X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי הסיבה שבעלי תפקידים בכירים במדינה משמיעים הצהרות שברור לכל שהסיכויים למימושן - קלושים? מהי הסיבה שאנו ממשיכים להקשיב ולתת אמון בהם? הרי ברור שהם לא מתאימים לתפקידם
▪  ▪  ▪
רהוטים. אולמרט ופרס [צילום: פלאש 90]
אני חושב על המיתוס שלימדו אותנו כי כוחות הביטחון נועדו להגן על ביטחון התושבים. ומבין שמדובר ב"מכבסת מילים". זוהי שיטה שנועדה להרבות במלל ולעשות מעט

נשיא המדינה שמעון פרס מצהיר
קראתי היום בעיתון כלכלי (דה-מארקר) שנשיא המדינה, שמעון פרס אמר בלונדון בהתייחסו לגורמים באקדמיה הבריטית שמתמידים בניסיונות להטיל חרם אקדמי על ישראל, כי ישראל "לא תהיה מוכנה לפנות שטחים ובתמורה לקבל ירי טילים על אזרחים וילדים, כפי שקורה בשדרות וביישובי עוטף עזה".
הירי על שדרות נמשך ברצף מזה שנים. כשלוש שנים מאז סיום ההינתקות. היורים ממטירים על ישובים אזרחיים טילים ופצצות מרגמה כיוון שהם מעריכים כי לישראל אין פתרון לבעיה. ישראל חוששת מקורבנות. חוששת ממה יגידו בקרב אומות העולם. חוששת לקבל החלטה. ואני קורא את דברי הנשיא וזוכר אינספור הצהרות תקיפות שהושמעו על-ידי גורמי שלטון בישראל שכללו את המילים: "ישראל לא תהיה מוכנה להמשיך", "ישראל לא תסבול", "ישראל עומדת להגיב אלא שתבחר את המקום והזמן".
גם האויב מאזין להצהרות, ולבטח מבין את המגבלה שלנו. אני חושב על המיתוס שלימדו אותנו כי כוחות הביטחון נועדו להגן על ביטחון התושבים. ומבין שמדובר ב"מכבסת מילים". זוהי שיטה שנועדה להרבות במלל ולעשות מעט. והיא גורמת לסדקים דקיקים שהולכים ומתהווים בסבלנות בעור הפיל של המאזינים.
צבא נועד להגן. אנו מותקפים. חיילים וכלי מלחמה אמורים לפגוע ולמחוק את הפוגעים בנו לפני הפגיעה, בזמן הפגיעה ואחריה. חיילים וכלי מלחמה לא אמורים לשבת במחנות ותחת הסככות בלבד. בפועל, גדלים דורות של קצינים וחיילים שיודעים שאנו מבליגים. תמיד. סופגים 10 רקטות ופוגעים במעט מהמשגרים. אנו ממתינים לאסון. לטיל סקאד או גראד שיפגע בקבוצה של אזרחים: גברים, נשים וטף. אז, אחרי שייפגעו שני תריסרים של אזרחים, אז תהיה לנו לגיטימציה לצאת למערכה מצומצמת. האם אתם מכירים מדינה אחרת דמוקרטית באופייה שיורים עליה באופן שיטתי זמן כה רב ובמקום לחתוך, היא מספקת את צורכי היורים?
ומהי המסקנה? שנשיא המדינה תלוש מהמציאות. נואם בלונדון על דברים שההסתברות שיקרו - קלושה. האם המאזינים לא יודעים זאת? האם הנואם מאמין בדבריו?
ראש הממשלה אהוד אולמרט מצהיר
באותה ידיעה, מתוארת הצהרה של ראש הממשלה, אולמרט, בביקור בחיפה בחממה טכנולוגית. "לא ניתן בשום פנים ואופן לגרום למצב שבו האזרח שכל חייו חסך פרוטה לפרוטה כדי להבטיח עם הזמן את קיומו ומעמדו, ייפגע. יש לנו כלים מתאימים לכך".
אנשים שמבינים חצי דבר בכלכלה ובשוק ההון שומעים את ראש הממשלה וצוחקים. הרי הנזק כבר נגרם. חלק מקופות הגמל שצבר האזרח במשך שנים מחקו רבע מערכן. לעיתים גם יותר. זאת, נכון לחודש אוקטובר. עוד לפנינו החודשים הבאים שיש להניח שיהיו דומים כי טרם אותרו קצוות המשבר.
הממשלה בניצוחו של אולמרט, הגתה תוכנית כלכלית. היא עוסקת בעיקרה באבטלה. והיא אמורה להתחיל לפעול בשנת 2009. והסכום שהוקצה לה איננו גדול ולא ברור מהיכן יילקח. אין עודפים כדי לתקצב את כל התוכנית. ובכל מקרה היא איננה מענה לשחיקת החסכונות של האזרח החוסך. ולהערכתי, גם לא ניתן להפעיל רשת ביטחון אלא מתאריך מסוים ואילך. מכאן שכל מה שהאזרחים הפסידו ויפסידו עד להפעלת התוכנית, יחול עליהם.
ראש הממשלה לא מפעיל מיום ראשון הקרוב ועדות אשראי, בבנק ישראל תחילה - עד שהבנקים יתעשתו ויחלו להעמיד אשראי ליזמים ומפעלים בסדר גודל בינוני שאינם מקבלים אשראי הוגן עקב הפחד המצמית שדבק לכל בנק מסחרי. אשראי הוגן פירושו: לפי המוניטין של הלווה, יכולת ההחזר שלו, הביטחונות שהוא מעמיד ובכפוף למעקב אחר התקדמות העבודות כדי לוודא ביצוע. ההפעלה של ועדות האשראי אמורה להיות כמו גיוס חירום למלחמה. צו גיוס למומחי אשראי של כל בנק להתכנס בבנק ישראל בכל יום על-מנת לבחון ולאשר אשראים לחברות ראויות במחיר מסובסד ובחלק מהמקרים ובמידה הנכונה – בערבות מדינה.
ראש הממשלה לא מורה, החל מיום ראשון, על הנפקה של אג"ח מדינה מיועדות. ראש הממשלה לא מאפשר לחוסכים שרוצים בכך לנהל בעצמם את קופות הגמל הנזילות שלהם בבנקים. להחליט על מסלול ההשקעה לפי שיקול דעת החוסך. בשליטה מלאה שלו. מבלי לשלם דמי ניהול גבוהים על תוצאות עגומות מתמשכות. הוא לא עושה דבר. אבל, הוא מוציא מפיו גליל ססגוני של מילים מקושטות וחסרות תוכן.
מהי המסקנה? שאין לחוסך מה לצפות מהמדינה. היא לא תגונן עליו במועד. היא פועלת מאוד לאט, יותר לאט מאשר צב זוחל המשתרך פצוע ברגלו. המסקנה האולטימטיבית היא שכל אדם לנפשו. שמי שחפץ שחסכונותיו (מה שנותר) יישמרו, מוטב היה לו להוציא אותם בראשית השנה מהחברות המנהלות. לפחות את החלק הנזיל בקופות ובקרנות ההשתלמות. אומנם היה זוכה לקבל קיתון של צוננין על ראשו אבל כעבור חמישה, שבעה חודשים היה ערך חסכונותיו בפיקדון קבוע גבוה יותר בהרבה מה"פטור ממס" על הסכומים שחסך באותה שנה (הסכומים שחסך עד ליום ההוצאה - ממילא פטורים).
האם לא כדאי לעשות זאת מיום ראשון הקרוב?
ומהי המסקנה הכוללת לשני האישים המצהירים? שליד הגה השלטון מצויים אנשים שאינם מבינים את עבודתם. אי פעם בעברם הם היו בעלי יכולת ומאז הם בונים את כישוריהם על סמך נוסטלגיה ואחיזה בקרנות המזבח. מעולם לא העמדנו אותם במבחן התוצאה. לא בדקנו מה הם עשו (האם מה שהנהיגו - הצליח). בדקנו רק את הדיקציה של דבריהם. את הרהיטות של נאומיהם. לא את התבונה בדיעבד.

מנהל בבנק מסחרי
תאריך:  19/11/2008   |   עודכן:  20/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס ואולמרט מצהירים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא חושף דרוקמן את כל האמת?
השואל...  |  20/11/08 10:45
 
- הנה ההסבר לך ולקוראים
אריה דרוקמן  |  20/11/08 11:27
2
מי שמכיר את ייעודם של הערבים מ
קורן נאוה,טבריה  |  20/11/08 11:05
 
- הצהרות חיצוניות לצד פעילות
אריה דרוקמן  |  20/11/08 12:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל חורי
שמן זית מהווה חלק חשוב בתזונה הים תיכונית הידועה כתזונה המסייעת להארכת תוחלת החיים    שמן זית מוריד את רמות הכולסטרול הרע, מעלה את רמות הכולסטרול הטוב, תורם להורדת לחץ דם ומקטין את ההסתברות לסרטן ומחלות כרוניות שונות
יוסי אחימאיר
"ציפי לבני - מה שטוב למדינה"    מיליוני שקלים נשפכו על הפרסום הנבוב הזה, בסגנון כמעט סובייטי; שלט שאינו אומר כלום - כשם שהגברת נשואת השלט אינה אומרת דבר-טעם כלשהו בכל הזדמנות שהיא נדרשת לפצות פיה
אלעזר לוין
הפקידים סירבו לסייע ב-25 מיליון שקל לנפגעים הקשים מנפילת חפציבה    השופט רביד מורה להעביר להם שליש מהסכום הדרוש, ובכך נוזף למעשה בפקידים
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
כאשר מתבצעת עסקת מכר מוניטין על פני שנים רבות, אין לדעת מראש את שוויה    על כן המיסוי עליה צריך להתבצע בשלב מימוש המוניטין
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
חדשות לבקרים מצליח הנישום הישראלי המצוי להערים על דיני המס באמצעות פיקציות משפטיות (תכנון מס)    המחוקק מצידו מנסה להיות שני צעדים לפני הנישום    הפעם קוראים לכך 'חברת משלח יד זרה'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il