X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רשת הטלוויזיה אל ג'זירה סברה, כך נראה, שהנאום של קדאפי חשוב מספיק כדי לשדרו לכל רחבי העולם הערבי. מובא כאן תרגום של קטעים מהנאום
▪  ▪  ▪
מועמר קדאפי [צילום: AP]

לפני חודשים ספורים, ביוני 2008, נשא מנהיג לוב מועמר קדאפי נאום בפני ההמונים שבו התייחס, בין היתר, למועמדותו של ברק אובאמה לנשיאות ארה"ב.
רשת הטלוויזיה אל ג'זירה סברה, כך נראה, שהנאום של קדאפי חשוב מספיק כדי לשדרו לכל רחבי העולם הערבי.
מובא כאן תרגום של קטעים מהנאום:
"... מתברר שבארצות הברית אין דמוקרטיה, אלא דיקטטורה שאינה שונה מזו של היטלר, נפוליאון, מוסוליני, ג'ינגיס חאן, אלכסנדר הגדול ושאר הרודנים.
בימיו של רייגן המשוגע הוציא הנשיא האמריקני צו נשיאותי לצאת למלחמה על לוב ולהטיל עליה מצור וחרם. האם זו דמוקרטיה או דיקטטורה?
כיום מתקיימת בארצות הברית מערכת בחירות. אחד המועמדים הוא אזרח שחור ממוצא אפריקני קנייתי, מוסלמי, שלמד בבית ספר מוסלמי באינדונזיה - שמו אובאמה. כל האנשים בעולם הערבי והאיסלאמי, וכן באפריקה הריעו לאיש הזה. הם קיבלו אותו בברכה והתפללו לנצחונו. והיו בהם גם שהרימו תרומות כספיות להצלחתו.
אלא שהופתענו - באשר אחינו האפריקני קנייתי, בן הלאום האמריקני, נשא הצהרה שהיכתה בהלם את תומכיו בעולם הערבי, האפריקני והאיסלאמי.
אנחנו מקווים שהמדובר בסה"כ ב"מכירת חיסול", ובמילים אחרות - בשקרים של תקופת מערכת בחירות. כמו שאתם יודעים זהו הגיחוך של הבחירות: המועמד משקר שוב ושוב לאנשים כדי שיבחרו בו, ולאחר שנבחר, כשהם טוענים כלפיו: הבטחת לנו כך וכך, הוא משיב להם שזו הייתה רק תעמולת בחירות. זהו הגיחוך של הדמוקרטיה. המועמד אומר: זו הייתה תעמולה ואתם חשבתם שזה רציני. אני רימיתי אותכם כדי לזכות בקולותיכם. אינשאללה שיתברר שהמדובר בסה"כ בתעמולת בחירות.
אובאמה אמר שהוא יגרום לכך שירושלים תהיה הבירה הניצחית של הישראלים. הדבר מצביע על כך שאחינו אובאמה טירון במדיניות הבינלאומית, ואינו מכיר את הסכסוך המזרח תיכוני.
חשבנו דווקא שהוא יצהיר כך: החלטתי, שאם אזכה בבחירות אטיל פיקוח על הכור הגרעיני בדימונה, בנוגע לפצצות הגרעיניות והנשק להשמדה המונית. ציפינו להחלטה מעין זו.
אלא שאין ספק שכאשר הוא דיבר על אירן והתוכנית הגרעינית שלה - הוא בעצם חשב על דימונה.
וכשהוא חשב על דימונה, אין ספק שהוא חשב גם גורלו של הנשיא קנדי: קנדי החליט להטיל פיקוח על הכור בדימונה. הוא החליט לעשות כך כדי להיווכח אם הכור מייצר נשק גרעיני. הישראלים סירבו אבל קנדי עמד על כך. המשבר נפתר בכך שבן-גוריון התפטר מתפקידו. הוא התפטר כדי שלא ייאלץ לתת הסכמתו לפיקוח על הכור. ואז הוא נתן אור ירוק לרציחתו של קנדי. וכך, קנדי נרצח כיוון שעמד בתוקף על רצונו להטיל פיקוח על הכור בדימונה.
התסריט הזה, ללא ספק עבר במוחו של אובאמה. אין ספק שהוא רצה לדבר על כך אבל נרתע.
היה גם צפוי שהוא יכריז: אם אזכה בבחירות איישם את הפיתרון של מדינה אחת ששמה "ישראטין" - הפיתרון שמופיע בספר הלבן (של קדאפי). הרעיון הזה טומן בחובו פיתרון סופי שורשי והיסטורי. אין שום אפשרות לכונן שתי מדינות ננסיות באזור הזה. איזו מין מדינה היא זו עם עומק של 15 ק"מ בלבד? המדינה הקרוייה "ישראל" היא בעומק של 15 ק"מ. איזו מין מדינה היא זו? וישנם שם חמישה מיליון פלשתינים.
גם ציפינו שיאמר: החלטתי להחזיר מיליוני פליטים פלשתינים לפלשתין - משם גורשו ב-1948 וב-1967. זהו ה"שינוי" (סיסמתו של אובאמה), שמריעים לו העמים - השינוי שהעם האמריקני והשחורים באמריקה רוצים.
ציפינו שיאמר: אעשה כל מאמץ להביא לעצמאות ולאחדות העם הכורדי. כי העם הכורדי צריך למצוא את מקומו תחת השמש. כי העם הכורדי קרוע, מיוסר, נרדף וכבוש על-ידי זרים. הוא (אובאמה) היה אמור לתמוך בעם הכורדי במקום במשת"פים של האמריקנים - תוך הקרבת העתיד של העם הכורדי. זהו ה"שינוי".
הדבר שאנו חוששים ממנו יותר מכל הוא, שהשחור סובל מתסביך נחיתות, וזה דבר מסוכן. אם אחינו אובאמה מרגיש, שבגלל היותו שחור אין לו זכות לשלוט בארה"ב - יש בכך משום אסון. התחושות הללו מסוכנות ביותר - באשר הן עלולות להביא את אובאמה להתנהגות של אדם שהוא יותר לבן מלבן, וכך להביאו לרדוף את השחורים ולהשפילם.
אנחנו אומרים לאובאמה: אחינו, השחורים והלבנים באמריקה שווים הם. כולם מהגרים. אמריקה אינה שייכת לא ללבנים ולא לשחורים. אמריקה שייכת לאינדיאנים. גם הלבנים וגם השחורים היגרו לאמריקה וכך הם שווים.
לאובאמה יש את מלוא הזכות להרים את ראשו ולומר: אני שותף באמריקה, והיא ארצי כמו שהיא ארצכם. ואם היא לא ארצי - היא גם לא ארצכם. זוהי ארץ האינדיאנים. אתם מהגרים ואנחנו מהגרים.
מכל מקום, אנחנו מקווים שהשחור הזה יהיה גאה באפריקניות שלו ובאיסלמיות שלו ובאמונה שלו, ויש לו זכויות באמריקה, ושהוא ישנה את אמריקה מהרוע אל הטוב, וכן שאמריקה תכונן קשרים שישרתו את טובתה ואת טובתם של עמים אחרים - בעיקר הערבים".

תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קדאפי על אובאמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מסקנה אחת מתגלה: אובמה מוסלמי ל"ת
חץ  |  23/10/08 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מצות השבת מהווה הצהרה על אמונה בקדוש ברוך הוא כבורא העולם. פרטי המצוה, הנלמדים ממעשה המשכן, מצהירים על השראת שכינתו באותו עולם
עו"ד אלי דורון, עו"ד (רו"ח) ירון טיקוצקי
חולים רבים אינם מודעים לזכיותיהם המוקנות להם מתוקף החוק    נכים המקבלים קיצבה מהביטוח הלאומי זכאים להנחה משמעותית בתשלומי הארנונה
צבי גיל
בעידן שבו התקשורת, בעיקר הקלאסית הכתובה, נמצאת בשפל, כמותית ואיכותית, "מוסף" הארץ כפרסום תקשורתי עכשווי על כל הכרוך בכך, הצליח לשמור על עיתונות ועיתונאות במיטבה
אליקים העצני
כשישראל עוד הייתה צעירה, קראו לו "שמעון פרסומת" ו"יונייטד פרס", והאיש אכן מגלם את תמצית הסכנה הטמונה בתקשורת העויינת והחד-צדדית, מוטה פוליטית ומגוייסת לעבודה זרה, עתים עבודת האויב בעצמו
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il