X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי החלטת השופט לשעבר מישאל חשין בבחירות לכנסת ה-16, קיימת קבוצת עבירות הנקראת "שחיתות ואיום", הכוללת לחשים הבטחות, קללות ואיום, והיא אסורה האמנם גן העדן נכלל בתוכה?
▪  ▪  ▪
זוכה לסלחנות בלתי מובנת. הרב עובדיה יוסף [צילום: פלאש 90]

קבוצת העבירות הנקראת 'שחיתות ואיום' אשר עניינה בלחשים, שפת רזים וכו', היא אסורה. חוק הבחירות אוסר על "שידולו של אדם להצביע בעד רשימת מועמדים בדרך של השבעה, קללה, הבטחה להעניק ברכה או מתן קמע".
עד כאן לשון החוק.
נשאלת השאלה, באם דבריו של הרב עובדיה השבוע, בהם הבטיח מקום בגן העדן למצביעים לש"ס, אינו נכלל ברשימת העבירות לחוק הבחירות, הנקראות "שחיתות ואיום". שכן, במידה ואדם יקבל החלטה שלא להצביע עבור אותה מפלגה, יכולה להתפרש החלטתו, באם הוא מאמין לדברי הרב, כאיום אשר יצפה לו בעולם הבא ופחדו מן הצפוי לו מהווה עבורו איום של ממש.
על כן, מתמיה כי הצהרתו זו של הרב עברה בשקט ודממה, ללא כל בדיקה של הנושא, והאם יש כאן, או אולי לא, עבירה בוטה על החוק במדינת ישראל.
במידה ואין כאן עבירה, הרי שהחלטת השופט חשין בטלה, ואם אכן בוצעה עבירה מצד אדם אשר לו השפעה על מספר רב של תושבים במדינה, מדוע לא נעשה דבר ולא נחקר הרב על אמירתו זו? הרי לא מתקבל על הדעת כי רבנים, כמו אישי ציבור אחרים, יהיו פטורים מכיבוד חוקי המדינה, ויעשו כראות עיניהם בעוד אשר אזרח תמים שאינו בעל מעמד יורשע בדין.
בדרך כלל זוכה הרב עובדיה ליחס של סלחנות בלתי מובנת מן הממסד החילוני הישראלי, ואף זוכה להערכה (?) מצד פוליטיקאים רבים ובראשם גם נשיא המדינה, אשר ביקר את הרב לא פעם ולא פעמיים על אף דברי הקללה שלו (כגון חמורים), ועוד פנינים של זלזול, במי שאינו נמנה על עדת מעריציו.
למרות האינטרס המובהק של הפוליטיקאים לחזר אחר הרב ממניעים פוליטיים ואינטרסים צרים, יש לגנות את התופעה הזו כאחת הבזויות בפוליטיקה הישראלית. אוי לנו באם אלה המתיימרים להנהיג אותנו זקוקים לחסדיו של המבטיח גן עדן לבוחריו (אגב, מה עם הבתולות?); וכאשר אנו מקשיבים לדברי ההבל שהם משמיעים לנו לפני יום הבחירות, ראוי שנזכור לאיזו בירא עמיקתא היו אותם פוליטיקאים מוכנים להוריד עצמם, בכדי לזכות בתהילה הזמנית והמפוקפקת של מקום בצמרת.

תאריך:  05/12/2008   |   עודכן:  05/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקומו של גן העדן בבחירות
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
סמולנית אנטישמית - אינך רצויה
קורא זועם  |  5/12/08 15:34
 
- פחדן שאינו מזדהה בשמו ל"ת
שמאלני שפוי  |  5/12/08 17:31
 
- פוסל במומו ל"ת
קורא זועם  |  7/12/08 01:27
 
- מה אתה צורח?
אזרח קטן  |  5/12/08 17:32
 
- אכן אתה קטן
קורא בעיון  |  7/12/08 00:14
2
אם להבטיח גן עדן אינו חוקי
פנחס  |  5/12/08 19:21
 
- במידה ויצא חוק האוסר להבטיח
צארינה  |  5/12/08 19:39
3
גם רוצחי יהודים ב"אלטלנה",וגם
קורן נאוה,טבריה  |  6/12/08 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
תמונת הכוכבים לשבוע בין 11.12.2008-5.12.2008    שבוע של התחלות חדשות, חלקן טובות וחלקן פחות; נסו לאמץ גמישות לצד גישה חיובית, מכיוון שהמשברים יביאו לצמיחה    ייתכנו אסונות קשים או אולי עוד פיגוע טרור קשה    כלכלה ושווקים: תיתכן מפולת נוספת; תעשיות הרכב בארה"ב לא ייצאו מהמשבר    אצלנו: בית המריבה ישוב להתאכלס על-ידי יהודים
בעז העצני
כמה עשרות אלפי חברי מפלגה בוחרים את הפוליטיקאים שלהם. כמה עשרות אלפים קובעים את ההרכב שינהל את המדינה, ובגלל מיעוט הבוחרים לכל קול יש עוצמה גדולה בהרבה מאשר בבחירות לכנסת    לכו להצביע!
ד''ר אברהם שלום
הקומדיה 'גברתי שרת החוץ' היא טרגדיה לעם ישראל. מי שלא הצליחה לזכות בתשומת לבו של אולמרט שיקשיב לדבריה, בוודאי אינה יכולה לעמוד בשום לחץ מול משרד החוץ האמריקני ותיכשל בכל פגישה עם הערבים. הטרגדיה הזאת עלולה להימשך עוד, כי כבר הכריז יו"ר הליכוד, כי כוונתו להקים ממשלת אחדות לאחר הבחירות
ד"ר דויד שוורץ
הבחירות המקדימות פועלות בשיטת הפירמידה והשיווק הרשתי, כאשר במעלה הפירמידה עומדים המועמדים המובילים והמוכרים היטב לכולם. מועמד חדש המעוניין להיכנס למשחק הפריימריז יתקשה מאוד לחדור את המערכת המשוריינת של הח"כים המכהנים והמועמדים החדשים שהובאו על-ידי יו"ר המפלגה
דוד ברק
לאחר הפיאסקו שהתרחש בתחילת השבוע לא ציפינו שמפלגת העבודה תתרומם כלל מהקרשים    הפעם התעלו מתפקדי מפלגת העבודה ובחרו נבחרת איכותית שכל רשימה שיעמידו קדימה ו'הליכוד' על שלל כוכביהן המגוייסים, לא תשווה לרשימה זו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il