X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם חשבנו שהמוח היהודי הוא הוא המשאב העיקרי שלנו המציאות טפחה על פנינו. עם פרוש המילניום החדש הסתבר שהמשאב העיקרי שלנו הוא דווקא הידיים והרגליים שלנו ואהה כמובן שאסור לשכוח את המגנומטר
▪  ▪  ▪

בתוך שנים מעטות ישראל הפכה למעצמת אבטחה: "בשנת 2003 הגיע מספר המאבטחים והשומרים ל-46.5 אלף בהשוואה ל-24.3 בשנת 1995, גידול של כמעט פי 2 במהלך 8 שנים."
"כ-50% מההתרחבות במספר המאבטחים והשומרים לעיל התרחשה בין השנים 2000 -2003."
מתוך סקירה שערך מנהל התכנון, חקר וכלכלה בתמ"ת בנושא מאבטחים ושומרים בישראל 1995-2003 (11.1).
ישראל יכולה להשתבח במאבטחים שהם מהמשכילים ביותר בעולם. בישראל מאבטחים סטודנטים מכל המקצועות אך לא רק. בישראל גם בעלי תואר ראשון ושני ואפילו שלישי שלא הצליחו למצוא עבודה אחרת שומרים (לפחות הם לא מחזרים) בנאמנות על הפתחים. ישראל מצטיינת במאבטחים בעלי השקפה פילוסופית, הבנה כלכלית, בקיאות במשפט העברי וידע מעמיק בתורת הקוואנטים ועוד ועוד.
איזה מזל שאנו שולחים את החומר האנושי המשובח ביותר שברשותנו לביצוע העבודה המורכבת והכל-כך חשובה להמשך הצמיחה של כלכלת ישראל.
קשה לצאת ממעגל האבטחה
אתה נכנס לזה בדרך כלל אחרי השחרור או בתחילת הלימודים באוניברסיטה. אתה אומר לעצמך - זה רק זמני. אבל מסתבר שזה הרבה יותר קשה ממה שזה נראה לצאת ממעגל האבטחה.
אתה מתחיל עם זה בגלל שזה הרבה יותר נוח ממלצרות או טלמרקטינג או כל עבודה סטודנטיאלית אחרת. וממשיך בגלל שאפשר ללמוד תוך כדי (ולישון אבל אל התגלו אף אחד). מהר מאוד אתה מגלה שאתה לומד הרבה פחות ממה שתכננת (וישן או גולש באינטרנט ורואה סרטים הרבה יותר... ושוב אל תגלו לאף אחד). מסתבר שיש משהו מנוון בלא לעשות כלום. צריך הרבה כוח רצון בכדי להתגבר הכוחות האימתניים שהופכים אותך ליצור רקוב שכל עניינו הוא לעשות כמה שפחות.
ואני נכנסתי למעגל האבטחה מעט אחרי השחרור שלי ומאז לא הצלחתי לצאת ממנו. כי לצאת זה לא להפסיק לעבוד באבטחה (לתקופה). לצאת זה למצוא עבודה אחרת (שהיא לא סטודנטיאלית) - להיות מלצר או לעבוד בטלמרקטינג זה לעבוד הרבה יותר קשה מבאבטחה תמורת אותו השכר פחות או יותר (בתור מאבטח אתה יכול להשתכר יותר טוב בגלל שאתה יכול לתת יותר שעות ובעיקר בגלל שאתה יכול לתת זמן שבת).
בשנה הזו ניסיתי למצוא משהו בתחום הכתיבה אבל בינתיים שום דבר. ואני שואל? אין משהו יותר טוב שאני יכול לעשות עם תואר במדעי הרוח עד שאמצא לי עבודה קבועה. והתשובה לצערי היא - לא. רעיון בשביל ההנהגה של ישראל - למה לא לשלב את הסטודנטים המסיימים ובעלי תואר הבוגר במדעי הרוח באיזשהו אופן במערכת החינוך. חומר למחשבה.
כמובן שיש לי הצעות לעבודה באבטחה שממתינות לי מעבר לפינה. הצעה מחבר מהמקום האחרון שעבדתי בו. הצעה מאחד מהחבר'ה שלי.
נדמה כאילו כולם עובדים באבטחה. מתוך החבר'ה שלי, אחד סיים תואר בביוטכנולוגיה בבן-גוריון ועובד באבטחה. אחד מסיים תואר בהנדסת חומרים ומתחיל תואר שני במנהל עסקים ועובד באבטחה.
עכשו אני לא רוצה לחזור, אבל שעון החול של "צריך לשלם שכר דירה" דוחק בי. שעון החול "רק בינתיים עד שתמצא משהו אחר" מתחיל לנסות לשכנע. שעון החול של "זה מה שיש ותפסיק להתפנק" עושה לי נו-נו-נו. שעון החול של "אסור לך להפיל את כל הנטל על זוגתך" עושה לי נקיפות מצפון.
בלית ברירה. כנראה שהיום בערב אני הולך להתקשר לחבר שלי ולהגיד לו "נו אז מה עם עבודה ב... [אתר אבטחה כלשהו]? זה עדיין אקטואלי?".

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לצאת ממעגל האבטחה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד דוגמה לכך
אזרח קטן  |  27/10/08 23:06
2
כלכלה של מק-ג'ובים
ירון זכאי  |  28/10/08 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
אין ספק כי אם ברק אובאמה היה מתגורר במדינת ישראל, לא היה יכול כיום להתמודד על תפקיד ראש הממשלה, ואולי אף לא על תפקיד ציבורי כלשהו, אלא מוצא את עצמו מסובך עד צוואר בתיק פלילי כבד משקל, של שוחד והפרת אמונים
רות פורסטר
מדינה כה קטנה, כה עסוקה בהישרדות, כה מפולגת ואינה מצליחה בשום אופן להתאחד, לשנס מותניים יחד ולצאת לדרך חדשה
עו"ד רונית אמיר יניב
לכל רשימת מועמדים מגיע מימון לפי מספר המנדטים במועצה שתזכה בו בפועל בבחירות. אולם, קבלת המימון אינה אוטומטית ומחייבת הגשת טופס בקשת מימון מראש ובמועד הנכון
רונן לוי
הממשלה והכנסת איפשרו לעסקים המבוססים על מאזנים שליליים, תחזוקה לקויה, עידוד לגניבות רכב והונאות בסחר רכב משומש - להוות את הבסיס להפצת רוב רובו של הרכב החדש בישראל. בצל הנעשה בשווקים הבינלאומיים, הבועה של ענף הרכב עומדת להתפוצץ. האם אפשר למנוע זאת? התשובה היא בפירוש: כן!
יובל ברנדשטטר
עד תקופת שאול המלך חיו שבטי ישראל בארץ-ישראל תחת לחץ בלתי פוסק של הפלישתים, אשר שלטו בהם בכוח נשק הברזל    רק עם עליית דוד לשלטון למד ישראל לרתום את כוח הברזל לריבונותו הלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il