X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשבר הכלכלי צובר תנופה. הממשלה מדברת ואינה פועלת וראש הממשלה איננו בזירה הכלכלית. אם תימשך מדיניות אי ההתערבות יסיים אולמרט את כהונתו כשעל גבו שני דוחות של ועדות חקירה: דוח חמור של כשלון כלכלי בנוסף לדוח על מלחמת לבנון
▪  ▪  ▪
מתנער מאחריות. אולמרט [צילום: AP]

ראש הממשלה [ממשלת המעבר] אהוד אולמרט, משוחרר מהצורך לתאם מהלכים עם השותפים הקואליציוניים וללא חשש פן הכנסת תביע אי אמון בממשלה, "יורה" בימים אלה הצהרות לכל הכיוונים.
הוא יודע להתנסח בצורה חדה ובהירה. הוא מנצל כל הזדמנות על-מנת לפרט באזני הציבור בארץ ומחוצה לה את השקפותיו המדיניות. אלו הפכו כבר בפי מקורבים אליו מעמדות פוליטיות ל"מורשת" ול"השקפת עולם" שהוא מבקש להנחיל לציבור לפני שהוא יורד מהבמה הפוליטית.
אנשים רבים שואלים איך קרה שלפתע גילה ראש הממשלה שהוא בעצם עבר מצד ימין של המפה הפוליטית לקצה השמאלי שלה. מה עשה עד כה על-מנת לקדם השקפותיו אלה, מה סמכותו ויכולתו לבצע משהו מתוך מה שהוא משמיע, חוץ מאשר לפגוע/לטרפד את מפלגתו ומפלגת העבודה. התשובה ידועה: היום הוא לא יכול לעשות בנושא דבר, ספק אם בעבר עשה משהו בנידון.
אולמרט - דיוקן עצמי
כל זה לא מפריע לראש הממשלה היוצא והוא ממשיך בדרכו לצייר לעצמו דיוקן ציבורי חדש. לעת עתה זה לא כל כך מצליח לו. לא כל כך מהר ישכחו לו את מלחמת לבנון, ובוודאי שערימת האישומים הפליליים, לכאורה, שמבקר המדינה, המשטרה והפרקליטות מניחים לפתחו תמשיך לרדוף אותו.
כל זה לא כל כך חדש. אבל נראה שיש גורם נוסף שראש הממשלה חושב שהוא פטור מאחריות לטיפול בו אף שיש לו סמכויות ויכולת מתוקף תפקידו. המדובר במשבר הכלכלי המטלטל את העולם וסוחף לתוכו גם את המערכת הכלכלית–פיננסית בישראל.
יותר ויותר שואלים בישראל מה עושים קברניטי הכלכלה בעניין. היכן הכוונתו של ראש הממשלה. האם המצב אינו חמור דיו? על פניו נראה שלא נעשה דבר פרט להצהרות ונאומי הרגעה שאינם מרגיעים. אומנם נגיד בנק ישראל ביצע כמה מהלכים אך הוא לא מספיק. אבל הממשלה – האוצר בעיקר, מסתפקים נכון לימים אלה, במדיניות של אי התערבות. הם מפרסמים שמגבשים תוכניות ל"מקרה ש...", אבל לפי שעה לא צריך, לדעתם.
בינתיים חלקים נכבדים מחסכונות הציבור כולל חסכונות לעת פרישה שהממשלה כיוונה אותם לבורסה והפקידה עליהם כמעט ללא פיקוח בתי השקעות שזה מקרוב באו, נמחקים והולכים. המשק גולש למיתון, ותהליכי פיטורים צוברים עוצמה. לא צריך לפרט יותר מידי כדי לצייר את תמונת המצב הכלכלי.
הצונאמי הכלכלי ישיג גם את אולמרט
אבל ראש הממשלה איננו. לא בתמונה הציבורית. כיום הוא עסוק בהנחלת "מורשתו" המדינית. אולם בסופו של דבר "הצונאמי" הכלכלי ישיג גם אותו ואת ממשלת המעבר שלו. האופוזיציה, כמובן, תתלה את סיבת כל המשבר בממשלה, אף שלנתניהו, ראש האופוזיציה, חלק נכבד בהתווית מסלול המשבר כשכפה על המשק התנהגות נוסח "וול סטריט". אבל העבר פחות חשוב. מה שחשוב כיום היא התוכנית הממשלתית להתמודדות עם המשבר. זו אחריותו של ראש הממשלה, גם אם הוא מכהן בראש ממשלת מעבר. אולמרט לא יוכל לגלגל את האחריות לטיפול במשבר הכלכלי על שר האוצר בלבד. מקסימום יהיה לו שותף [כמו במלחמת לבנון]. כך או אחרת, עד כה, הממשלה אינה עושה דבר וראש הממשלה אינו מכתיב פעולה. ויש לו כאמור כלים ויש לו גם סמכויות.
אם קו אי פעולה זה יימשך, יסיים אולמרט את כהונתו כראש ממשלה כשעל גבו שני דוחות של ועדות חקירה ממשלתיות: דוח חמור של כשלון כלכלי בנוסף לדוח על כשלון במלחמת לבנון. עוד לא היה כדבר הזה בישראל.

תאריך:  14/11/2008   |   עודכן:  14/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם אולמרט לקראת ועדת חקירה נוספת?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא טרחת בעבודתך במבקר העירייה
לרבוי אתה מדבר?  |  14/11/08 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר פלק
קשה לכמת את חשיבות הרפורמות הכלכליות שהוביל בנימין נתניהו, אך הייתכן כי הרפורמה החשובה ביותר היא דווקא שיקום הליכוד?
אל"מ (דימ.) יואש צידון-צ'אטו
אולמרט בחר להתוודות בפני ציבור בוחריו על מעשה גנבת הדעת האולטימטיבית, היא מכירת מצע קדימה המקורי ודרישה להצביע על מצע אחר לחלוטין, דמוי מר"צ, בנימוק כי "אחרת לא ילך"    אילו דובר ברמאות מסחרית, דומני שחוק הגנת הצרכן היה אומר: "תחזיר את המנדט"    אבל אולמרט מעל החוק. אחריו המבול
תמר פוספלד-דראל
פעמים רבות מדי פרויקטים לא נשפטים באמת על-פי קריטריונים של נוף    הליקוי טמון בעיקרו בהיעדר הכרה כי לנושאים אלו משמעות כלכלית, ובמתן הערכה נמוכה מלכתחילה לצרכים הנובעים מהמרכיבים הנופיים של הפרויקט
רנדי אברמס
היו זמנים בהם הסתיו בישר על הפוגה מתוכנות זדוניות    הסיבה? הילדים חזרו לבית הספר וכבר לא היה להם את זמן הבטלה שאותו הם השקיעו במעשי קונדס    בעולם האנטי וירוס לא הייתה לנו חופשת קיץ    סתיו היה הזמן בו חוקרי אנטי וירוס יכלו לקחת נשימה עמוקה וקצת להירגע    זמנים אלה כמעט חלפו מן העולם
עו"ד אברהם פכטר
לקראת ההתארגנות לבחירות מתחילה לחזור התופעה של התקפות אישיות על נתניהו    כאשר זרם האישים האיכותיים המצטרף לליכוד גדל, כך תגובת הנגד הולכת ומעמיקה    התקשורת לא מפרגנת ולא מאוזנת, ולמרות שבעבר כבר הייתה הודאה באשמה בנושא זה, התופעה עדיין קיימת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il