X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קראתי מאמר של פילוסוף הקורא לא להספיד את הקפיטליזם כל אימת שיש משבר כלכלי. והצעתו נכונה מאוד: אין להספידו אלא יש להנציחו ל"תפארת מדינת ישראל"
▪  ▪  ▪

ספקולנטים ושרלטנים מהמרים על חיינו. טענתי במאמר הראשון שכל עוד המדינה מתנהלת בבורסה וביצור "מכשירים פיננסיים" במקום עבודה פרודוקטיבית, כל עמלנו נתון בסכנה אמיתית. ודאי שהמברברים מטעם אותם יצרני ה"מכשירים הפיננסיים" לא ינוחו ולא וישקטו עד שמטרתם לא תושג. הם מסוגלים לגייס לטובתם את "ראשי המשק" שהם בעצמם המליכו מבלי לשאול את פי העם, או את ראשי האוצר המקדשים את השיטה הכלכלית הנוכחית.
קראתי מאמר של פילוסוף הקורא לא להספיד את הקפיטליזם כל אימת שיש משבר כלכלי. והצעתו נכונה מאוד: אין להספידו אלא יש להנציחו ל"תפארת מדינת ישראל". הצעה זו באה לאחר ש"ועדת שופטים" מלומדה פרסמה את נימוקיה הבאים:
1. המדיניות הכלכלית של השנים האחרונות המכונה בפי אויבי ישראל המושבעים "קפיטלים חזירי" זהו תעתוע. בעקבות המדיניות הכלכלית "הנכונה" נבנתה המדינה עד לעייפה ב"מכשירים פיננסיים" הנמצאים בכל בית בישראל בשפע. כל אזרח ישראלי העובד במפעל או באוניברסיטה מקבל בתמורה "מכשירים פיננסיים" המאפשרים לו לגמור את החודש בכבוד. מיליון הילדים הנמצאים מתחת לקו העוני, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהיא פרו - חמאס כמובן, הם מקבלים כל יום לבית הספר "מכשיר פיננסי" במקום לחמנייה. עמותות העזרה שחילקו עד אתמול אוכל לנזקקים, מחלקת עתה "מכשירים פיננסיים" משביעים למדי. הגמלאים, שעבדו כל השנים עד אפיסת כוחותיהם, פרנסו גזלנים שהתמנו לתפקידי ניהול, לפתע רואים שקצבתם קטנה ובלתי מספקת, לכן האוצר נחלץ לעזרתם באמצעות הספקה סדירה של "מכשירים פיננסיים". אמריקה!!! השירותים הסוציאליים קרסו ומחפשים מי שיושיע. אל דאגה: במקום עובדים סוציאליים שיעברו מבית לבית, יעברו אנשי האוצר ויחלקו "מכשירים פיננסיים". אף קשיש, אף נזקק לסיוע ולסעד כבר לא לבד.
2. בקפיטליזם החי והבועט לעומת הסוציאל - דמוקרטיה השנואה, החולים הכרוניים ודאי מקבלים את המגיע להם. במיוחד המדובר בחולים הקשים שהמדינה הקפיטליסטית העברית מסייעת להם לסיים את חייהם כי מה כבר יועילו התרופות. מותם של החולים הללו הוא "מכשיר פיננסי" מן המעלה הראשונה המניב תשואות גבוהות ביותר. נכון שכל חייהם שחולים הללו שלמו ביטוח בריאות רגיל , "זהב" " פלטינה", עדיף", אך בעלי חברות הביטוח היו הרי חייבים לקנות "מכשירים פיננסיים" אחרת...
3. אוי לסוציאליזם המחורבן הזה המבקש להנהיג קצת יותר שוויון. בושו לכם כל אלה שסבורים שמותר לכל אזרח ללמוד במדינה, בין אם הוא עשיר ובין אם הוא עני. זו אידיאולוגיה עוינת יותר מזו של חיזבאללה המבקש להחריב אותנו. אם כולם ישלמו שכר לימוד באופן שוויוני, המדינה לא תוכל למכור "מכשירים פיננסיים", יהיו יותר משכילים שיבינו שהכול בלוף, ומה אז נעשה? רק שכר לימוד גבוה פי 5 ממה שמשלמים היום הסטודנטים תציל את הבורסה ואת הספקולנטים, ולמען מטרה קדושה זו, אסור לוותר לסטודנטים. הטוב ביותר הוא לנסות לגייס את הסטודנטים הטיפשים הללו למילואים כדי שישכחו מלימודים. אני מבטיח לכם שהם יתייצבו כי המדינה יקרה להם, אך כמה שהם טיפשים שלא מבינים שמדינה עם מילואימניקים הקורעים אפילו את התחת אינה יכולה להתקיים ללא "מכשירים פיננסיים".
לגבי המרצים, הבעיה מורכבת יותר. חלקם משמש פעם כמרצים ופעם כיועצים . פעם פרופסור באוניברסיטה, פעם מנכ"ל. עלולה להתעורר בעיה של "בטחון המדינה". כן, כן. הם עוד עלולים לרגל לטובת העם ולגלות את סודות "המכשירים הפיננסיים". אל תקלו ראש בכך. הטוב ביותר הוא "לייבש" אותם, לסגור את האוניברסיטאות ולהקים חדשות על טהרתך ה"מכשירים הפיננסיים". רוצה ללמוד? אין בעיה. תשלם 100 - 200 אלך שקל ונעניק לך בסוף תעודה עם תשורה: אופציות ל"מכשירים פיננסיים".
4. המרגיזים ביותר בכל הסיפור הזה הם ניצולי השואה. כל הזמן הם דורשים כסף עבורם ואינם מבינים שהמדינה במצוקה של תזרימים. כל הזמן רק כסף ועוד פעם כסף. מה קרה לכם ניצולי השואה? מה אתם כבר לא מסתפקים במועט כפי שעשיתם פעם? אין לכם טיפת התחשבות במדינה שאומנם גזלה את כל הכסף שהיה מגיע לכם כדי לשקם את חייכם, אך הייתה זקוקה לבנות בדחיפות "מכשירים פיננסיים"? חבר'ה, תפסיקו לבכות ולדרוש. חבל על המאמץ. בעזרת השם, עוד כמה שנים לא רבות, ועמכם סגרנו עניים וה"מכשירים הפיננסיים" הכה אהובים אלינו יישארו לבטח בידינו.
מה נאמר ומה נדבר. מנסים להוליך אותנו שולל, לספר לנו מיני בדיות ובלבד שכל מה שיקר להם יתגשם. פילוסופים או אנשי רוח אחרים חופשיים להביע את דעותיהם כיאה במשטר דמוקרטי, וטוב שכך. הנייר סובל הכול, כולל שקרים בדותות. מפוצה בכל זאת מאנשים משכילים להתעלות מעל לסיסמאות נבובות.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה בידי ספקולנטים (2)
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הקפיטליזם האמריקני פשט את הרגל
ישראל ל.  |  23/10/08 19:11
2
דירשו מזומן מהעבודה ולא העברה ל"ת
לבנקים  |  23/10/08 22:19
3
קישקוש דמגוגי ל"ת
אנכי  |  1/11/08 11:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
בכדי להקל על המשקיע הישראלי ולשפוך לו אור על המס האמריקני, המאמר שלהן יסביר כיצד מערכת המס האמריקנית פועלת, וכיצד הדין האמריקני רואה חברה כחברה תושבת ארה"ב לצורכי מס
אהרון שחר
יישום שיטת הרגלי הנהיגה יוביל לצמצום ניכר בהיקף נגע תאונות הדרכים
גרשון אקשטיין
לאור האירוע האחרון של החדירה למחנה צריפין והפרסומים על מצב השמירה הגרוע במחנות צה"ל, מסתבר שהעולם כמנהגו נוהג. הקונפליקט המתמשך זה שנים, בין הצורך באבטחה ושמירה נאותה לבין עייפות, חוסר שינה ורצון מצד החיילים לשמור כהלכה, צרכים להביא כיווני מחשבה נוספים ולהדיר שינה מהאחראים
עו"ד יוסי דר
רשת הטלוויזיה אל ג'זירה סברה, כך נראה, שהנאום של קדאפי חשוב מספיק כדי לשדרו לכל רחבי העולם הערבי. מובא כאן תרגום של קטעים מהנאום
איתמר לוין
מצות השבת מהווה הצהרה על אמונה בקדוש ברוך הוא כבורא העולם. פרטי המצוה, הנלמדים ממעשה המשכן, מצהירים על השראת שכינתו באותו עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il