X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר הביטחון, האמון בין השאר על החזרת החטופים, מביע את מורת רוחו מההפגנה להחזרת שליט על כך שאנו מכלכלים היטב את חוטפיו של גלעד ועוזריהם. בראיון לגל"צ מחליט לחשוב גם עבור החוטפים ולהציע להם להעלות את המחיר לשחרור גלעד: "ההפגנות מעלות את המחיר לשחרור שליט", לא בהירה דיה עילת ברק לייעץ לאוייבנו להעלות את המחיר. חושי הארכי היה מתבייש בעצת ברק, הלנו אתה אם לצרינו?
▪  ▪  ▪
החסיר את אחד השיעורים הראשונים בכללי משא ומתן מדיני. ברק [צילום: פלאש 90]

בספר שמואל מסופר על אחת העצות הטובות של אחיתופל לאבשלום, לתקוף את מחנה דוד בהפתעה, עם שנים-עשר אלף אנשים. התוכנית הייתה להניס את לוחמי דוד, להרוג את דוד ולצרף את לוחמי דוד לשורות אבשלום. ברם, חושי הארכי, רע דוד, ייעץ לאבשלום להגדיל את כמות לוחמי אבשלום, עצה כושלת על-מנת להעניק לדוד זמן להתכונן לתקיפת אבשלום.
עצת חושי שינתה את התמונה הצפויה והנחילה תבוסה רבתי למחנה אבשלום. ברי, כי עצתו של חושי לאבשלום היא תוצאה של אמון מלא ושייכותו למחנה דוד. מהלכו המתוחכם של חושי חיזק את אמונו של דוד והוביל לתוצאה הרצויה של ה"עצה".
יפה השתיקה
דבר ידוע הוא שמוצא פיהם של פוליטיקאים מספק חומר טוב לתוכניות סאטירה ולבדיחות טובות. אך דבריו של אהוד ברק ביום ההפגנה לגלעד שליט הצליחו להוציא אותי משלוותי. לא די בכך שממשלת ישראל אימפוטנטית בכל מה שקשור להשבת גלעד הביתה ובעוד כמה תחומים. אלא היא מגדילה לעשות ומותחת ביקורת על זכות יסוד של אזרחי המדינה ומשפחת החטוף להתבטא, לזעוק ולהפגין.
שר הביטחון, האמון בין השאר על החזרת החטופים, מביע את מורת רוחו מההפגנה על כך שאנו מכלכלים היטב את חוטפיו של גלעד ועוזריהם. בראיון לגל"צ מחליט לחשוב גם עבור החוטפים ולהציע להם להעלות את המחיר לשחרור גלעד: "ההפגנות מעלות את המחיר לשחרור שליט", לא בהירה דיה עילת ברק לייעץ לאוייבנו להעלות את המחיר. חושי הארכי היה מתבייש בעצת ברק, הלנו אתה אם לצרינו?
גם אם באופן אובייקטיבי נבואת ברק תתגשם, כנראה שהוא החסיר את אחד השיעורים הראשונים בכללי משא-ומתן מדיני מחד או פוקר, טאקי ורביעיות מאידך. לא חושפים את כל הקלפים ולא אומרים את כל מה שחושבים.
משפחת שליט אינה יכולה להמתין עוד בשקט, היא רוצה לזעוק, לצרוח, לא לשכוח, להשמיע את קולה, את קולו של גלעד שבוקע רקיעי שמים ממקום שביו. והזעקה לא תשקוט, עד שוב גלעד.

תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצת ברק היא לא עצת חושי הארכי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אופיר פינס מבקר את התנהלות ברק
מחכים לביבי  |  2/11/08 01:21
2
עוד בוגד נאלח שיומו קרוב ל"ת
אדולף שמאלמרט  |  5/11/08 16:41
3
הוא לצרינו, כבר שנים ל"ת
דר יובל  |  6/11/08 17:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מפרסם גינוי לפיגוע הדקירה בירושלים, אך סבור כי המחבל ושולחיו צריכים לעמוד לדין בבית משפט של הרשות הפלשתינית או של חמאס    בצלם קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק את ההתקפות נגד "אזרחים ישראלים" ואינו מציין גם נגד חיילים
הרב ישראל רוזן
עלוני פרשת השבוע הפכו לעיתוני משפחה - אז מה דינם כעת? האם לנהוג בהם כעלונים המכילים דברי תורה ולגנזם או שמא לגנזם אל הפח?
עו"ד סימה פרי
סעיף 39 לחוק הרשויות המקומיות, שמסדיר את אותיות הרשימות בבחירות, נועד למנוע גניבת דעת, אבל בפועל גורם להתנכלות של המפלגות הארציות כלפי הרשימות העצמאיות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
גם לאחר פסק הדין של בית המשפט העליון הקובע כי במקרה של מספר רכישות יש לייחס שווי רכישה לכל אחת ואחת מהרכישות, קיימות דרכים להתמודד עם הפסיקה
ד"ר צ'לו רוזנברג
קראתי מאמר של פילוסוף הקורא לא להספיד את הקפיטליזם כל אימת שיש משבר כלכלי. והצעתו נכונה מאוד: אין להספידו אלא יש להנציחו ל"תפארת מדינת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il