X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם מהשבוע הבא נגאל מהטרדות השיווק הטלפוני ודואר הזבל? צרור טיפים ועצות לעוסקים ולצרכנים
▪  ▪  ▪
1,000 ש"ח לכל הודעה פרסומית מטרידה

צרכנים רבים אינם מבינים מה פשר מבול שיחות הטלפון הפרסומיות שנחתו עליהם בשבוע האחרון. הטלפון מצלצל, בדרך כלל בשעות הערב, ומעבר לקו יש תקליט עם מסר פרסומי מושחז שהוקלט מראש על-ידי קריין מקצועי.
התשובה נעוצה בסעיף חדש שיתווסף בשבוע הבא (1.12.08) לחוק התקשורת, ויאסור בין היתר פרסומות מסוג זה. עוסקים רבים מנצלים את הימים האחרונים בהם עדיין מותר "להטריד כחוק". אחת מהחברות הללו היא לא פחות ולא יותר מאשר חברת התקשורת "בזק" אשר שלחה בימים האחרונים מסר פרסומי טלפוני ללקוחותיה.
עוסקים אחרים פועלים בדרך הנכונה יותר מבחינה צרכנית ומבחינה חוקית, ופונים אל הלקוחות על-מנת לקבל את הסכמתם לשלוח אליהם חומר פרסומי באמצעים שונים. יש להתייחס בחשדנות לאלו ששולחים מסרים מטרידים "עד הרגע האחרון" בחזקת "נבל ברשות התורה", ולעומת זאת לכבד את אלו המבקשים את הסכמת הצרכן לשלוח אליו פרסומות.
במשך שנים אנו חשופים למסרים פרסומיים החודרים אלינו דרך כל פתח אפשרי, תוך חדירה אל בתינו, אל מחשבינו ואל מכשירי הטלפון שלנו. כל אזרח בישראל מקדיש מדי יום כדבר של שגרה, דקות ארוכות למיון דואר הזבל המגיע אליו. בקשות להפסקת משלוח דואר זבל אינן נענות ולעיתים רק מוכיחות לשולחי דואר הזבל כי הכתובת אכן פעילה וכי כדאי להציף אותה בהודעות נוספות. יש ליישם את החוק ולקוות כי בתי המשפט יפסקו בחומרה נגד מי שיעבור על החוק כדי שהתופעה הפסולה תיגדע מן השורש".
המדריך
  • התיקון לחוק התקשורת (תיקון 40) נחקק ב 1.6.08 והוא יכנס לתוקפו ביום 1.12.08 כך שאין תירוצים: ניתנה ארכה של חצי שנה להיערך לקראת כניסתו לתוקף.
  • החוק אוסר שיגור של כל פרסומת לרכישת מוצר או להוצאת כספים בדרך אחרת. מי שכרגיל זוכה להגנה מיוחדת הם פוליטיקאים אשר יוכלו להמשיך ולשגר מסרי תעמולה פוליטיים, מה שאומר שבתקופה הקרובה של פריימריז ובחירות – עדיין יהיה מי שיטריד אותנו במסרים מוקלטים בחסות החוק.
  • החוק אוסר פרסומת באמצעות הטלפון, שיחות מוקלטות או שיחות באמצעות טלפנים, פרסומות בהודעות sms, פרסומות בדואר אלקטרוני או בפקס.
  • ניתן לשלוח פרסומות אך ורק לצרכן שנתן לכך את הסכמתו מראש.
  • המפרסם הוא מי שהפרסומת נועדה לקדם את עסקיו או את מוצריו – כך שהכתובת לתביעה היא מי שמוצריו מפורסמים והוא לא יוכל לטעון כי הוא איננו אחראי לפרסום המטריד או איננו עומד מאחוריו.
  • מותר לשלוח באופן חד פעמי פנייה שנועדה לקבל את הסכמת הצרכן לקבל חומר פרסומי מהמפרסם. הודעות מסוג זה נשלחות לרבים מהצרכנים בימים אלה, ומומלץ לחשוב היטב לפני שמאשרים לעוסק להמשיך ולשלוח פרסומות.
  • יש צורך בהסכמה מפורשת של הלקוח לקבל חומר פרסומי. הודעות הנוקטות בלשון: "אם לא תשיב לפניותינו נראה זאת כהסכמה להמשיך לקבל חומר פרסומי" אינן תקפות.
  • גם צרכן שהסכים לקבל חומר פרסומי רשאי לחזור בו מהסכמתו בכל עת ללא כל תנאי או תשלום.
  • על גבי כל דבר פרסומת יש לציין במפורש את המילה "פרסומת" באופן בולט. בהודעת מייל יש לציין את המילה "פרסומת" בכותרת ההודעה. יש לציין גם את זכותו של הצרכן לסרב לקבל פרסומות וכתובת זמינה ופשוטה להודעה על סירוב שכזה.
  • מפרסם העובר על החוק, שולח פרסומות ללא הסכמת המקבל או נמנע מלציין שמדובר בפרסומת וכיצד ניתן להפסיק לקבל אותה, עובר עבירה פלילית וצפוי לקנס.
  • ישנה אחריות אישית על נושאי משרה בכירים בגופים המפרסמים ולכן עליהם לפקח היטב על יישום החוק.
  • צרכן שקיבל פרסום בניגוד לחוק יוכל לקבל פיצוי של עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעה!
ולסיום: אנו מציעים כי חברות פרסום ייערכו להעביר לציבור פרסומות, תמורת תשלום לצרכנים על הסכמתם לקבל דברי פרסומת. דרך זו יכולה להיות חוקית ומאוזנת, לסייע למפרסמים ולצרכנים כאחד.

בקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית אונו, מתכוונים לייחד את הסמסטר הקרוב לעידוד אכיפת החוק וישמחו לסייע לכל צרכן שימשיך לקבל פרסומות מטרידות – וירצה לתבוע את מי שעומד מאחורי הפרסומת האסורה. המוקד הטלפוני של הקליניקה שמספרו 03-7442777 יוקדש למטרה זו בשבועות הקרובים.
הכותב הוא ראש הקליניקה לזכויות הצרכן בקריה האקדמית-אונו.
תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדריך לקראת כניסת חוק דואר זבל לתוקף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על כתבה מצוינת
דניאל ג.  |  26/11/08 13:39
2
סיוע בתביעה לפי חוק דואר זבל
ששי  |  23/02/09 11:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים משגב
למקרא התשובה לעתירה להורות לאולמרט שלא להמשיך במו"מ מדיני או להתחייב לנסיגות כאלה ואחרות, ברור כי בפרקליטות המדינה ובבית המשפט העליון - נחצו כל הגבולות המותרים    מדובר בניסיון לגניבת דעת של מי שרוצה לכפות עלינו את עמדותיו האישיות, בטרם בחירות שאולי יהפכו עליו את כל מה שהוא מאמין בו
עו"ד משה גולדבלט
כאשר אנו שומעים את כל הגורמים האינטרסנטיים מתווכחים בלהט בנוגע לשאלות הכלכליות ורואים שגם ל"פרשנים האובייקטיביים" אין מושג קלוש על מה הם מדברים, אזי ברור שכל איש לנפשו וכל אדם לגורלו... אך מה על גורל משלמי המיסים?
רוני בר-און, שר האוצר
שר האוצר יוצא נגד מבקריו שתוקפים את התוכנית הכלכלית עוד בטרם ידעו מה היא כוללת    נאום שר האוצר בכינוס שדרות ישראל לחברה, כ"ז בחשוון תשס"ט, 25.11.2008    הנוסח המלא
גורי גרוסמן
צביעותם של "חובבי" ביבי, ובראשם ראשי קדימה, העבודה וההסתדרות, הרוכבים על גלי השנאה של התקשורת המגוייסת נגד נתניהו, הידרדרו בימים אלה לשפל שלא היה דוגמתו בעבר
מוטי היינריך
האם ניתן לתת אמון בתוכנית הצלה כלשהי?    על תחילתה וסופה של "תוכנית ההצלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il