X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעיצומה של פעילות ועדת החקירה הממלכתית לחקירת פרשת וויסות מניות הבנקים ומתוך ראיית אופי המסקנות האישיות המתקרבות אמר אחד הבכירים במערכת למקורב: "מה הם רוצים ממני הרי לא עשיתי כלום"...; ענה לו המקורב: "זה בדיוק מה שהם רוצים ממך – הסבר לחוסר הפעולה"... גם היום יש דיונים אבל המעשים עדיין לא הגיעו
▪  ▪  ▪
בר-און. מחפש ספינולוג

לפני מספר ימים בלבד (19.11.08) פרסם שר האוצר רוני בר-און בקול תרועה תוכנית שנועדה, על-פי דבריו, להאיץ את תהליך הצמיחה במשק, לספק מקומות תעסוקה חדשים ולמזער בכך את הנזקים שגורם המשבר הכלכלי וגלישת המשק למיתון.
נזנח הביטוי "האטה" שבכירי האוצר השתמשו בו רק מספר ימים קודם לכן, כדי להדגיש שאצלנו המצב טוב יותר מאשר במקומות אחרים בעולם ושהמשק בישראל יפגע רק בשוליים. כמובן שבצמוד לכך הודיעו שבינתיים הממשלה לא צריכה להתערב.
כעבור מספר ימים אותם בכירים ש"ידם על הדופק", לטענתם, כבר הגדירו את המצב כגלישה למיתון וסכנה למיתון עמוק כאן בישראל. חברות ומפעלים החלו בפיטורי עובדים ולכן מיהר האוצר והוציא ממגירות בכיריו את כל התוכניות שדובר עליהם בעבר ולא בוצעו וקרא להם תוכנית לעידוד הצמיחה. קבלת הפנים המקצועית ציבורית הייתה כמעט עוינת, מפני שלא היה בתוכנית שום דבר לפעולה מיידית. כלומר רק דיבורים [נכונים כשלעצמם].
התוכניות שהציג האוצר לא די שלא הציגו שום פעולה מעשית לשבועות הקרובים, הן גם לא התייחסו לשחיקה המאסיבית בערכם של חסכונות הציבור לעת פרישה. חסכונות שהושקעו בקופות הגמל, קרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים ובמידה מסוימת גם בקרנות ההשתלמות.
סביב עניין זה שמאות אלפי אזרחים תמימים חרדים לו הגיבו באוצר שלא צריך להתערב. לקח להם יומיים-שלושה במהלכן העלתה ההסתדרות דרישה חד-משמעית לפרוש "רשת ביטחון" לחסכונות הללו, שהאוצר כיוון לבורסה ללא פיקוח על בתי ההשקעות, ומפולת ש"מוטטה" תוך דקות את הבורסה בתל אביב כדי שהאוצר התחיל לזמר ש"נדאג לחוסכים". אבל לא עשה שום צעד בכיוון. מובן שלעת בחירות היום גם הפוליטיקאים הצטרפו לחגיגה וכל אחד העלה הצעה לרשת ביטחון כזו או אחרת.
נכון לסוף השבוע וראשיתו: שר האוצר ובכירי משרדו חושבים שלא צריך/אי אפשר לנקוט במהלך כזה. הם מסבירים שהודעה על רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים תעלה מיליארדי שקלים, הם אומרים שאם יינקט המהלך הוא יהיה מוגבל (לפי מה שהתפרסם כמעט לא יהיו מי שייהנו ממנו). כפי שזה נראה עכשיו, פקידי האוצר יחד עם השר מנהלים מלחמת חורמה ברעיון. אם יאלצו אותם הם יעשו כל מה שניתן לטרפד אותו, לעכב את ביצועו או לנטרל אותו. הם מומחים בכך.
אבל הלחץ הציבורי מתגבר. האוצר במצוקה. על-מנת להצליח במלאכת הטרפוד הם צריכים "ספינולוג" מומחה. כזה שיודע לומר משהו שנשמע בעד ובעצם הוא נגד. הם מנסים למשוך זמן, למסמס את ההצעות, בתקווה שאיך שהוא העניין ייפתר.
הם פיקחים החבר'ה באוצר. אבל לא נוהגים בחכמה. מסתבר שגם הבכירים המקצועיים והמנוסים לא מסוגלים "להחליף דיסקט" כשמתחייב. הם דבוקים לתיאוריות הישנות שקרסו ב"צונאמי הכלכלי" ששטף את אירופה וארה"ב. הסערה מתקרבת לכאן. מתי שהוא יידרש דין וחשבון.
בעיצומה של פעילות ועדת החקירה הממלכתית לחקירת פרשת וויסות מניות הבנקים שהוקמה בנושא, ומתוך ראיית אופי המסקנות האישיות המתקרבות אמר אחד הבכירים במערכת למקורב: "מה הם רוצים ממני? הרי לא עשיתי כלום".... ענה לו המקורב: "זה בדיוק מה שהם רוצים ממך – הסבר לחוסר הפעולה".
גם היום יש דיונים אבל המעשים עדיין לא הגיעו.

אתר המחבר
תאריך:  23/11/2008   |   עודכן:  23/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר מחפש "ספינולוג"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש שיטה פשוטה לשיפור מצב המשק
.  |  24/11/08 00:08
2
לא כתבת דבר חדש. אינך כלכלן .
גם אתה הכותב  |  24/11/08 00:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אלכס אלטס
טיפולים אסתטיים מהווים לא רק שיפור במראה החיצוני, אלא גם את אחת הדרכים לעלייה ניכרת באיכות החיים ומידת הסיפוק מהם    קילוף עור אינו מלווה כאבים, אלא בתחושת חוסר נוחות בלבד
רונן שובל
האידיאולוגיה האחידה של עורכי העיתונים ואתרי האינטרנט קבעה כי הבית בחברון ייקרא "בית המריבה", כפי שהוא מכונה בחוגי השמאל, ולא "בית השלום", כפי שביקשו המתנחלים לקרוא לו, ובכך למעשה חרצה את דינו
דפנה שמורק-נתניהו
עקב מדיניות דיור חסרת אחריות שהביאה למשבר המשכנתאות בארה"ב מזכירה את מדיניות אוסלו שהביאה עלינו את קציר "קרבנות השלום": שתיהן "פתרונות" למציאות לא-קיימת
נרי אבנרי
אפילו נוכלים שפרנסתם מתבססת על השקר, יודעים שיש שקר אחד שהוא אסור בתכלית: שקר עצמי! עמוס עוז משקר לעצמו, מה שנותן לו גיבוי מוסרי להפיץ את שקריו ברבים. מצד אחד הוא מתעלם מסעיף 8 באמנה של החמאס לפיה פלשתין משתרעת מהים עד הנהר, ומאידך, הוא אומר לנחום ברנע...
ציפי לידר
המפד"ל, חסרת הזהות הדתית המגובשת, כבר מיסודה, כללה תופעה של בחירת מצוות מסויימות - תוך זלזול בקיומן של מצוות אחרות. כדי לתקן את המעוּות יש להקנות אהבת תורה לִבְנֵי הציונות הדתית, במקום לימוד שטחי של מקצועות קודש לצד הַשְׁלָטַת נורמות חילוניות, כְּפִי שקורה ברבים מהמוסדות - שיטת חצי תה חצי קפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il