X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי היי-טק אוהבים רכבי ליסינג. זה הפך למעין סמל סטטוס של אנשי עסקים מהמעמד הבינוני בשנים הראשונות של כניסת חברות הליסינג לתחום ההייטק היו העובדים מרוויחים בגדול, אך לאחרונה נכנסה המדינה לתמונה והוסיפה מס על שווי שימוש ברכב ליסינג בכל מקרה - כיום כבר לא לכל אחד משתלם לקחת רכב מהחברה
▪  ▪  ▪
לא משתלם לכל אחד. ליסינג

בתחילת 2009 צפויה עליית מדרגה נוספת בתשלום שווי מס, עבור שימוש ברכב ממקום העבודה. כזכור, בשנת 2007 החליט משרד האוצר כי חברות אשר מעניקות רכב לעובדיהן, מאפשרות לעצמן ליצור מעיין "מקלט מס" – לשלם פחות מס על לכאורה פחות משכורת.
לפני תחילת המהלך נשמעו קולות רמים נגד המהלך בקרב עובדי ההיי-טק, אשר איימו כי הדבר ימוטט את שוק הליסינג בישראל וכי לא ישתלם לעובדים לקבל רכב ממקום העבודה. איפה אנחנו עומדים היום?
חברות היי-טק הן לקוחות הליסינג המרכזיות בשוק הישראלי. כל חברת היי-טק מכובדת מחזיקה קצין רכב, ומספר לא מבוטל של מכוניות. כל חברה או עסק גדול עובדים עם חברת ליסינג מסוימת ומקבלים ממנה תנאים טובים לרכישת רכבים בליסינג.
אנשי היי-טק אוהבים רכבי ליסינג. זה הפך למעין סמל סטטוס של אנשי עסקים מהמעמד הבינוני, ועובדי היי-טק צעירים אשר משתייכים למעמד הבינוני ובינוני גבוה: זה לא רע לנהוג ברכב של חברת ליסינג, בלי שאכפת לך מאחזקת הרכב, ממספר הקילומטרים שתיסע, ואפילו מכך שהרכב נהרס במהלך טיולי השבת המשפחתיים.
בשנים הראשונות של כניסת חברות הליסינג לתחום ההייטק היו העובדים מרוויחים בגדול: עלות הרכב הייתה יורדת להם מהמשכורת ברוטו וכך היו משלמים פחות מס. גם בעל החברה היה מרוויח מעט כי היה משלם להם תנאים סוציאליים רק לפי משכורת הברוטו, ולהם לא הייתה "עילה" להתלונן....
בשנים האחרונות נכנסה המדינה לתמונה והוסיפה מס על שווי שימוש ברכב ליסינג. כעת, עובד אשר היה צריך להרוויח 15,000 ש"חבחודש, אך בגלל הרכב מליסינג (השווה בערך ל3,000 ש"חבחודש), משלם מס רק לפי 12,000 ש"ח- ישלם מס גם על שווי שימוש ברכב בסך 1,500 ש"ח. פירוש הדבר של-12 אלף יתווספו 1,500 והוא ישלם מס על 13,500 ש"ח, דבר שאמור לצמצם את הפער (כי כזכור גם הזכויות הסוציאליות קצת נפגעו).
מאז השינוי נשמעים קולות מגוונים בפורומים לרכב ובעיתונים כלכליים דוגמת דה מרקר וגלובס. מצד אח,ד עובדי ההיי–טק ואנשי עסקים מלינים על השינוי וטוענים כי זוהי החלטה כלכלית שגויה הפוגעת במעמד הבינוני ובפלח האוכלוסיה עליו נשענת הכלכלה. נשמעות גם טענות כי הדבר ירסק את חברות הליסינג. מצד שני, טוענים רבים כי יש בכך בסך-הכל תיקון של עיוות ממנו הרוויחו אנשי ההיי-טק הצעירים והמתעשרים.
בכל מקרה - כיום כבר לא לכל אחד משתלם לקחת רכב מהחברה. אם אתה בחור צעיר ללא משפחה, גר קרוב לעבודה (כלומר לא נוסע הרבה קילומטרים עד לעבודה), ולא משתמש הרבה ברכב בזמנך הפרטי –אולי אתה לא ממש צריך רכב חדש מליסינג.
קניית רכב מליסינג עדיין מאוד משתלמת לעובדים רבים בחברות, וראייה לכך היא מספר רכבי הליסינג על הכביש. השינוי הוא שכיום יש צורך לוודא מול הבוס או מול קצין הרכב בחברה או במקום העבודה, על מה וכמה בדיוק משלמים כאשר מקבלים רכב מליסינג, ומה בדיוק מפסידים במקרה ומוותרים על הרכב.
חשוב לוודא את הדברים כאשר חותמים על חוזה בעבודה חדשה. האם המעביד מחייב את העובדים על כל עלות הרכב או שמקום העבודה משתתף בהוצאות? האם הוא משלם דלק או לא? ניתן גם לחשוב על האפשרות של השכרת רכב דרך מקום העבודה. לעיתים זה זול יותר והרבה יותר משתלם.
גם כאשר שווי השימוש עומד לעלות, נדמה כי ישנה הבנה שקטה כי הדבר היה בלתי נמנע ואפילו נכון למשק, וצודק מבחינה סוציאלית.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על שווי מס לרכב ועובדי ההיי-טק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
יש פה תערובת של מידע לא מדויק
יוחנן לוי  |  9/11/08 20:04
2
אני כאיש הייטק לא לוקח ליסינג.
איתי  |  9/11/08 21:17
3
כל הנושא של רכב "צמוד", מעוות
מויה  |  10/11/08 09:03
 
- אין לך מושג על מה שאתה מדבר  ל"ת
מיכאל ב  |  10/11/08 10:28
 
- אין לך מושג בנושא
מיכאל ב  |  10/11/08 11:11
 
- להלן תשובה
מויה  |  10/11/08 13:26
4
ליסינג טרייד אין
יחזקל כהן  |  13/11/08 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il