X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפצע הסרטני של עַבְדֵי הוראה המשולבים במערכת החינוך התפשט לממדיו ההרסניים בתקופה כהונתה של לימור ליבנת, תופעה שהתעצמה במהלך כהונתה של יולי תמיר העצוב הוא שני ארגוני המורים אינם מעלים את הנושא של שילוב עבדי הוראה באמצעות הקרנות והעמותות, שהן למעשה כיסוי לתופעה של חברות קבלניות
▪  ▪  ▪
עבדי הוראה. המורים

במערכת הבחירות האחרונה לכנסת הצליחה מפלגת העבודה להעמיד על סדר היום את הנושאים החברתיים. למרבה הצער, כגודל הציפיות - אנו עומדים היום בפני מפולת האכזבות.
מכת עַבְדֵי (!!!) קבלן (זה לא שיבוש לשוני - עַבְדֵי ולא עוֹבְדֵי קבלן) חדרה גם למערכת החינוך. במחוז תל אביב עובדים כ-2000 עַבְדֵי קבלן המשולבים במערכת ההוראה. במחוז ירושלים יש עוד כ-1500 עַבְדֵי קבלן וכמה מאות ברחבי הארץ. לצערי, המציאות מתייחסת לקרן רש"י, קרן קרב, קרן וייס ועוד, המעסיקות מורים ללא תנאים סוציאליים תמורת 25 עד 35 שקלים לשעה. מעטים משתכרים כ-40 שקל לשעת עבודה ורק במקרים יוצא דופן מדובר ב-50 שקל. חלק גדול של המועסקים משתלב במערכת השעות של בתי הספר. עבודתם של עבדים אלו נכנסת לקטגוריה של חוגי העשרה במדעים, לשון, מתמטיקה, מחשבים, תנועה, אומנות ועוד.
לצערנו, אנחנו עוברים לסדר היום כאשר במערכת החינוך יש כיום יותר מ-4000 מועסקים שאינם מקבלים משכורת בחודשי הקיץ, אין להם קרן פנסיה, אין להם דמי מחלה והם מקבלים את שכרם רק על-פי חישוב השעות שלימדו בפועל.
הפצע הסרטני של עַבְדֵי (!!!) הוראה המשולבים במערכת החינוך התפשט לממדיו ההרסניים בתקופה כהונתה של לימור ליבנת כשרת החינוך. בתקופת כהונתה של לימור ליבנת היינו עדים לגל פיטורים של מורים. מכל תלמיד בישראל הופחתו שעות הוראה יקרות. את החלל הזה הצליחו למלא התארגנויות פרטיות, המבוססות על חישובים עסקיים של הפקת רווחים ולא של חישובים פדגוגיים.
קשה לקבל את העובדה המכאיבה, שבנגע הסרטני הזה לא טפלה שרת החינוך יולי תמיר. יתרה מזאת, בתקופת כהונתה של יולי תמיר היינו עדים להתעצמותן של הקרנות והעמותות המעסיקות עַבְדֵי הוראה ללא תנאים סוציאליים; מורים שחודש ספטמבר - חודש של חגים - הוא חודש אומלל עבורם, כי הם מקבלים את משכורתם רק בהתאם לשעות העבודה שעבדו.
קשה לקבל ששני ארגוני המורים אינם מעלים את הנושא של שילוב עבדי הוראה באמצעות הקרנות והעמותות, שהן למעשה כיסוי לתופעה של חברות קבלניות. לתופעה יש להתיחס בשני מישורים:
א. במישוריות הפדגוגית. הפיקוח היחיד על הכשרתם של אותם עובדים והתאמתם למערכת החינוכית נתון בידי ראשי הקרנות, ששיקוליהם מעוגנים בשיקולים כספיים.
ב. במישוריות המוסרית-ערכית. המערכת מעסיקה שני סוגי עובדים, כשעל סוג אחד נמנים עובדי הוראה ללא תנאים סוציאליים ובשכר ירוד, כאשר מהיום למחר ניתן לפטרם.
המצמרר בכל הנושא העגום, הוא שמשרד החינוך מממן חלק לא מבוטל מהכספים העומדים לרשות אותן קרנות ועמותות. יולי תמיר, לתשומת לבך ולטיפולך. חלפו שלוש שנים מיום בחירתך לשרת חינוך, ולא ראינו טיפול בנגע הממאיר של עַבְדֵי הוראה.
במישוריות הכאובה של עובדים ללא תנאים סוציאליים יש לכלול גם סייעות בחינוך המיוחד, מורים באולפנים לעברית במתנסים ששכרם משולם לפי שעת הוראה ללא תנאים סוציאליים, ורבים מהם עובדים בהיקף של כמעט משרה מלאה ללא דמי מחלה, ללא שכר, בימי חופשה, וקרן פנסיה זה בכלל מושג מעולם הדמיון...

תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  24/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הוראה או עַבְדֵי הוראה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יולי = אכזבה ל"ת
דותן  |  24/11/08 22:05
2
לשרי החינוך יש פנסיה ולי....??
צילה ק.  |  25/11/08 00:33
3
להשפיל עוד ועוד,
תמר 1  |  25/11/08 12:41
4
מדהים למה שרת חינוך גורמת, רק
יפעת123  |  25/11/08 21:54
5
משום מה אני
רון999  |  25/11/08 23:21
6
יולי תמיר למה את לא מתערבת?!?! ל"ת
יותם הקסם  |  25/11/08 23:26
7
הפרטה שקטה במערכת החינוך
בטי  |  30/11/08 09:34
8
תוספת נתונים
גלינה  |  30/11/08 09:54
9
בהחלט עבדי הוראה
שלוי  |  30/11/08 20:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דניאל שינהר M.D
התינוק שוב פלט על כל סביבתו והחגיגה בעיצומה    התופעה המוכרת לכל הורה מאד מתסכלת ולעיתים אף מדאיגה    למה זה קורה? מה ההשלכות? ומה הטיפול?
אבי גולדרייך
משרד הבריאות העביר ללא מכרז את פעילותו עבור נכים ל'מכון לואיס' המנוהל על-ידי פרופסור שני שכבר פוטר בעקבות פעילות בלתי חוקית    טרטור הנכים על-ידי המכון ודרכי התנהלותו הלוטות בערפל - מעלות חשש כבד שמשהו מסריח במכון לואיס
יעקב סלע
הממשלה מובילה למצב בלתי נסבל בו יש מוסדות סיעוד לעניים ומוסדות לעשירים    משרד הבריאות יודע כי המצב בלתי אפשרי ויוביל להתדרדרות בטיפול - אך אינו מתמודד מול משרד האוצר    הפתרון: העברת האחריות הכוללת לאשפוז סיעודי לקופות החולים, תוך העברת התקציבים הרלוונטיים אליהן
שבתאי עזריאל
לאחרונה, מופיעה תגובה קבועה באתר News1, כנראה מטעם כמה מצביעי ליכוד שהחליטו להדריך את הקוראים בעד מי ונגד מי. זוהי בעצם זכותם, רק חבל שהם נעזרים במידע שגוי
עו"ד דב אבן-אור
לדאבון הלב, הזיכרון הציבורי קצר, וגם אנשי אקדמיה אינם בקיאים בהיסטוריה החוקתית של מדינת ישראל. 99.9% מהציבור משוכנע כי שיטת השלטון והמשפט הנוהגת בארץ, הינה חוקית, אולם – האמת הינה הפוכה לגמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il