X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו יודעים שדרך ההפחדה היא הדרך הקלה ביותר כדי להביא אנשים להצביע בקלפי, אך השאלה הנשאלת היא אם זוהי גם הדרך הנבונה והאחראית לעשות זאת?
▪  ▪  ▪
עליזה גרשון

מערכת הבחירות לרשויות המקומיות נמצאת בעיצומה ומגיעה בימים אלה לישורת האחרונה, ובעוד כמה שבועות תצא לדרך מערכת הבחירות לכנסת. כפי שאנו רואים כבר עתה, ככל שמתקרבים לנקודת הסיום, כל מפלגה מחדדת ומשייפת את מסריה כדי ליצור בולטות על פני מתחרותיה, ואלה הולכים ומקצינים. השפה הופכת למאיימת יותר, הטון מפחיד והסיסמאות כאילו לקוחות מיומני מלחמה (שמים סוף ל..., נלחמים ב..., משתלטים על... ועוד) . אנחנו יודעים שדרך ההפחדה היא הדרך הקלה ביותר כדי להביא אנשים להצביע בקלפי, אך השאלה הנשאלת היא אם זוהי גם הדרך הנבונה והאחראית לעשות זאת? שאלה זו מקבלת יתר תוקף לאור הסמיכות בין יום הזיכרון לראש הממשלה יצחק רבין ז"ל (י"ב בחשון) ליום הבחירות לרשויות המקומיות. אומנם זוהי סמיכות מקרית, אבל אולי אין זה מקרי אחרי הכול, ואולי זוהי הזדמנות לעצור לרגע ולהיזכר בעבר, ואז גם לקחת אחריות על העתיד. שהרי ברור שלמחרת הבחירות תורכב קואליציה שבה הנבחרים יעבדו יחד בשיתוף פעולה, אך לאזרחים יישאר הטעם המר של השנאה והקיטוב ששטפו אותנו בשבועות האחרונים ועוד צפויים לשטוף אותנו ביתר שאת בחודשים הקרובים, במערכת הבחירות לכנסת.
מערכת בחירות מטבעה מפשטת ומשטחת את המציאות ואיננה יכולה להתייחס למורכבות הקיימת. זאת מכיוון בכל מערכת בחירות ישנו אלמנט ברור של בחירה בין מספר אפשרויות, ותפקידו של כל אחד מהמועמדים להציג את עצמו כטוב ביותר מכלל האפשרויות. הדרך הפשוטה והמקובלת לעשות כך, היא על-ידי הצגה עצמית שמבליטה את היתרונות ובמקביל, הצגת כל האפשרויות האחרות באופן שמבליט את חסרונותיהן. עד כאן הכול קביל, שהרי אלה הם חלק מכללי המשחק הדמוקרטי. אלא שלמרבה הצער אנו רואים בחלק מהרשויות המקומיות שימוש בשפה אלימה, המיועדת, כאמור, לזרוע פחד ואימה בלב הבוחרים ולגרום להם לבחור בחירה רגשית ולא בחירה מושכלת.
אנו ב'צו פיוס' מאמינים שכדי שנוכל להמשיך להתקיים כחברה שבה חיים זה לצד זה אנשים בעלי השקפות עולם שונות, אין אנו יכולים להרשות לעצמנו לזרוע פחד על בסיס שונות זו. עלינו להכיר בזכותו של האחר להתקיים ולא לפחד ממנו.
אנו קוראים למועמדים, לסיעות ולמפלגות השונות, לגלות אחריות ולחשוב גם על הבקר שאחרי הבחירות. אם לא נעשה כן, הקולות הקיצוניים ימשיכו לשלוט בשיח הציבורי על חשבון הקולות המתונים, והניכור והקיטוב ימשיכו לגדול. עלינו להבין ולהפנים שאנו חיים בחברה הטרוגנית, בה "רב תרבותיות" הוא לא סתם ביטוי אלא ערך ממשי וחיוני לקיומנו המשותף.
אודות צו פיוס
צו פיוס הוקם בשנת 1996 על-ידי קרן אבי חי והחל את דרכו כמסע הסברה לאחר רצח יצחק רבין ז”ל, בתקופה של שבר עמוק בעם. התגובות למסע העידו כי רבים בחברה הישראלית רואים בפיוס ובהידברות בתוך הציבור היהודי צורך קיומי. תגובות אלה הביאו למעבר מדיבור למעשה ותוך תקופה קצרה הפך הארגון מסיסמה על שלטי חוצות לגוף שיוזם, מפיק ומעודד פעילויות בכל רחבי הארץ: עשרות תוכניות מפגש והידברות בין נוער, צעירים ומבוגרים לאורך הקשת הדתית-חילונית; מסעות הסברה באמצעי התקשורת; הפקות טלוויזיה ורדיו, ועוד.

הכותבת הינה מנהלת הארגון "צו פיוס".
תאריך:  10/11/2008   |   עודכן:  10/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבחור לא מתוך פחד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש לשחרר את יגאל עמיר כדי
להביא לפיוס לאומי  |  10/11/08 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
הנהלת בית החולים "בני ציון" בחיפה אמרה כי בדעתה לנקוט באמצעים משמעתיים כנגד הנוגעים בדבר ההתעללות בפגה. אך האם יש להסתפק באמצעים המשמעתיים הללו? לא בטוח...
עו"ד רונית אמיר-יניב
עצות של הרגע האחרון למועמד לראשות הרשות המקומית
אמיר נתן
זה הזמן לשנס מותניים, הזמן להגדיר את הקושי כאתגר וכהזדמנות לשכלל את עצמנו ו/או להמציא את עצמנו מחדש
יואל בן עזרא
"פתק לבן - מפלגת הנמנעים" מציעה לבוחר את הדרך למחאה פעילה, מחאה שנשארת בכנסת עד תום כהונתה בדמותם של כיסאות ריקים במליאה. לא מדובר בכיסא ריק של ח"כ השוהה בחו"ל או בסיור למטרת מילוי תפקידו, אלא בכיסא שלא מאוייש דרך קבע, כהבעת מחאה, כיסא ריק שראש הממשלה הנבחר לא יוכל לגייס למען הרכבת ממשלתו
איתמר לוין
המועמדים לראשות עיריית תל אביב מבטיחים גדולות ונצורות. לי יש בקשה הרבה יותר צנועה, אבל סביר להניח שהיא לא תתמלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il