בימים האחרונים אנו עדים להכנות למערכת בחירות מיוחדת של סיסמאות ושל תרגילים ביחסי ציבור. המועמדים השונים מתגאים בסיסמה שלהם, במבנה המטה שלהם, בגודל השלט שלהם, כאילו שאנחנו אמורים לבחור את הקמפיין הטוב ביותר ולא את ראש הממשלה למדינת ישראל. אז מילא למועמדים מותר, אבל למה אתם העיתונים נגררים, לכאורה, אחריהם?
הייתי מצפה שתעשו עבודה עיתונאית עמוקה, כזו שתספק לנו התושבים את המידע החשוב באמת כדי שנוכל לבחור את המועמד הטוב ביותר. הייתי מצפה שתכתבו כתבת תחקיר על כל מועמד ומעומד, כזו שתסקור את פעולותיו של כל מועמד, כזו שתזכיר לנו כיצד הצביע בכנסת, כמה הצעות לסדר הגיש, כמה חוקים חוקק, נוכחותו בכנסת, כזו שתעריך את הדרך בה ביצע את תפקידו בכנסת ואת שליחותו כשליח ציבור.
לציבור הרחב, לפעמים, אין את היכולת או הכלים לזכור את כל מה שעשו נבחריו בכהונתם הקודמת, זהו תפקידה של העיתונות לרכז בעבורנו את המידע הזה ולתת לנו את הכלים לבחור נכון.
כל המועמדים לראשות הממשלה היו בשנים האחרונות נציגי ציבור. כתושב מדינת ישראל שאכפת לו, הייתי רוצה לבחור ראש ממשלה על-פי העשייה והעמדות שלו במהלך השנים שעברו ולא על-פי גודל או צבע שלט החוצות שלו. אז עיתונאי יקר שלי - קח את עצמך ברצינות ותתחיל לעשות את תפקידך.