מספר סוגיות נידונות בפרשת נח שמזכירות במשהו, את העתיד להתחולל במקומותינו. קדימה משולה לתיבת נח אשר הוכנסו אליה סוגים שונים של נבחרים שבאו ממספר מפלגות. שרון העמיסם על התיבה, אולמרט המשיך בכך, ולבני מנסה להישמר מהמבול.
דמיון נוסף נמצא בנושא מידת "צדיקותו", תמימותו של נח - האם היא מוחלטת או שמא היא יחסית, בהתאם לדור החוטא בו נמצא. כך לבני מציינת את מידת היושרה שלה לעומת הפוליטיקאים האחרים. ברם, אל לנו לשכוח כי ביוצאו מהתיבה נטע נח כרם. הוא לא התכוון לגדל חיטה למשל לצורך אכילת לחם לשובע. דהיינו, נח משתכר.
נח שעסק בגידול ענבים, גילה את טעמו המשובח של היין והשתכר. חם, בנו הרשע, מגלה את אביו מתגולל באוהלו ערום, ונוהג בו בגסות. שני האחים האחרים, שם ויפת, סולדים ממעשי חם, נוטלים בגד, ותוך שהם הולכים אחורנית נכנסים אל האוהל ומכסים את אביהם. כשמקיץ נח מיינו, הוא מקלל את בנו חם ומברך את שם ואת יפת. נח חי 950 שנה.
האם גם ציפי לבני השתכרה מהאפשרות לשבת בראש שולחן הממשלה ופעלה כמו נח? האם תיבת נח תיעצר עד שהדור החוטא יחזור בתשובה ויתקן דרכיו? האם יש קשר בין נח שהוגדר כ"צדיק בדורותיו" לבין ציפי לבני המנסה להיות צדיקה בדורותיה?
בפרשת נח המטרה הייתה ליצור סדר עולמי חדש לאחר המבול, אירוע מכונן מעצב המציאות. בפרשת לבני אין אירוע מכונן או פרשה מעצבת, המציאות נשארה כפי שהיא, והמפתח עדיין בידי שס.
סוגיית "דור הפלגה" כאלף שנה לאחר המבול, התרבו האנשים על-פני הארץ, אך הם דיברו שפה אחת וישבו באזור אחד. בדעתם עלה למרוד בקב"ה ולהקים מגדל שיגיע, כך לפי הבנתם, עד השמים. הקב"ה מחליט לפעול נגד המגמה ליצירת אחדות מרדנית בבורא עולם. הוא מבלבל את שפתם ויוצר קצר תקשורתי שמפרק את המיזם הגדול, ומפיץ, תוך מחלוקות ומלחמות, את האנשים לאזורי מחיה מרוחקים. על-שם כך נקרא הדור 'דור הפלגה' והמקום בו נבללה שפת המין האנושי נקרא 'בבל'.
גם במקרה שלנו דור ההפלגה ממשיך להוביל לבנייתו של אותו "מגדל בבל" - העולם המודרני, על מגבלותיו ומורכבותו.
האופטימיות לידתו של שם שבעצם ממנה יצא אברהם אבינו, שהיה אבי האמונה המונותואיסטית, אמונה באל יחיד, לעומת עובדי האלילים באותה עת (אברהם עצמו היה בתחילה עובד אלילים, ואחר-כך כרת ברית עם האל היחיד והפך ל"אבי האומה").
אנו תקווה כי "מעשה המרכבה" החדש יוביל למשהו חיובי וחיוני למערכת הפוליטית הישראלית.