והמצב המשפטי בישראל. במקרים רבים נדרשים החולים לסיוע חקיקתי על-מנת לשמור על זכויותיהם הבסיסיות לכבוד ולשמירה על רמת חיים נורמאלית.
לעיתים, מצבם הבריאותי של אוכלוסיה זו אינו מאפשר לה להילחם על זכויותיהם אלו בחברה הישראלית הדורסנית ולכן החקיקה בנושא מקבלת משנה תוקף.
החוק הישראלי מגן על זכויותיהם של חולי הנפש בנושאים שונים, כגון זכותו של החולה לקבל מידע רפואי על מצבו, הסדרת זכויותיו בנושא הטיפול בו וכמו-כן קובע החוק גם הטבות כספיות לאוכלוסיה זו, כגון הנחות אל מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.
חולים רבים אינם מודעים לזכיותיהם המוקנות להם מתוקף החוק ולפיכך, אינם דורשים את המגיע להם וכפועל יוצא, אינם זוכים להטבות. המשמעות הינה שכוונת המחוקק אינה מתממשת והסיוע המיוחל אינו יוצא אל הפועל.
אחת ההתמודדויות הקשות של חולי הנפש הינה שכירת דירת מגורים. לפיכך נקבע בתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) התשנ"ג 1993, כי נכים הזכאית לקצבת חודשית מהמוסד לביטוח לאומי ושדרגת כושר השתכרותו היא בשיעור 75% ומעלה, זכאי להנחה מארנונה בגובה מרבי של 80%.
נכי נפש, זכאים גם הם להנחות אלו בהתאם להגדרות החוק ואכן מקבלים אותה בבתיהם. לא כך המצב באשר לחולי נפש המופנים לדיור מוגן. בעלי הנכסים ממאנים להשכיר את נכסיהם ישירות לחולי הנפש, אלא מעוניינים בגוף ביניים, קרי הגוף המטפל, אשר ישכור את הנכסים הללו ויאפשר לאותם חולים לגור בהם.
כתוצאה ממהלך זה, אותם חולים אינם נחשבים כמחזיקי הנכס ולכן הרשויות המקומיות אינן מתירות להם לקבל את ההנחה המגיעה להם.
בהצעת חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), אותה הציע חבר הכנסת צחי הנגבי, מוצע כי נכי נפש המתגוררים בדיור בהתאם לחוק שיקום נכי נפש בקהילה, התש"ס- 2000, יהיו זכאים להנחה בארנונה גם במצב בו הם אינם שוכרי הדירה באופן ישיר ונעזרים בגורמי ביניים.
ברור כי מבחינה מהותית, החולה זה שמתגורר בנכס והוצאות הארנונה יוצאות מכיסו הוא. המצב החדש יאפשר להגשים את כוונת המחוקק והיא הקלה על נכי הנפש בהוצאותיהם החודשיות ובכך לעזור ולתמוך בשיקומם.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו"ח ויועץ-פנסיוני).
תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  31/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכי נפש השוכרים דירה יקבלו הנחה מארנונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
בעידן שבו התקשורת, בעיקר הקלאסית הכתובה, נמצאת בשפל, כמותית ואיכותית, "מוסף" הארץ כפרסום תקשורתי עכשווי על כל הכרוך בכך, הצליח לשמור על עיתונות ועיתונאות במיטבה
אליקים העצני
כשישראל עוד הייתה צעירה, קראו לו "שמעון פרסומת" ו"יונייטד פרס", והאיש אכן מגלם את תמצית הסכנה הטמונה בתקשורת העויינת והחד-צדדית, מוטה פוליטית ומגוייסת לעבודה זרה, עתים עבודת האויב בעצמו
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
איתן אלחדז
מירי חמדי עברה מסלול חיים לא פשוט כאשר נאלצה לעבור בגיל צעיר לארה"ב, שם היא חוותה מערכת יחסים עכורה עם אחותה שנפטרה מסרטן, התמודדה עם מוות לא צפוי של בעלה לשעבר ומחלת סרטן קשה שהכריעה את אביה    היום, לאחר שהתגברה על מחלה קשה במעי, היא מצאה את מבוקשה בלימודים רוחניים עם מורה בהוואי    לארץ היא הגיעה כדי לספר על הספר החדש שלה ולהעביר סדנא מיוחדת בפסטיבל 'סגול'
אביב ירון
עולה חשד כבד שההפקה ידעה והחליטה כי במידה ושי מחליט לצאת להלוויה הוא לא חוזר יותר לבית האח הגדול    עולה חשד כבד שההפקה ניצלה בצורה צינית את המקרה המצער להשגת רייטינג גבוה לתוכנית תוך ניצול השמועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il