X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם גם ציפי לבני השתכרה מהאפשרות לשבת בראש שולחן הממשלה ופעלה כמו נח? האם תיבת נח תיעצר עד שהדור החוטא יחזור בתשובה ויתקן דרכיו? האם יש קשר בין נח שהוגדר כ"צדיק בדורותיו" לבין ציפי לבני המנסה להיות צדיקה בדורותיה?
▪  ▪  ▪
נבחרי קדימה כנכנסי התיבה [צילום: AP]
בפרשת נח המטרה הייתה ליצור סדר עולמי חדש לאחר המבול, אירוע מכונן מעצב המציאות. בפרשת לבני אין אירוע מכונן או פרשה מעצבת, המציאות נשארה כפי שהיא, והמפתח עדיין בידי שס

מספר סוגיות נידונות בפרשת נח שמזכירות במשהו, את העתיד להתחולל במקומותינו. קדימה משולה לתיבת נח אשר הוכנסו אליה סוגים שונים של נבחרים שבאו ממספר מפלגות. שרון העמיסם על התיבה, אולמרט המשיך בכך, ולבני מנסה להישמר מהמבול.
דמיון נוסף נמצא בנושא מידת "צדיקותו", תמימותו של נח - האם היא מוחלטת או שמא היא יחסית, בהתאם לדור החוטא בו נמצא. כך לבני מציינת את מידת היושרה שלה לעומת הפוליטיקאים האחרים. ברם, אל לנו לשכוח כי ביוצאו מהתיבה נטע נח כרם. הוא לא התכוון לגדל חיטה למשל לצורך אכילת לחם לשובע. דהיינו, נח משתכר.
נח שעסק בגידול ענבים, גילה את טעמו המשובח של היין והשתכר. חם, בנו הרשע, מגלה את אביו מתגולל באוהלו ערום, ונוהג בו בגסות. שני האחים האחרים, שם ויפת, סולדים ממעשי חם, נוטלים בגד, ותוך שהם הולכים אחורנית נכנסים אל האוהל ומכסים את אביהם. כשמקיץ נח מיינו, הוא מקלל את בנו חם ומברך את שם ואת יפת. נח חי 950 שנה.
האם גם ציפי לבני השתכרה מהאפשרות לשבת בראש שולחן הממשלה ופעלה כמו נח? האם תיבת נח תיעצר עד שהדור החוטא יחזור בתשובה ויתקן דרכיו? האם יש קשר בין נח שהוגדר כ"צדיק בדורותיו" לבין ציפי לבני המנסה להיות צדיקה בדורותיה?
בפרשת נח המטרה הייתה ליצור סדר עולמי חדש לאחר המבול, אירוע מכונן מעצב המציאות. בפרשת לבני אין אירוע מכונן או פרשה מעצבת, המציאות נשארה כפי שהיא, והמפתח עדיין בידי שס.
סוגיית "דור הפלגה"
כאלף שנה לאחר המבול, התרבו האנשים על-פני הארץ, אך הם דיברו שפה אחת וישבו באזור אחד. בדעתם עלה למרוד בקב"ה ולהקים מגדל שיגיע, כך לפי הבנתם, עד השמים. הקב"ה מחליט לפעול נגד המגמה ליצירת אחדות מרדנית בבורא עולם. הוא מבלבל את שפתם ויוצר קצר תקשורתי שמפרק את המיזם הגדול, ומפיץ, תוך מחלוקות ומלחמות, את האנשים לאזורי מחיה מרוחקים. על-שם כך נקרא הדור 'דור הפלגה' והמקום בו נבללה שפת המין האנושי נקרא 'בבל'.
גם במקרה שלנו דור ההפלגה ממשיך להוביל לבנייתו של אותו "מגדל בבל" - העולם המודרני, על מגבלותיו ומורכבותו.
האופטימיות
לידתו של שם שבעצם ממנה יצא אברהם אבינו, שהיה אבי האמונה המונותואיסטית, אמונה באל יחיד, לעומת עובדי האלילים באותה עת (אברהם עצמו היה בתחילה עובד אלילים, ואחר-כך כרת ברית עם האל היחיד והפך ל"אבי האומה").
אנו תקווה כי "מעשה המרכבה" החדש יוביל למשהו חיובי וחיוני למערכת הפוליטית הישראלית.

תאריך:  28/10/2008   |   עודכן:  28/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת נח, המבול וקדימה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אברהם לא היה עובד אלילים אלא
אביו, נחור.  |  28/10/08 11:04
2
בקדימה - אף אחד לא צדיק
תמימה  |  28/10/08 11:31
3
ציפי רחוקה מלהיות צדיקה,היא
שרה.א  |  28/10/08 13:39
4
שוורץ לכנסת
דרורה נ.  |  28/10/08 17:33
5
ד"ר שוורץ לכנסת
בת 7  |  30/10/08 14:50
6
אכן כך
ח.ש  |  8/11/08 13:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
גם אם חלק מהרפורמות המשפטיות שיזם פרידמן הינן חיוניות למען הצדק והיעילות המשפטית, העובדה שהוא פועל כמו פיל מועד במשרד המשפטים סווגו אותן מראש כחלק מאמצעי הלחימה שלו    הערת אזהרה (5)
שלמה אברמוביץ
יותר ויותר מבני דור הוותיקים עוסקים בשנים האחרונות בכתיבת ביוגרפיות אישיות ומגלים בתהליך את חשיבות כתיבת הביוגרפיה ואת העוצמות שהיא מעניקה לכותב
ד"ר חיים משגב
ציפי לבני באה משום מקום ולכן קשה מדוע נראתה כה "פגועה" כאשר הודיעה לנשיא על כשלונה להרכיב קואליציה חדשה    כך או כך, בחירות כלליות זה הדבר הכי נכון לעשות בעת הזאת
דני פרוידנטל
יש לכם חתול ואתם רוצים לגדל גם כלב? זה אפשרי ואף מוכח מדעית    ד"ר דני פרוידנטל, וטרינר ראשי במותג Dr.Pet, יעזור לכם לשדך בין החתול לכלב
גורי גרוסמן
שיטת הבחירות והממשל הישראלית מכלכלת חבורה של פרזיטים החיים על חשבוננו. שוב הם יגזרו קופונים שמספקת להם ביד רחבה שיטת הממשל המסואבת שלנו. שוב נחרוק שיניים בזעם מול ההבטחות החגיגיות של לפני הבחירות הנרמסות ברגליהם של פוליטיקאים ציניים. שוב יבחרו ח"כים שאינם חייבים לנו דבר    יש לחוקק חוק לשינוי שיטת הבחירות והממשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il